تبیان، دستیار زندگی
مدیر كل چاپ و توزیع كتاب های درسی اظهار داشت: تصویرسازی کتاب های درسی باید منطبق با ارزش های تربیتی و اسلامی باشد و نمی توان آن را به سادگی تغییر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویر سازی کتاب های درسی

مدیر كل چاپ و توزیع كتاب های درسی اظهار داشت: تصویرسازی کتاب های درسی باید منطبق با ارزش های تربیتی و اسلامی باشد و نمی توان آن را به سادگی تغییر داد.

کتاب های درسی

سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا گفت: کتاب های " بخوانیم و بنویسیم" اول تا پنجم ابتدایی و فارسی اول و دوم راهنمایی امسال با خط تحریری بسیار زیبا و نزدیک به نستعلیق چاپ شده  و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین کتاب های قرآن چهارم و پنجم ابتدایی و ریاضی سال دوم و منطق سال سوم دبیرستان با صفحه آرایی جدید چاپ شده است.

مدیر كل چاپ و توزیع كتاب های درسی با بیان اینکه 3 نوع رسم الخط تحریری برای متن کتابهای دوره ابتدایی، نستعلیق برای شعر و نسخ برای متن کتابهای دوره راهنمایی و دبیرستان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: باید دانش آموزان از همان دوره ابتدایی با خوشنویسی آشنا شوند و زیبا نویسی ملکه ذهن دانش آموزان شود.

وی با تاکید براینکه قطع و تصویر کتابهای درسی نسبت به سایر کتاب ها نیزمحدودیتهای خاصی دارد، گفت: باید تصویرسازی کتاب های درسی منطبق با ارزش های تربیتی و اسلامی باشد و نمی توان آن را به سادگی تغییر داد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته تصاویر 15 عنوان کتاب درسی از جمله کتابهای علوم اول و دوم دوره راهنمایی با تغییرات عمده روبرو بوده است.

منبع

خبرگزاری پانا