تبیان، دستیار زندگی
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: اولویت سرمایه گذاری فرهنگی کشور باید آموزش و پرورش باشد زیرا ظرفیت های فراوانی در زمینه های مختلف در این وزارتخانه وجود دارد.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش و پرورش باید اولویت سرمایه گذاری فرهنگی کشور باشد

آموزش و پرورش باید اولویت سرمایه گذاری فرهنگی کشور باشد

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: اولویت سرمایه گذاری فرهنگی کشور باید آموزش و پرورش باشد زیرا ظرفیت های فراوانی در زمینه های مختلف در این وزارتخانه وجود دارد.

مرتضی میرباقری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: هرنوع سرمایه گذاری در کشور باید با اولویت آموزش و پرورش باشد چرا که کشور وارد یک مرحله جدید در نوع مواجهه با آسیب های اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: ما به صورت غیر سیستمی، پراکنده و بخشی با آسیب های اجتماعی مواجهه داشته ایم اما مواجهه هوشمندانه، علمی، همه جانبه و کارشناسانه مقدماتی دارد که ما در مذاکرات خود با حوزه مختلف آن را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه موضوع آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی به صورت غیر علنی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح مسئله شد اولین دستگاهی که به نظر می رسید به صورت جامع باید این موضوع را با مسئولان آن در میان گذاشته شود حوزه آموزش و پرورش بود.

قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی خاطر نشان کرد: ظرفیت های آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار متنوع و متعدد است و می تواند این موضوعات را در محتوای رسمی آموزشی و به طور قطع ظرفیت های پرورشی و تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد که ما در این زمینه ضعیف تر از بخش های دیگر هستیم.

وی افزود: می توان گفت آموزش و پرورش به اندازه ای که حوزه های آموزشی آن تقویت شده حوزه های پرورشی و تربیتی آن از این غنا برخوردار نیست هرچند که این ظرفبت در آموزش و پرورش به صورت قوی وجود دارد.


منبع: خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری تبیان، تنظیم: نسرین صادقی