تبیان، دستیار زندگی
د دیگر است فیلم سینمایی "آفتاب بر همه یکسان می‌تابد" به اعتقاد عباس رافعی داستانی از یک تولد دیگر است. برای نقد و بررسی این فیلم علاوه بر رافعی، مریلا زارعی و لاله اسکندری بازیگران اصلی، بهروز معاونیان صدابردار و سیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داستان "آفتاب بر همه یکسان می‌تابد" یک تولد دیگر است

فیلم سینمایی "آفتاب بر همه یکسان می‌تابد" به اعتقاد عباس رافعی داستانی از یک تولد دیگر است.

برای نقد و بررسی این فیلم علاوه بر رافعی، مریلا زارعی و لاله اسکندری بازیگران اصلی، بهروز معاونیان صدابردار و سیامک احصایی طراح صحنه در سینما فلسطین حضور داشتند و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

در ابتدای این نشست رافعی که تهیه کنندگی فیلم خود را نیز بر عهده دارد، درباره ساخت این پروژه سینمایی گفت: "فیلم قبلی من "پروانه ای در مه" شبیه همین فیلم بود. مضمون آن اثر نیز همانند این فیلم کاری جاده ای بود. من احساس می کنم در فیلم های جاده ای یا در مسیرهای سفر می توانیم به مفهومی برسیم که می خواهیم و اعتقاد داریم."

وی خاطرنشان کرد: "داستان این فیلم ما را در لحظاتی به دنیای دیگر می برد. این فیلم یک لایه شفاف دارد که البته من سعی کردم لایه های زیرین را هم در نظر بگیرم که در آن به تماشاگر خاص هم توجه شود. تماشاگر احساس می کند قرار است معجزه ای اتفاق بیفتد. در صورتی که معجزه برای ژانت و نگار به وجود می آید. یکی از تم های این فیلم ماجراهایی است که در حاشیه رخ می دهد. این حوادث معجزات کوچکی هستند که ما از آنها غافلیم."

سیامک احصایی درباره طراحی صحنه فیلم گفت: "اطلاق عنوان جاده ای به یک فیلم باعث می شود بسیاری فکر کنند فیلم طراحی صحنه ندارد، اما انتخاب لوکیشن ها سخت است؛ حتی با وجود جاده ای بودن کار ساخت و ساز زیادی لازم داشت. سعی بر این بود که با رنگ کار یکی شود و به نظر نیاید."

زارعی درباره نقش ژانت عنوان کرد: "به دلایل شخصی علت حضورم را نمی توانم در این فیلم مطرح کنم. با خواندن فیلمنامه احساس کردم قصه فیلم جالب است. ارتباط شخصی من با این فیلم کاملا مفهومی است و از اینکه فیلم در گروه فیلم های معناگرا قرار دارد بسیار ناراحت شدم. زیرا این عنوان تماشاگر را محدود می کند."

معاونیان در خصوص ویژگی های صوتی اثر گفت: "در طول فیلم اتفاق هایی به وجود آمد که شبیه معجزه بود. به گونه ای که همه ما کار را با وحدت گروهی ادامه دادیم. صدایی که شما در فیلم می شنوید فقط یک سوم صدایی است که ما در صحنه گرفته ایم. کار صدابرداری به دلیل جاده ای بودن دشوار بود."

اسکندری درباره نقش نگار یادآور شد: "در نقش نگار من با کاراکتری رو به رو بودم که فراز و فرود نداشت و شخصیت محکمی داشت. این فرد در طول فیلم ثبات زیادی دارد. من تا به حال چنین نقشی را ایفا نکرده بودم و اصولا کارهای قبلی من ملودرام بود."

منبع : مهر