تبیان، دستیار زندگی
هر شبیه ساز پرواز، یک کابین دقیقاً مشابه به کابین خلبان هوا پیمای خاص خود را دارد. تمام تجهیزات و کنترل های هواپیمای واقعی در این کابین وجود دارند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبیه ساز پرواز

شبیه ساز پرواز

شبیه سازهای پرواز شبیه بازی های کامپیوتری بسیار عظیم باشند. این وسایل برای تفریح ساخته نشده اند و برای آموزش دادن خلبان ها برای پرواز دادن هواپیماهای جدید و تمرین کردن مهارت های پروازی در آن ها طراحی و ساخته می شوند. تمرین کردن پرواز روی زمین از آسمان ایمن تر و کم خطرتر می باشد و با شبیه ساز پرواز می توان تجربه واقعی پرواز هواپیما را روی زمین و بدون مصرف سوخت کسب نمود.

خلبان های هواپیما های جنگی نیز با استفاده از شبیه ساز پرواز می توانند مهارت های خود را برای صحنه های نبرد تقویت نمایند.

شبیه ساز پرواز

هر شبیه ساز پرواز، یک کابین دقیقاً مشابه به کابین خلبان هواپیمای خاص خود را دارد. تمام تجهیزات و کنترل های هواپیمای واقعی در این کابین وجود دارند.

اجزاء مختلف یک شبیه ساز پرواز را در شکل زیر مشاهده می کنید:

شبیه ساز پرواز

نقاط نشان داده شده در شکل فوق عبارتند از:

1. صفحه نمایشگر

2. ویدئو پروژکتور ها: صحنه های خارج یک هوا پیمای واقعی توسط کامپیوتر شبیه سازی می شوند و در بیرون پنجره شبیه ساز توسط ویدئو پروژکتور ها انداخته می شوند تا خلبان حس پرواز واقعی را داشته باشد. صداهای موجود در کابین نیز توسط بلند گو های مخصوص در داخل شبیه ساز پرواز پخش می گردند.

3. کابل برق

4. پایه های متحرک: این پایه ها کل شبیه ساز پرواز را تکان می دهند تا خلبان تکان ها و جابجایی های هنگام پرواز را نیز تجربه نماید.

مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: پوریا میرعشقی

تنظیم: سمیرا بادامستانی