تبیان، دستیار زندگی
تماشای مسابقه برای سلامتی شما خوب است، حتی اگر تیم محبوب شما در ضربات پنالتی ببازد. گروهی از پزشکان اسکاتلندی توانایی تحمل فشارهای روانی را قبل، بعد و در حین رقابت های سه دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال بررسی کردند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تماشای مسابقه

تماشای مسابقه برای سلامتی شما خوب است، حتی اگر تیم محبوب شما در ضربات پنالتی ببازد. گروهی از پزشکان اسکاتلندی توانایی تحمل فشارهای روانی را قبل، بعد و در حین رقابت های سه دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال بررسی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که در هفته های نزدیک به جام جهانی، تعداد بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، افزایش می‌یابد. این آمار به طور ناگهانی در طول مسابقات افت می‌کند و این روند تقریباً تا هشت هفته بعد از پایان مسابقات ادامه دارد. به طور میانگین %14 از تعداد بیماران مراجعه کننده کاسته می‌شود.

تماشای مسابقه

آن‌ها نتیجه گرفتند که وجود یک علاقه‌ی مشترک قرار گرفتن در اوج غرور ملی باعث می‌شود که مردم احساس بهتری داشته باشند. تماشای مسابقه، حس نا امیدی شما را کاهش می‌دهد. هم چنین پیش بینی اتفاقات، باعث افزایش قدرت تحمل و سازگاری شما با شرایط بحرانی می شود.

اشتباهات داوری

علیرغم آنچه گفتیم؛ گاهی دیدن مسابقه آدم را ناامید می‌کند، مخصوصاً وقتی تیم مورد علاقه‌ی ما قربانی اشتباهات داوری شود. اما باید به داور هم حق داد.

تماشای مسابقه

کمک داوری را در نظر بگیرید که می‌خواهد آفساید را مشخص کند. اگر او با آخرین مدافع در یک خط نباشد، کارش بسیار مشکل خواهد شد. حتی وقتی او فقط یک متر جلوتر از مدافع است، دید خوبی ندارد و مهاجم حریف بسیار جلوتر از جایی که ایستاده به نظر می‌رسد. به همین دلیل عده ای از کارشناسان اصرار دارند که قضاوت درباره‌ی آفساید باید از محلی صورت گیرد که پرسپکتیو بهتری داشته باشد تا کمتر شاهد اشتباهات کمک داور باشیم.

فوتبال در خون شماست؟

نویسنده:صادق بهداد