تبیان، دستیار زندگی
برای درخواست حاجت از امام زمان(ع) این نماز را بخوانید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای درخواست حاجت از امام زمان(ع) این نماز را بخوانید

امام زمان

به گزارش تبیان به نقل از حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در کتاب مفاتیح الجنان خواندن نماز امام زمان(عج) در شب جمعه برای اجابت دعای حاجت‌مندان توصیه شده است. نحوه خواندن نماز امام زمان(ع) بدین شرح است:

هركس را به خداى تعالى حاجتى پیش آید باید بعد از نیمه شب جمعه غسل كند و به جایگاه نماز خود برود، و دو ركعت نماز بخواند، در ركعت اول وقتى كه به آیه «ایاك نعبد و ایاك نستعین»
رسید صد مرتبه آن را بگوید.

سپس سوره (حمد) را به پایان ببرد و یك مرتبه «توحید» بخواند، و ركوع و دو سجده را بجا آورد، «و سبحان ربّى العظیم و بحمده» را در ركوع هفت مرتبه «و سبحان ربّى الاعلى و بحمده» را در هر سجده هفت مرتبه بخواند و ركعت دوم را نیز به همین كیفیت بجا آورد و پس از تمام شدن نماز این دعا را بخواند، به درستى كه حق تعالى حاجت او را برآورده مى سازد هر حاجتى كه باشد بجز آن كه حاجت او در قطع كردن پیوند خویشان باشد.

و دعا این است:

اَللّهُمَّ اِنْ اَطْعَتُكَ فَالْمَحْمِدَةُ لَكَ وَ اِنْ عَصَیْتُكَ فَالْحُجَّةُ لَكَ مِنْكَ الرَّوْحُ وَ مِنْكَ الْفَرَجُ سُبْحانَ مَنْ اَنْعَمَ وَ شَكَرَ سُبْحانَ مَنْ قَدَّرَ وَ غَفَرَ اللّهُمَّ اِنْ كُنْتُ عَصَیْتُكَ فَاِنّى قَدْ اَطَعْتُكَ فى اَحَبِّ الاَْشْیآءِ اِلَیْكَ وَ هُوَ الاْ یمانُ بِكَ لَمْ اَتَّخِذْ لَكَ وَلَداً وَ لَمْ اَدْعُ لَكَ شَریكاً مَنّاً مِنْكَ بِهِ عَلَىَّ لا مَنّاً مِنّى بِهِ عَلَیْكَ وَ قَدْ عَصَیْتُكَ یا اِلهى عَلى غَیْرِ وَجْهِ المُكابَرَةِ وَ لاَ الْخُروُجِ عَنْ عُبُودِیَّتِكَ وَلاَ الْجُحُودِ لِرُبُوبِیَّتِكَ وَلكِنْ اَطَعْتُ هَواىَ وَ اَزَلَّنىِ الشَّیْطانُ فَلَكَ الْحُجَّةُ عَلَىَّ وَ الْبَیانُ فَاِنْ تُعَذِّبْنى فَبِذُنُوبى غَیْرُ ظالِمٍ لى وَ اِنْ تَغْفِرْلى وَ تَرْحَمْنى فَاِنَّكَ جَوادٌ كَریمٌ.

خدایا اگر اطاعتت كردم، پس ستایش توراست، و اگر نافرمانى ات نمودم پس حجّت توراست، نسیم رحمت و گشایش از جانب توست، منزّه است كسى كه نعمت داد، منزّه است كسى كه تقدیر كرد و آمرزید، خدایا چنانچه نافرمانى ات كرده باشم، پس به یقین در محبوب ترین چیزها به نزد تو اطاعتت نمودم، و آن ایمان به توست، برایت فرزندى نگرفتم، شریكى نخواندم، این ایمان منّتى است از جانب تو بر من، نه از سوى من بر تو، نافرمانى كردم تو را اى معبود من نه از روى دشمنى، و نه از روى بیرون رفتن از بندگى ات، و نه از روى انكار ربوبیّتت، بلكه هواى نفسم را پیروى كردم، و شیطان مرا لغزاند، تو را بر من حجّت و بیان است، پس اگر عذابم كنى به خاطر گناهان من است، و تو ستمكار بر من نیستى، و اگر مرا بیامرزى، و به من رحم كنى به یقین تو بخشنده و بزرگوارى.

پس از این دعا تا نفس او وفا كند یا كریم، یا كریم را تكرار كند، و بعد از آن بگوید:

یا آمِناً مِنْ كُلِّ شَیْى ءٍ وَ كُلُّ شَیْى ءٍ مِنْكَ خآئِفٌ حَذِرٌ اَسْئَلُكَ بِاَمْنِكَ مِنْ كُلِّ شَیْى ءٍ وَ خَوْفِ كُلِّ شَیْى ءٍ مِنْكَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تُعْطِیَنى اَماناً لِنَفْسى وَ اَهْلى وَ وَلَدى وَ سآئِرِ ما اَنْعَمْتَ بِهِ عَلَىَّ حَتّى لااَخافَ وَ لا اَحْذَرَ مِنْ شَیْى ءٍ اَبَداً اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَیْى ءٍ قَدیرٌ وَ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكیلُ یا كافِىَ اِبْراهیمَ نُمْرُودَ وَ یا كافِىَ مُوسى فِرْعَوْنَ اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَكْفِیَنى شَرَّ فلان بن فلان

اى ایمن از هرچیز، و هرچیز از تو هراسان و در حذر، از تو مى خواهم به ایمنى ات از هرچیز، و هراس هرچیز از تو، اینكه بر محمد و خاندان محمّد درود فرستى، و به من امان دهى، براى خود و خاندان و فرزندانم، و سایر چیزهایى كه به من عنایت كردى، تا هرگز از چیزى نهراسم و حذر نكنم، به درستى كه تو بر هرچیز توانایى، و خدا ما را بس است، و چه خوب كارگشایى است، اى كفایت كننده ابراهیم از نمرود، و اى كفایت كننده موسى از فرعون، از تو مى خواهم بر محمد و خاندان محمّد درود فرستى، و از من كفایت كنى شرّ فلان پسر فلان را.

و به جاى (فلان بن فلان) نام شخصى را كه از شرّ او مى ترسد، و نام پدرش را بگوید، و از خدا بخواهد كه زیان او را دفع و وى را از او كفایت كند، به درستى كه حق تعالى گزند او را كفایت خواهد كرد انشاء اللّه تعالى، و پس از آن به سجده رود، و حاجت خود را بخواهد، و به سوى حق تعالى زارى كند، به درستى كه مرد مؤمن و زن مؤمنه اى نیست، كه این نماز را بجا آورد، و این دعا را از روى اخلاص بخواند، مگر اینكه درهاى آسمان براى او در برآمدن حاجاتش گشوده مى شود، و در همان هنگام و همان شب دعاى او نسبت به هرگونه حاجتى كه باشد مستجاب مى شود، و این به سبب فضل و انعام حق تعالى بر ما و بر مردم است.


منبع: مفاتیح الجنان


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.