تبیان، دستیار زندگی
اینجاقم است: سرزمین حماسه های ماندگار.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکاپوی ضدانقلاب در آستانه سفر رهبر انقلاب

اینجا ایران است: سرزمین حماسه های ماندگار.

قم

پرده اول: 15 خرداد 1342

در سحرگاه 15 خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه ی امام در قم یورش بردند و امام خمینی« قدس سره» را كه سه روز پیش از آن، به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه ی فیضیه، طی سخنان كوبنده ای پرده از جنایات شاه و اربابان امریكایی و اسراییلی او برداشته بود، دستگیر و دور از چشم مردم به زندانی در تهران منتقل كردند.

هنوز چند ساعتی نگذشته بود كه خیابانهای شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی كه به قصد اعتراض از خانه هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند، به لرزه در آمد. همین صحنه، در همان روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و مردم ایران با قیام گسترده ی خود نشان دادند كه خواستار برقراری حكومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند. به همین جرم بود كه گلوله های شلیك شده از خشم و كینه ی حكومت شاه، قلب صدها مسلمان انقلابی به پا خاسته را در 15 خرداد 1342 نشانه رفت و آنان را به خاك و خون كشید.

قم

پرده دوم: 19 دی 1356

در اواسط دی ماه 1356، پیك دربار نامه ممهور به مهر دربار را به داریوش همایون، وزیر اطلاعات و جهانگردی داد و او نامه را جهت انتشار به روزنامه اطلاعات داد. مسعودی صاحب امتیاز روزنامه، مفاد مقاله‌ را برای آینده روزنامه خطرناك یافت و نگران واكنش علما و روحانیون شد. اما در تماس‌هایی كه با وزیر اطلاعات و جهانگردی و نخست وزیر وقت (آموزگار) گرفت، دریافت كه برخی از مفاد تند و تحریك آمیز آن به خواست شخص شاه در مقاله آمده است.

در روز هجدهم دی ماه روحانیون و طلاب حوزه علمیه قم با حمایت مراجع عظام تقلید و با همراهی بازاریان و مردم آگاه به خیابان ها آمدند و علیه این توطئه شوم تظاهرات کردند. در روز نوزدهم دی ماه این تظاهرات ادامه یافت و با حمله نیروهای امنیتی رژیم شاه مواجه گردید. دراین روز دست كم شش نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.  با قیام قم،‌ آهنگ حركت انقلاب با محتوای كاملاً اسلامی شتاب فزاینده و گسترده ‌تری به خود گرفت و رهبری امام(ره) به عنوان نقش اصلی مبارزه با رژیم شاه ظاهر شد.

قم

پرده سوم: 9 دی 1388

این راهپیمایی با همه راهپیمایی های قبلی فرق داشت. علت راهپیمایی محکوم کردن جسارت فتنه گران به ساحت آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب بود. از صبح تا ساعتی از ظهر گذشته فوج راهپیمایی کنندگان از خیابان های اطراف به سمت حرم مطهر در حرکت بودند و راهپیمایی مردم غیور و انقلابی تا ساعت ها انتهایی نداشت. پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ و به قولی گویی همه شهر به خروش آمده بودند و با شعارهایی انقلابی و پر شور و شعور بار دیگر به میدان مبارزه علیه ضدانقلاب پا نهاده بودند. همان شد که این روز در سراسر ایران و با حضور ده ها میلیونی ملت مجاهد ایران جاودانه شد و تصویری ماندگار از بیعت مردم با رهبرشان و تجدید میثاق با آرمان های سترگ انقلاب اسلامی را رقم زد.

پرده چهارم: 27مهرماه 1389

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تصمیم گرفته اند در مهرماه سال 1389 به شهر مقدس قم سفر کنند. بیش از سی رسانه خارجی از وزارت ارشاد برای پوشش خبری این سفر درخواست مجوز کرده اند. ضدانقلاب داخلی و خارجی نگرانند. این نگرانی از حرکات و تصمیمات عجولانه و ناشیانه آنها هویداست. برخی به دست و پا افتاده و از لغو شدن این سفر خبر می دهند! برخی به عدم استقبال امت از امامشان دل بسته اند و بعضی سر در گم و مذبوحانه برای اختلاف افکنی میان مراجع با ولی فقیه نقشه می کشند. غافل از اینکه مراجع عظام شیعه اگر قرار بود به این بادهای رسوا بلرزند درخت طوبای شیعه هرگز در کوره حوادث هزار و چهارصد سال مبارزه و جهاد به این قله رفیع دست نمی یافت. بعضی از ضدانقلاب نیز با توجه به شکست های پیشین و مشاهده حضور شگفت انگیز ملت مسلمان در پشتیبانی از آرمان های انقلاب اسلامی، در انفعالی کامل به سکوت فرو رفته اند و از قبول شکستی دیگر و رقم زدن حماسه بی نظیر دیگری توسط ملت مسلمان نگران و حیرانند. تمام رسانه های استکباری و اذناب داخلی آنها چهره تابناک رهبری را نشانه رفته اند و نوک تمام پیکان ها را به سمت ایشان گرفته اند. بیش از 40 شبکه ماهواره ای فارسی زبان به تقلا افتاده اند تا این سفر را کم اثر کنند و از استقبال مردم ایثارگر و شیفته ولایت قم و مراجع عظام تقلید و علما و فضلای حوزه های علمیه از رهبر عظیم الشان انقلاب بکاهند.

اما این سوی میدان مردم یک دل و یک صدا آمدن حضرت آقا را ثانیه شماری می کنند. از حالت غیر عادی شهر کاملا پیداست که حماسه ای دیگر در حال رقم خوردن است و افتخاری دیگر به زودی چهره شهر را خواهد آراست. این مردم قرن هاست که دل در گرو ولایت دارند. اولین سفر رهبر فرزانه انقلاب پس از فتنه اخیر پیامی بس بزرگ و هول آور برای منکران و ایادی ضد انقلاب دارد. قم پایتخت معنوی و مذهبی ایرانیان است و سفر رهبر انقلاب به این شهر مقدس، بر تقویت آرمان های اسلامی و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و اله خواهد افزود. و اتکا به «اسلام» تمام رمز پیروزی ما بر ابرقدرت های شرق و غرب عالم است. همان است که سی و یک سال توانسته پشت تمام استعمارگران و منکران ارزشهای انسانی را در خاک کند و بصیرتی شگرف را در زمانه ظلمت پراکنی مستکبران به ارمغان آورد. بصیرتی که اینک فراگیر شده و مرزهای جهان را در نوردیده است. حضرت آقا به قم می رود و این یعنی بار دیگر ستون خیمه انقلاب اسلامی به زادگاه انقلاب باز گشته  و انقلاب در زادگاه خویش از زلال اسلام ناب محمدی سیراب خواهد شد. بی جهت نیست که این سفر اینگونه خواب از چشمان فتنه گران و ایادی شرق و غرب ربوده است و شبکه¬ های خبری جهان چنین گسترده می خواهند تمام جزئیات و گوشه کنار این سفر تاریخی را ضبط و ثبت نمایند. حماسه ای دیگر در تاریخ این سرزمین در حال رقم خوردن است. اینجا ایران است: سرزمین حماسه های ماندگار.


نویسنده: محمدعلی روزبهانی گروه حوزه علمیه