• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
پاسخ به شبهات (بازدید: 10552)
چهارشنبه 12/3/1389 - 6:24 -0 تشکر 203449
!!!جهنم سرای دائم !!!

به نام خدا

در قرآن بیان شده است که عده ای از انسانها تا ابد  در جهنم خواهند ماند،

حال سوال این است که هدف از خلقت این افراد این بوده است که موجب آزمایش و تجربه آموزی دیگران باشند و هیزمی بیش نیستند ؟! که در این صورت چرا جهنم را مجازات این افراد تلقی میکنیم؟

و اگر نه ، آفرینش خلقتی که حتی به اندازه ای هدف خلقت خود را برآورده نمی کند که بتواند پس از میلیاردها میلیارد سال  سوختن و تنبیه و تجربه این حقیقت تلخ راه بازگشتی پیدا کند و ندای فطرت ، مرسلین و مجازات در درگاه خداوند  نیز اثری در او نخواهد داشت  چگونه با حکمت رب العالمین مطابقت دارد؟

چهارشنبه 12/3/1389 - 11:34 - 0 تشکر 203514

سلام/عده ای؟یعنی ممکنه آدم های بعد از یه مدت عذاب در جهنم بهشتی بشن؟من این مطلب رو شنیدم ولی آیا آیه ای حدیثی دراین باره وجود داره؟

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

چهارشنبه 12/3/1389 - 20:10 - 0 تشکر 203707

به نام خدا

سلام

خداوند عادل است چون خدا عادل

و حكیم است ، اعمال بشر را بیمحاسبه و پاداش و كیفر نمیگذارد .

امیرالمؤمنین ( علیهالسلام ) میفرماید :

" « و لئن امهل الله الظالم فلن یفوت اخذه و هو له بالمرصاد علی مجاز

طریقه ، و بموضع الشجی من مساغ ریقه » " نهج البلاغه خ 96

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 12/3/1389 - 20:10 - 0 تشکر 203708

به نام خدا

سلام

مثلا اگر كسی بر سر رهگذری كه از خیابان میگذرد

زباله بریزد ، عدالت ایجاب میكند كه برای او كیفری در نظر گرفته شود .

شكی نیست كه كیفر اینچنین جرمی نمیتواند خیلی سنگین از قبیل اعدام یا

حبس ابد بوده باشد .

بنابر اصل تناسب میان جرم و مجازات ، برای چنین

جرمی حداكثر یك هفته زندان كافی است و اگر این مجرم را به خاطر این جرم

كوچك محاكمه صحرائی و تیرباران كنند بر خلاف عدالت خواهد بود . كیفر

دادن بر جرمها لازمه عدل است ولی اگر تناسب بین جرم و كیفر رعایت نگردد

خود كیفر دادن نوعی بیعدالتی خواهد بود .

گناهانی از قبیل غیبت ، دروغ ، زنا ، قتل نفس ، جرمند و كیفر میطلبند

ولی آیا كیفرهایی كه در آخرت برای آنها تعیین شده است بیرون از اندازه

نیست ؟ قرآن كیفر قتل نفس را جاویدان ماندن در جهنم معین فرموده است .

درباره غیبت روایت شده است كه خورش سگهای جهنم است ( بحار الانوار ج15ص188 ) ، و به

همین طریق برای سایر گناهان ، عقوبتها و مجازاتهای سخت و غیر قابل تحملی

ذكر شده است ، عقوبتهایی كه از لحاظ كیفیت ، فوق العاده شدید است و از

لحاظ مدت ، بسیار طولانی

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 12/3/1389 - 20:11 - 0 تشکر 203709

به نام خدا

سلام

امیرالمؤمنین علی ( ع ) میفرماید :

« و ان الیوم عمل و لا حساب و غدا حساب و لا عمل » ( نهج البلاغه خ42) .

"امروز ، كار است و محاسبه نیست و فردا محاسبه است و كار نیست" .

در جای دیگر میفرماید :

« عباد الله ! الان فاعملوا و الالسن مطلقة ، و الابدان صحیحة ، و الاعضاء

لدنة ، و المنقلب فسیح » ( نهج البلاغه خ187 ) .

" ای بندگان خدا هم اكنون كه زبانها آزاد و بدنها سالم است و اعضاء

فرمان میبرد و میدان فعالیت باز است بكوشید " .

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 12/3/1389 - 20:11 - 0 تشکر 203710

به نام خدا

سلام

خداوند به انسان اختیار داده است وانسان مختار است با انجام کار خیر راه سعادت را بپیماید یا با انتخاب شر راه شقاوت را

اگر انسان راه خیر را به خوبی بشناسد میتواند از فرشتگان بالاتر رود واگر راه شر را انتخاب کند میتواند ار حیوانات که بدون اختیارند پست تر شود

خب مسلما است خداوند برای هر کار خیری ثوابی وبرای هر کار شری عقابی در نظر گرفته است

وچه کسی گفته همه انسانها در جهنم تا ابد میمانند ؟؟

خداوند حکیم است وبرای هر کار خیری درجاتی دارد اینطور نیست هر کس با یک گناه به جهنم ابدی برود

کسانی به جهنم ابدی میروند که اگاهانه با خداوند عناد کنند واگاهانه سرپیچی کنند وایمان نیاورند

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 12/3/1389 - 20:12 - 0 تشکر 203711

به نام خدا

سلام

کاربر گرامی امیدوارم پاسخ سوالتان را دریافت کرده باشید واگر با این توضیحات قانع نشدید وپاسختان را نگرفتید حتما بیان کنید

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 12/3/1389 - 22:8 - 0 تشکر 203720

بسم الله
با سلام
جناب گلها متشکر از پاسختان

چهارشنبه 12/3/1389 - 23:25 - 0 تشکر 203731

سلام

این یه ماجرای واقعی هست:چن وقت پیش در یکی از محله های شهر ما جوانی به یه پسر بچه 12 ساله تجاوز کرد....آبروی بچه و خانواده اش رفت...مرگ براشون بهتر اززندگی بود...پدر بچه الانم نمیتونه سرش رو بلند کنه ....جوان اعدام شد...از عدالت خداوند به دور هست که اون جوان تا ابد در جهنم نمونه...اونجوان میتونست بره ازدواج کنه یا لااقل روابط نامشروع داشته باشه و همچین کار کثیفی رو انجام نده...پس حالا که کرده باید تا ابد بسوزه...حتی اگه تنها جرم زندگیش اون باشه

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 13/3/1389 - 16:39 - 0 تشکر 203857

با تشکر از توجه دوستان که در این مدت زمان اندک این تعداد پاسخ برای این مطلب درج شده است .

-------

در مورد اینکه آیا خلود در آتش جهنم حقیقت دارد می توان آیات صریحی از قرآن را بیان نمود :

1 ـ کفار (بقره آیه 161) 2 ـ ظالمان و ستمگران (نساء 168) 3 ـ منافقین (توبه آیه 68)    4 ـ متکبرین (سوره نمل آیه 29) 5 ـ مکذبین آیات خدا (تغابن آیه 10) 6ـ کسانی که عمداً مرتکب قتل می شوند (نساء آیه 93) 7ـ متجاوزین از حدود الهی (نساء آیه 14) 8 ـ دشمنان خدا و رسول او (توبه آیه 63) 9 ـ کسانی که کردار زشتشان بر آنها احاطه کرده است (بقره آیه 81) 10ـ ربا خواران (بقره آیه 275) 11 ـ همدستان و همکاران دشمنان اسلام (مائده آیه 80) 12 ـ مشرکین (توبه آیه 17) 13 ـ گناه پیشگان (یونس آیه 17).

در مورد اینکه آیا عده ای از جهنم خارج می شوند نیز بحثهای متعددی وجود دارد که شاید این مجال فرصت آن نباشد ولی به عنوان مثال :

آیه 48 سوره نساء بر این مطلب گواهی می دهد آنجا که می فرماید:  «إِنَّ اللَّهَ لا یغْفِرُ أَن یُشرَک بِهِ وَ یَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِک لِمَن یَشاءُ  وَ مَن یُشرِک بِاللَّهِ فَقَدِ افْترَی إِثْماً عَظِیما» خداوند (هرگز) شرک را نمی‏بخشد! و پایین‏تر از آن را برای هر کس (بخواهد و شایسته بداند) می‏بخشد. و آن کسی که برای خدا، شریکی قرار دهد، گناه بزرگی مرتکب شده است

و روایات کثیر دیگری که دلالت بر این مطلب می کند که شیعیان صاحب کبیره داخل آتش می شوند و مدتی عذاب خواهند کشید و بعد شفاعت نصیبشان خواهد شد به خلاف شیعیان راستین که هیچ وقت در دوزخ دیده نخواهند شد (بحار 8/363، ذیل 416)

در مورد بحث اختیار، صحبت بنده این نیست که خالدین جهنم اختیار نداشته اند ، که اگر نداشتند که دیگر نیازی به بحث  نبود و هر آینه مشخص بود که مجازاتی در میان نیست بلکه ایشان آفریده شده اند که بسوزند ، اگر اختیار باشد و مجازات و پاداش و خیر و شر هم نباشد که اختیار بی معاناست؛ و همانطور که دوستان گفتند باید این مجازات و پاداش به عدل هم باشد.

  آنچه در جستجوی آن هستم و بسیار هم پرس و جو کردم  این است که چگونه میتوان هدف خلقت انسان و عطای نعمت اختیار را به او را تعریف کرد در حالی که می گوییم عده ای تا ابد به این هدف نمی رسند!و خداوند هم می دانست که نمیرسند ! پس چرا خلق شده اند و اختیار یافتند؟ برای اینکه بقیه از آنها عبرت بگیرند ؟ یا .....؟

جمعه 21/3/1389 - 12:20 - 0 تشکر 204981

آیا واقعا برای این سوال جوابی وجود ندارد ؟! در بخش مشاوره هم این سوال را مطرح کردم ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده ام ! از اساتید گرامی خواهش می کنم در صورت اطلاع از پاسخ این پرسش به بنده کمک کنند.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.