• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
مراقب بیماری های فصل پاییز باشید.
سرماخوردگی، سینوزیت، آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی از بیماری‌های شایع در فصل پاییز هستند. در همین رابطه پزشکان با اشاره به شیوع بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز هشدار می‌دهند که این بیماری‌ها به شدت واگیردار بوده و بیشتر در میان دانش‌آموزان که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، دیده می‌شود.
برای این که گرمازده نشوید...
در ساعات اوج گرما که 10 صبح تا 5 بعدازظهر است در محیط بیرون و آزاد نباشید. همیشه یک بطری آب خنک (نه یخ) با خودتان داشته باشید تا در صورت تشنگی، آب بنوشید و صورتتان را بشویید. لباس های نخی و خنک بپوشید. سعی کنید در بیرون در سایه قرار گیرید یا حرکت کنید. در داخل اتاق باید هوا خنک و مطبوع باشد نه گرم و کثیف. موقع احساس گرمای زیاد خودتان با یک وسیله مثل بادبزن سریعا خنک کنید و لباس های اضافی (اگر بود) را درآورید. اگر به آب سالم دسترسی دارید، دست و صورتتان را با آب خنک بشویید.
اگر خیلی جلوی کامپیوتر می نشینید...
کسانی که ساعات طولانی جلوی رایانه می‌نشینند، باید مدام پلک بزنند. با این کار اشک در چشم جریان پیدا می‌کند و از خشکی چشم جلوگیری می‌کند. کاربران باید پس از هر 10 دقیقه استفاده از رایانه، پلک‌های خود را به هم بزنند. دیگر این که بعد از هر 20 دقیقه کار با کامپیوتر، 20 ثانیه به نقطه‌ای در مسافت 6 متری خیره شوند تا چشم ها استراحت کنند. نکته سوم اطمینان از وجود نور مناسب در محیط است. بهتر است نور مناسب از بالای سر و در محدوده میز کار بتابد و نباید به خود فرد بتابد. همچنین باید صفحه مانیتور را طوری قرار داد که نور پنجره یا چراغ در آن منعکس نشود. در پایان نیز تاکید می‌شود که موقعیت مناسب قرار دادن مانیتور، 15 تا 20 درجه پایین‌تر از سطح چشم هاست که 50 تا 70 سانتیمتر هم باید از چشم‌ها فاصله داشته باشد.
برای اینکه کمردرد نگیرید...
هنگام بلند کردن اجسام سنگین و نیز کودک از زمین از کمر خم نشوید، بلکه زانوهای خود را خم کنید و نیمه بنشینید. سپس جسم یا کودک را از زمین بلند کنید. دیگر اینکه وقتی برای مدت طولانی سرپا هستید، مثل موقع اتو کشیدن لباس، یک پای خود را روی سطحی بلندتر از زمین مثل یک چارپایه کوچک قرار دهید. همچنین موقع حمل بار، آن را بین دو دست خود تقسیم کنید، یعنی با یک دست بار بیشتری برندارید. همچنین موقع نشستن روی صندلی قوز نکنید و درست بنشینید.
در تعطیلات نوروز سلامتی تان را فراموش نکنید.
سعی کنید در دید و بازدیدها زیاد شیرینی و شکلات نخورید. حتی میوه و آجیل را هم که مفیدند در حد اعتدال مصرف کنید و زیاده روی نکنید. شب ها خیلی دیر نخوابید و صبح ها هم دیر بلند نشوید. به هم ریختن برنامه منظم خواب باعث خستگی، بی حوصلگی و عدم تمرکز ذهنی می شود. در تماشای برنامه های تلویزیونی هم زیاده روی نکنید، به خصوص در بچه ها. در طی سفر آب معدنی بنوشید و از مصرف آب های غیر تصفیه شده جدا خودداری کنید، زیرا خطر بروز اسهال و حتی بیماری حصبه را در پی دارد. سعی کنید از روبوسی با افراد مریض مثل سرماخورده ها دوری کنید. دست های خود را بعد از هر میهمانی با آب و صابون بشویید تا اگر آلودگی در اثر دست دادن با دیگران در دست های شما وجود دارد، برطرف شود. خلاصه کاری نکنید که بعد از تعطیلات با مشکل سلامتی روبرو شوید.
موقع خانه‌تکانی جوهرنمک را با وایتکس مخلوط نکنید.
مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها از جمله وایتکس، گاز خطرناکی به نام گاز کلرامین ایجاد می کند که این گاز موجب سوختگی راه های تنفسی، اختلال تنفسی، انسداد راه های تنفسی و حتی مرگ می شود. این مواد به ویژه در محیط های بسته یا محیط های با سقف کوتاه نباید استفاده شوند، زیرا گاز خطرناک این مواد به طور ناگهانی آزاد می شود و موجب احساس خفگی شدید و آسیب جدی ریه می گردد.
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=159641
جلوی بوی بد کفش‌تان را بگیرید.
برای کاهش بوی بد پاهایتان بایستی باکتری های مولد بوی بد را از بین ببرید. این باکتری ها در محیط گرم و مرطوب کفش های شما رشد می کنند. لذا حتما جوراب نخی (نه پلاستیکی) بپوشید، زیرا پوشیدن کفش بدون جوراب، باعث رشد باکتری های مولد بوی بد می شود. هنگامی که پاهایتان را از کفش درآورید، آنها را در هوای آزاد (مثل بالکن) قرار دهید و دو روز پشت سر هم، یک کفش را نپوشید. بعد از اینکه از بیرون به منزل آمدید، جوراب و پاهای خود را با آب و موادشوینده بشویید. شب قبل، داخل کفش تان کمی جوش شیرین بریزید. فردا قبل از پوشیدن کفش، آن را بتکانید تا پودرها بریزند. سپس کفش تان را بپوشید.
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=151164
فقط لحظه ای سکوت کنید.
در جهان مدرن امروز، فعالیت و تکاپو، حالات پیشفرض زندگی هستند. تمام روز عجله می کنیم، کار انجام می دهیم، حرف می زنیم و ... . متاسفانه اغلب ما، زمان را برای تفکر و تعمق در موضوعات، از دست می دهیم. زمان را برای دیدن و شنیدن از دست می دهیم. ما آرامش را از دست می دهیم. بیایید یک دقیقه را به فکر کردن درباره نحوه سپری کردن روزهایمان اختصاص دهیم.ساکت باشید و به کارهایی که باید انجام دهید فکر نکنید. به کارهایی که قبلا انجام داده اید هم فکر نکنید. دقیقه ای را در زمان حال سپری کنید. به زندگیتان بیاندیشید؛ به این که دوست دارید زندگیتان چگونه باشد. زندگی ای با عجله کمتر، پایداری بیشتر و تفکر و تعمق و آرامش. سکوت و آرامش، نه تنها هیچ منافاتی با پیشرفت و افزایش بهره وری ندارد، بلکه به آن کمک هم می کند. به نظرم حتما امتحانش کنید.
سالم زی
گازگرفتگی با کسی شوخی ندارد.
گاز مونوکسیدکربن نه رنگی دارد و نه بویی که متوجه وجود آن در محیط خانه شوید. پس خیلی مراقب باشید و به این توصیه ها حتما حتما عمل کنید تا خدای نکرده جان خود یا خانواده تان را به خطر نیندازید. از بخاری های کهنه و فرسوده، بدون دودکش یا دارای دودکش نامناسب و غیر استاندارد استفاده نکنید. قبل از راه اندازی وسایل گرمایشی، از باز بودن مسیر دودکش ساختمان و فقدان ترَک و نشتی در آن اطمینان حاصل نموده و از اتصال مناسب و صحیح لوله بخاری و آبگرمکن به دودکش دیواری اطمینان حاصل نمایید. توجه به داغ بودن دودکش پس از روشن کردن وسیله گرمایشی، به اطمینان شما از خروج گاز از منزل کمک خواهد کرد. اگر لوله دودکش بخاری شما سرد است، نشان دهنده خارج نشدن گازهای سمی از دودکش است. در این صورت باید ضمن رفع نقص بخاری، به طور موقت با بازکردن قسمتی از در یا پنجره، هوای اتاق را عوض کنید.
جام جم
روی صندلی درست بنشینید.
موقع نشستن، لگن و باسن خود را تا جايي كه ممكن است به پشت صندلی نزدیک کنید. كف پاها بايد كاملا‌ بر روي سطح زمين قرار گيرند و زانوها بايد همتراز یا کمی بالاتر از لگن باشند. از يك زيرپايي مي توان براي بالا آوردن زانوها تا سطح مناسب استفاده كرد. پشتی صندلی با نشیمنگاه باید زاویه 120 درجه بسازد، نه 90 درجه (یعنی به طور مایل بنشینید، نه قائم). در این حالت کمترین فشار بر کمر و ستون مهره ها وارد می شود. اگر لازم است از کوسن های کوچک برای گودی کمرتان استفاده کنید.
همشهری