• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
برای مشاهده معانی و تفاسیر هر آیه بر روی متن آیه کلیک نمایید.
سوره : المائدة  آیه شماره : 69
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الاعراف  آیه شماره : 73
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الاعراف  آیه شماره : 75
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : التوبة  آیه شماره : 102
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : هود  آیه شماره : 61
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : هود  آیه شماره : 66
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : النحل  آیه شماره : 97
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الكهف  آیه شماره : 82
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الكهف  آیه شماره : 88
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الكهف  آیه شماره : 110
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : مريم  آیه شماره : 60
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : طه  آیه شماره : 82
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : المؤمنون  آیه شماره : 51
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : المؤمنون  آیه شماره : 100
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الفرقان  آیه شماره : 70
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الفرقان  آیه شماره : 71
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : النمل  آیه شماره : 19
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : النمل  آیه شماره : 45
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : القصص  آیه شماره : 67
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : القصص  آیه شماره : 80
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الروم  آیه شماره : 44
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : السجدة  آیه شماره : 12
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الاحزاب  آیه شماره : 31
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : سبأ  آیه شماره : 11
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : سبأ  آیه شماره : 37
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : فاطر  آیه شماره : 37
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : غافر  آیه شماره : 40
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : فصلت  آیه شماره : 33
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : فصلت  آیه شماره : 46
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الجاثية  آیه شماره : 15
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الاحقاف  آیه شماره : 15
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : التغابن  آیه شماره : 9
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]
سوره : الطلاق  آیه شماره : 11
ریشه کلمه : صلح
فعل : صلح
معنی : «صُلح» مسالمت، سازش، آشتي، از بين بردن نفرت «صلاح» شايسته شدن، خوب شدن «صالح» شايسته، خوب «صالحون» «صالحين» نيكوكاران، شايستگان، شايسته كاران. «اصلاح» آشتي دادن، سازش نمودن، خوب شد، کار شايسله انجام دادن، برطرف کردن مفاسد، ايجاد صلح و سازش و الفت «صالح» نام پيامبر قوم ثمود
توضیح : عمل صالح و كار شايسته آن است كه مطابق عدل و انصاف باشد كه قهراً مفيد و مورد رضاى خداست. صالحون، پيوسته وصف اولوالعقل آمده اعم از ملك، انس و جن. «عَمِلُوا الصّالِحالتِ» كه بيشتر از پنجاه بار در قرآن ذكر شده در همه آنها توأم با «آمَنوا» يا «وَهُوَ مُؤْمِنُ» يا نظير آن دو است مگر در آيه [هود:11]. كه قطعاً در آن نيز ايمان منظور است. پس بى شكّ عمل صالح پيش خدا در صورتى مؤثر و مقرّب است كه توأم با ايمان به خدا باشد و در غير اين صورت پوچ و بى اثر خواهد بود. [ابراهيم:18]