تبیان، دستیار زندگی
چه خوب است در بعضی امور با معلمان نیز در ارتباط باشید و برای کمک به فرایند یادگیری با کمک و همکاری یکدیگر گام بردارید تا نتیجه مطلوب حاصل آید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنی با والدین کلاس اول

انجام کارهای درست را برای فرزندانتان آسان کنید.

سخنی با والدین کلاس اول

ماه مهر آمد و باری دیگر با توکل بر خداوند دانش آموزان را در سال تحصیلی جدید برای رفتن به مدرسه و یادگیری علم و دانش همراهی می کنیم. امید واریم که رهاورد آموزش در مدرسه، بهبود رشد و اعتلای فرزند شما را به همراه داشته باشد و با همت بلند و تلاش شما اولیای گرامی افق های تازه و روشنی را پیش روی دانش آموزان عزیز بگشاید. دبستان سیستمی منسجم و آینده نگر است که با اتکای به اهداف عالی خود که همان سنجش و ارتقای علمی دانش آموزان کشور است، با توجه به چشم انداز تجربی در عرصه علم و پیشرفت و فناوری در سال تحصیلی جدید شروع به کار می نماید.

اولیای عزیز با وجود داشتن دغدغه های زندگی با صبر و حوصله خود دانش آموزان را در طی سال تحصیلی جهت یادگیری بهتر راهنمایی کنید پس لازم است ضمن آشنایی با روش کار تدریس معلم و توجه به برخی نکات اساسی کار با نو آموزان را بیاموزند تا آموزش در منزل و مدرسه همسو و تقویت کننده یکدیگر باشد .
باید توجه داشته باشید که راهنمایی درست در امور درسی و آموزشی، کاری دشوار است و به آگاهی های خاص آموزشی نیاز دارد .
چه خوب است در بعضی امور با معلمان نیز در ارتباط باشید و برای کمک به فرایند یادگیری با کمک و همکاری یکدیگر گام بردارید تا نتیجه مطلوب حاصل آید.
چه بسا برخی تذکرها یا رهنمود های نامتناسب می تواند در یاد گیری او خلل وارد آورد، از این رو، خواهشمندیم اولیای محترم به نکته ها و توصیه های لازم توجه فرمایند .

سخنی با والدین کلاس اول

در تنظیم کتاب ریاضی، تنها یاد دادن، خواندن و نوشتن اعداد و محاسبه با آن ها مورد نظر نمی باشد، بلکه با توجه به اصول روان شناسی کودک، تلاش شده است در قالب رنگ آمیزی و نقاشی، قوه ابتکار آنها به عنوان دانش آموز هم به کار افتد و دانش آموز در سطح توانایی اش به درک عمیق مفاهیم هدایت کند .
هدف های آموزش ریاضی در دوره ابتدایی بر پرورش حس ابتکار و تتبع و احیای معارف و سنت های ملی تکیه دارد .و از آنجایی که هر کس در زندگی روز مره به گونه های مختلف با محاسبات ، اندازه گیری، حدس و تخمین کمیت ها و تشخیص حق از باطل و نظم فکری و درست اندیشیدن و درست قضاوت کردن و استدلال کردن سر و کار دارد آموزش ریاضی در دوره ابتدایی در جهت نیل به این اهداف گام بر می دارد و همه این ها جنبه هایی از علم ریاضیات هستند.

برای دست یابی به این اهداف، لازم است در ساعت درس ریاضی لوازمی از قبیل مداد رنگی، مداد تراش و ... در اختیار دانش آموزان قرار گیرد .
از آموزش دادن مطالبی که معلم هنوز آنها را درس نداده است خود داری کنید.
یادگیری مطالب کتاب در کلاس، زیر نظر معلم انجام می شود بنا براین، جز در مواردی که آموزگار توصیه می کند، دانش آموزان را در خانه به انجام دادن تکلیف های ریاضی اضافه وادار نکنید.
کتاب فارسی با بافت و رویکردی نو تألیف شده است و در آنها هر چهار مهارت زبانی (گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) مورد توجه بوده است. به همین دلیل کتاب فارسی شامل دو کتاب (بخوانیم و بنویسیم) می باشد.

برای آشنایی با خط خوش و زیبا نویسی، واژه ها به دو صورت نسخ و تحریری نوشته شده است.
در ارزشیابی درس املا، آنچه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، درست نویسی کلمات می باشد.
برای تدریس به تناسب رشد و توسعه تعلیم و تربیت، شیوه های تدریس نوینی طراحی شده است.

سخنی با والدین کلاس اول

به منظور یاد گیری بهتر، توصیه می شود اولیای محترم با معلم تبادل نظر کنند و سؤالات خود را در جلسات ماهانه یا خصوصی حتمأ بیان کنند!

برای آموزش مؤثرتر درس علوم تجربی، مشاهده مستقیم، دست زدن به ابزار و مواد و آزمایش کردن، نقش بسیار مهمی در یاد گیری دارد.

از هر فرصتی برای پرورش مهارت ها و شناخت استعدادهای دانش آموزان استفاده شود.
بر خوردی مناسب برای پرسش هایشان داشته باشید تا روحیه پرسشگری در آنها تقویت شود.
از دیکته کردن نتیجه یک فعالیت یا آزمایش بپرهیزید تا شوق یاد گیری در آن ها تقویت شود.

مسیری که یک دانش آموز از طرح پرسش تا رسیدن به نتیجه طی می کند برای او خیلی با ارزش است این مسیر همان مسیر یاد گیری می باشد.

دفتر علومی که تهیه می کنید باید انعکاس فعالیت های فردی یا گروهی جهت پرورش مهارت ها باشد.
درس علوم در پایه اول به پرورش مهارت های مشاهده، طبقه بندی، اندازه گیری، برقراری ارتباط، تفسیر کردن، پیش بینی، جمع آوری اطلاعات، فرضیه سازی و آزمایش کردن می پردازد.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان