تبیان، دستیار زندگی
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه ای ، هفته حقوق بشر آمریکایی و هفتم و هشتم تیرماه را فرصتی برای بازخوانی سیاهه جنایات تروریستی و ضدبشری کاخ سفید و متحدان آن علیه جامعه بشری به ویژه ملت ایران دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دوازدهم تیرماه

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه ای ، هفته حقوق بشر آمریکایی و هفتم و  هشتم تیرماه را فرصتی برای بازخوانی سیاهه جنایات تروریستی و ضدبشری کاخ سفید و متحدان آن علیه  جامعه بشری به ویژه ملت ایران دانست.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

747

در ابتدای این بیانیه آمده است:


تاریخ انقلاب اسلامی و ایام و رخدادهای سه دهه گذشته ایران اسلامی یادآور کینه توزی های جبهه ضدانقلاب و دشمنان نظام اسلامی و جنایات نظام سلطه و صهیونیسم بین المللی و مزدوران آنها علیه ملت ایران عزیز اسلامی است، به گونه ای که تعدد و فراوانی آن منجر به نامگذاری یک هفته از ایام سال به هفته حقوق بشر آمریکایی شده است.

این بیانیه می افزاید؛

در ششم تیرماه سال 1360، ... حمله شیمیایی ددمنشانه صدام با حمایت و پشتیبانی نظام سلطه و استکبار به سردشت ... حمله موشکی ناو هواپیمابر آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و شهادت حدود 290 نفر زن، مرد و کودک در دوازدهم تیرماه سال 1367 و شهادت حدود 16000 تن دیگر

ترور نافرجام مقام معظم رهبری در  ششم تیرماه سال 1360، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 1360 و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیق و وفادار حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و انقلاب، حمله شیمیایی ددمنشانه صدام با حمایت و پشتیبانی نظام سلطه و استکبار به سردشت و شهادت خیل عظیمی از رزمندگان و مردم بی دفاع این شهر و همچنین شهادت شهید محمد کچوئی به دست منافقین، در هشتم تیرماه سال 1366، شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین کوردل به عنوان ایادی آمریکای جنایت کار در یازدهم تیرماه، حمله موشکی ناو هواپیمابر آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و شهادت حدود 290 نفر زن، مرد و کودک در دوازدهم تیرماه سال 1367 و شهادت حدود 16000 تن دیگر در اقدامات کور تروریستی منافقین کوردل در دهه 60 ، نمایشگاهی از جنایات و خیانت هایی است که تحت فرمان آمریکا و مزدورانش رقم خورده است.

این بیانیه، هفته حقوق بشر آمریکایی را فرصت مغتنمی برای بازنمایی جنایات دولت تروریست پرور آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران توصیف و تصریح کرده است:

یادآوری و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم، هشتم و دوازدهم تیرماه، سند رسوایی مدعیان حقوق بشر به شمار رفته و نشان می دهد که سازمان ها و نهادهای بین المللی حقوق بشری چگونه در برابر جنایات بی شمار شبکه استکبار و صهیونیسم بین المللی و مظهر آن آمریکای جنایت کار و رژیم صهیونیستی تروریست پرور، سکوتی ننگین و خفت بار را  اختیار کرده اند.

در ادمه این بیانیه تأکید شده است:


 نگاهی به آنچه در عرصه تحولات منطقه ای و جنگ های نیابتی و تروریستی در عراق، سوریه و یمن می گذرد بیش از هر زمان دیگری نقاب از چهره خبیث و کریه سردمداران نظام سلطه و حامیان جنایات جنگی و ضدبشری آنها و آنچه در گذشته تاریخی مردمان منطقه در سردشت، حلبچه، افغانستان، فلسطین و... پدید آمده است  را کنار زده و جهانیان را غصه دار ذبح انسانیت کرده است.
در پایان این بیانیه با پاسداشت یاد و خاطره شهیدان قربانی حقوق بشر آمریکایی به ویژه شهدای تاریخ ساز هفتم تیرماه و دعوت از اقشار و آحاد ملت ایران برای حضور در آئین های گرامی داشت شهدای این فاجعه بزرگ و فریاد علیه مدعیان دغل کار حقوق بشر آمده است:
تردیدی نیست بازخوانی مواضع و نظرات ضداستکباری بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه)   و روشنگری حادثه هفتم تیرماه و دیگر جنایات تروریستی مزدوران آمریکا و جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، پشتوانه عظیمی برای ارتقای بصیرت و آگاهی ملت انقلابی و استکبارستیز ایران به ویژه نسل فهیم، بالنده و شجاع جوان کشور در صحنه شناخت و تحقق رسالت تاریخی و انقلابی آنان در مصاف با خط انحراف و نفاق بوده و پیروی و عمل به فرامین مطاع و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) تلاش در صیانت از نظام مقدس اسلامی و تضمین پیش روندگی انقلاب و میهن اسلامی به شمار خواهد رفت.


منبع:بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس