تبیان، دستیار زندگی
این روزها احساس میکنید در کنکورموفق نخواهید بود و یا از انچه انتظار دارید بسیار فاصله دارید ناامید نباشید... باید بدانید که برای شروع هر کاری نوعی انگیزه و نیرو لازم است که ما این انگیزه را گاهی میتوانیم از شکست ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از شکست ها برای برنامه ریزی آینده استفاده کنیم

از شکست ها برای برنامه ریزی آینده استفاده کنیم

از شکست ها برای برنامه ریزی اینده استفاده کن به جای نا امید شدن

شکست واژه ای است که همه  ما از ان هراس داریم
اما باید به این نکته توجه کرد که شکست میتواند سراغاز یک موفقیت بزرگ و با شکوه باشد...
اگر این روزها احساس میکنید در کنکورموفق نخواهید بود و یا از انچه انتظار دارید بسیار فاصله دارید ناامید نباشید...
باید بدانید که برای شروع هر کاری نوعی انگیزه و نیرو لازم است که ما این انگیزه را گاهی میتوانیم از شکست ها و کاستی ها بگیریم.
انسان های بزرگ بسیاری از این طریق به موفقیت های بزرگ دست یافته اند. کافی است به زندگی نامه افراد موفق نگاهی بیندازید.
و اما در باره ی کنکور هم داستان مشابه است. به زمان از دست رفته فکر نکنید!تمام نیروی خود را برروی حال خود متمرکز کنید!
از همین حالا تا روز کنکور تصمیم بگیرید از تمام لحظات خود استفاده کنید و حتی ثانیه ای را از دست ندهید.مهم نیست تاکنون چطور گذشته است
همین حالا تصمیم بگیرید!
کار سختی نیست تنها به خاطر داشته باشید:
از همه توانایی و زمان خود استفاده کنید
وپس از ان نگران هیچ چیز نباشید بدون تردید موفقیت از ان شماست!

برای برنامه ریزی چهار عامل بزرگ، کمک کننده و یاری رسان شما در این مهم خواهند بود:

1- داشتن یک دفتر یاداشت : اگر در طول مدت شبانه روز مطالب و خاطرات مهم خود را روزانه یادداشت کنید، بسیار عالی خواهد. بود. بدین ترتیب شما می توانید با ثبت موفقیتهای خود در زمینه های مثبت و منفی و رفع موارد منفی آنها، نقشه شاهراهی را ترسیم کنید که بسیار ارزشمند است تا در آینده هر گاه به جاده های انحرافی بر خوردید بتوانید به آن نقشه مراجعه کنیدوراه های بهتری را برای اهداف خود ترسیم کنید، زیرا نمی توان برحافظه انسان اعتماد کرد.

2- انتخاب هدفی والا و با ارزش : موفقیت، فرآیندی قدم به قدم است و از مراعات یک رشته اصول ساده و نظم و انضباطهای جزئی بدست می آید. همچنان که قطار ، به تدریج سرعت می گیرد، این تمرین نیز باعث می شود که عادات قدیمی را پشت سر گذارید و با سوختی که از عادات تازه بدست می آورید با سرعتی بی سابقه پیش بروید. مهمتر از همه آنکه باعث می شود عادتهای تازه، معیارهای نو، و انتظارات جدیدی پیدا کنید که زندگانیتان را پربارتر سازد.

3- تعیین شاخس : اگر( نظام اساسی)ارزیابی رادرک کنید، خود رامجهز کرده اید تا تاثیری مثبت بر رفتار خود ودیگران بگذارید. نحوه ارزیابی مشکلات و فرصتهای زندگی، علمی آشکار است.بادانستن عوامل نظام تصمیم گیری و قضاوت، نه فقط علت رفتارهای خود را درک می کنید، بلکه می توانید پیش بینی کنید که چه چیزهایی در شما حالت دافعه و چه چیز هایی حالت جاذبه ایجاد می کنند. اعتقادات شما،اعتقادات کلی، تعیین کننده انتظاراتی است که از خود و از دیگران، و بطور کلی از زندگی دارید. این اعتقادات غالباٌ بر نحوه ارزیابی شما اثر می گذارند.

4- انتخاب الگوی مناسب : اصولا الگو به گرایش ها و علاقه های اولیه، که به شکلی در انسان وجود دارد، مربوط می شود. یعنی، انسان می خواهد مظهر تام و کمالش را پیدا کند. به همین دلیل، ناخودآگاه به سمت آن کشیده می شود.این یک تحلیل روان شناختی ازالگو است. الگو نقش بسیار مهمی در زندگی دارد. زیرا غرایز گوناگونی در انسان وجود دارد، زمینه های الگوپذیری متعددی نیز در انسان هست.

مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه و تنظیم: مرجان سلیمانیان