تبیان، دستیار زندگی
ریاضیدانان آمریکایی با الهام از اشکال چشم انسان، موفق به کشف طبقه چهارم از چند وجهی های متساوی الاضلاع موسوم به «چند وجهی گلدبرگ» شده اند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی پیشرفته اشکال هندسی متحرک با Efofex FX Draw 5.008.4

طراحی پیشرفته اشکال هندسی متحرک با efofex fx draw 5.008.4

ریاضیدانان آمریکایی با الهام از اشکال چشم انسان، موفق به کشف طبقه چهارم از چند وجهی‌های متساوی الاضلاع موسوم به «چند وجهی گلدبرگ» شده‌اند.

ریاضیدانان یونان باستان به ویژه افلاطون، هزاران سال قبل اقدام به طبقه بندی اشکال جامد کردند و از آن زمان تاکنون اشکال محدودی کشف شدند که آخرین طبقه در 400 سال قبل شناسایی شد.

نخستین طبقه از اشکال جامد، جامدات افلاطونی (Platonic solids) نام دارند که شامل مکعب، چهارضلعی، هشت وجهی، دوازده وجهی و بیست وجهی است؛ همه این اشکال بسیار منظم بوده و بطور طبیعی ایجاد می‌شوند.

پس از جامدات افلاطونی، دو طبقه دیگر از اشکال شناسایی شدند؛ جامدات ارشمیدسی (Archimedean solids) شامل بیست وجهی کوتاه و جامدات کپلر (Kepler solids) که اشکال بسیار پیچیده سه وجهی بوده و 400 سال قبل شناسایی شدند.

طراحی پیشرفته اشکال هندسی متحرک با efofex fx draw 5.008.4

اما محققان پس از چهار قرن موفق به کشف نوع جدیدی از اشکال شبیه یک توپ فوتبال پیچیده شده‌اند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس از کشف طبقه چهارم از چند وجهی های متساوی الاضلاع (equilateral convex pplyhedra) موسوم به «چند وجهی گلدبرگ» خبر می‌دهند که می‌تواند منجر به کشف تعداد نامحدودی از اشکال مشابه در همین طبقه شود.

این طبقه جدید از اشکال هندسی با الهام از اشکال چشم انسان کشف شده است.

با این برنامه بی نظیر می توانید انواع اشکال هندسی را طراحی کنید. یکی از ویژگی های بارز آن قابلیت متحرک بودن اشکال می باشد, بدین صورت که شما در حین انتخاب شکل هندسی مورد نظر می توانید زوایا و اندازه شکل را به صورت دلخواه تغییر دهید.

این نرم افزار بر روی نسخه ویندوز ۸/۷/Vista/XP قابل نصب و اجرا میباشد.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - فرآورنده و تنظیم: علی سرمدی