تبیان، دستیار زندگی
آزمایشگاه مجازی فیزیک، کوروکودیل، آزمایشگاهی مجهز با قابلیت های فراوان است و کار کردن با آن بسیار آسان می‌باشد. این آزمایشگاه اکثر مباحث فیزیک الکتریسته، حرکت و نیرو، نور و موج‏ و... را در بر می‌گیرد و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمایشگاه مجازی فیزیک

آزمایشگاه مجازی فیزیک

آزمایشگاه مجازی فیزیک، کوروکودیل، آزمایشگاهی مجهز با قابلیت های فراوان است و کار کردن با آن بسیار آسان می‌باشد. این آزمایشگاه اکثر مباحث فیزیک " الکتریسته، حرکت و نیرو، نور و موج‏ و... " را در بر می‌گیرد و کاربر بدون مراجعه به آزمایشگاه، قادر به شبیه سازی رایانه‌ای آزمایش مورد نظر در خانه یا مدرسه می‌باشد.

آزمایشگاه شامل60 مبحث متفاوت و جدید علم فیزیک است و در مقایسه با دیگر نرم افزارها کامل تر می‌باشد. در هر مبحث، وسایل لازم برای طراحی آزمایش با پارامترهای دلخواه در اختیار کاربر قرار دارد و وی می‏تواند آزمایش را شبیه سازی کند. در هر مبحث یک نمونه‏ی طراحی شده، وجود دارد که به طور هم زمان مبحث علمی و چگونگی طراحی آزمایش را به کاربر آموزش می‏دهد. با توجه به نوع آزمایش می‏توان در کنار آن نمودار و یا جدول لازم را نیز ایجاد کرد.

با توجه به گسترده بودن مباحث، این نرم افزار برای مقطع های دبیرستان، هنرستان و دانشگاه قابل استفاده خواهد بود. یکی از ویژگی‏های جالب کوروکودیل، واقعی به نظر رسیدن آزمایش‏ها می‏باشد، برای مثال در ساخت مدارهای الکترونیکی، با زدن کلیدهای مدار، لامپ‏ها روشن و خاموش می‏شود و حتی اگر مقدار ورودی‏ها مناسب نباشد، می‏سوزد!

نسخه جدید این محصول با نام ینکا (Yenka)ارائه شده است.

قابلیت کاربرد  آموزشی: فیزیک دبیرستان و دانشگاه و الکترونیک هنرستان

خرید نرم افزار

در CD تهیه شده، محیط نرم افزار به طور کامل به زبان فارسی ترجمه شده است و علاوه بر خود نرم افزار برای نصب، بیش از 100 دقیقه فیلم آموزشی راهنمای استفاده از نرم افزار کورکودیل فیزیک تهیه شده است و هم ‏چنین نرم‏افزارهای جانبی مانند flash player برای دیدن فیلم‏های آموزشی نیز در بسته موجود است.