تبیان، دستیار زندگی
در هر کاری و هر تصمیمی که می گیریم، امید از مهم ترین عوامل پیشرفت و رسیدن به هدف است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گنج های گران بها و بازار مکاره کنکور

کنکور

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که برای انجام کارهای مختلفی که قصد انجام دادن آن را دارید با اطرافیان خود مشورت کنید. بسته به اهمیت و ارزشی که کار مورد نظر و نتیجه اش برای هر فردی دارد، وقت متفاوتی را برای مشورت و استفاده از تجربه دیگران صرف می کند. استفاده از تجربه اطرافیان یا حتی تجربه های گذشته خودمان به ما کمک می کند تا علاوه بر اینکه برخی از اشتباهات را مرتکب نشده یا تکرار نکنیم، زودتر، راحت تر و با صرف انرژی و زمان کمتری به هدفمان نایل شویم.

استفاده از تجربه های گذشته خودمان یا دیگران، مقوله های متفاوتی را در بر می گیرد: از دیدن یک فیلم، انتخاب یک خیاط، مطالعه یک کتاب، حتی مسیری که برای رفتن به یک محل انتخاب می کنیم و... در کنکور دادن هم، استفاده از تجربه دیگران، یکی از بهترین کارهایی است که می تواند کمک مؤثری به آزمون و کسب نتیجه بهتر شما داشته باشد، البته به شرطی که شما از این تجربه تلخ یا شیرین به نحو مطلوبی استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مهم ترین تجربه های دوستان خوب داوطلب که در سال های قبل، کنکور را تجربه کرده اند، آشنا کنیم.


امیدواریم که شما عزیزان هم با مطالعه این تجربه ها و به کار بستن آن ها بتوانید به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

ایام امتحانات را در یابید

از طرف دیگر، در سال های اخیر، توجه ویژه ای به یادگیری مفاهیم از طریق کتاب های درسی به عنوان مهم ترین منبع طرح سؤالات کنکور شده است. به همین دلیل، تشریحی خواندن دانش آموزان از طریق کتاب های درسی، تأثیر شگرفی در بهبود یادگیری آن ها داشته است. در ایام امتحان، خوب درس خواندن و تشریحی خواندن کتاب درسی، نتیجه کار را بهبود می بخشد، به علاوه باعث می شود که مفاهیم پایه ای و اصلی کتاب، که گاهی داوطلبان از آن به راحتی غفلت می کنند، به خوبی مطالعه شود، پس اگر شما در روزهای امتحان و در مطالعه هر درسی به خوبی در مطالب عمیق شوید، مطمئن باشید که بخش بزرگی از مشکلات شما در تست زنی در کنکور در همان درس ها از بین خواهد رفت.

کنکور

امیدوار باشید

نوشین که در حال حاضر به عنوان یک داوطلب پشت کنکوری به سختی و با جدیت، مشغول مطالعه و آمادگی برای آزمون سراسری است، اشاره می کند که در هر کاری و هر تصمیمی که می گیرید، امید از مهم ترین عوامل پیشرفت و رسیدن به هدف است. او با دریغ و افسوس نسبت به سال قبل می گوید که برخی از اطرافیانش با طرح موضوعات مختلف، انگیزه و امید او را برای قبولی در کنکور سال قبل تخریب کرده و از بین بردند.

نوشین با وجود برنامه خوبی که داشت، به دلیل اینکه روحیه و امید لازم را برای رسیدن به هدف نداشت، پیوسته به این فکر می کرد که موفق نخواهد شد، و همین عامل باعث می شد تا میزان مطالعه و یادگیری او کم و کمتر شود و در نهایت او بپذیرد در آزمون سراسری گذشته توان رقابت با داوطلبان را ندارد و باید بخت خود را در سال آینده بیازماید، اما وی پس از برگزاری کنکور متوجه شد که دوستانی که در شرایط درسی مشابه او بودند، ولی با جدیت و انگیزه کافی درس خوانده و امید خود را برای رسیدن به هدف از دست نداده بودند، موفق شدند تا در رشته ها و دانشگاه های مورد نظر خود به تحصیل بپردازدند، نوشین که اکنون با انگیزه و انرژی فراوان، خود را آماده کنکور می کند، ادامه می دهد که "موتور حرکت هر هدفی، امید است و وقتی امید نداشته باشید، نمی توانید به خوبی درس بخوانید و اصلاً مطالب را یاد بگیرید.

همیشه به خود بگویید که در شرایط خوب درسی قرار دارید و اگر خوب درس بخوانید به آروزها و اهداف خود خواهید رسید. همین موضوع باعث می شود که بیشتر و بهتر درس بخوانید و مطالب هم به خوبی و برای مدت زمان بهتری در ذهن شما بماند." او معتقد است که " برای داشتن امید، کافی است که دیگران را از ذهن خود حذف کنید، با خودتان رقابت کنید و به این موضوع اصلاً اهمیت ندهید که دوستانتان، مطالب را چند بار دوره کرده اند، بلکه فقط و فقط با انگیزه پیش بروید و نتیجه کار را به خدا واگذار کنید."


مرکز یادگیری سایت تبیان - منبع: پیک سنجش

تهیه و تنظیم: مریم فروزان کیا