تبیان، دستیار زندگی
باغ موزه دفاع مقدس با مراسم شب های شیدایی از چهارم خردادماه در کنار دریاچه هورالهویزه تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان علاقه مندان می شود. همچنین در هشتم ماه جاری کتاب «دستاوردهای دفاع مقدس» تألیف و تحقیق دکتر هادی مراد پیری ساعت در تالار هویزه نقد می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از شیدایی شب ها تا نقد کتاب

باغ موزه دفاع مقدس با مراسم شب های شیدایی از چهارم خردادماه در کنار دریاچه هورالهویزه تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان علاقه مندان  می شود. همچنین در هشتم ماه جاری کتاب «دستاوردهای دفاع مقدس» تألیف و تحقیق دکتر هادی مراد پیری ساعت در تالار هویزه نقد می شود.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
دستاوردهای دفاع‌مقدس

شب هایی که شیدایی می شوند

سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل موزه دفاع مقدس با اعلام خبر فوق گفت: به دلیل اجرای برنامه های گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر  و برپایی هفته مقاومت خرمشهر و آبادان در موزه دفاع مقدس  و نزدیک بودن این ایام با ایام ماه مبارک رمضان، نمایش فصل وصل به عنوان بخشی از برنامه شب های شیدایی از چهارم خردادماه در محوطه باغ موزه دفاع مقدس آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
وی افزود: برپایی بازارچه رمضان  و اجرای نورنما (فیلم سه بعدی) بر روی دیوار مسجد جامع خرمشهر موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های شب های شیدایی است. مدیرعامل موزه دفاع مقدس همچنین از برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی توسط موسسات فرهنگی  و اهالی منطقه خرمشهر و آبادان به عنوان بخشی از برنامه های هفته مقاومت خبر داد که از 4 لغایت 10 خردادماه در خیابان سرو باغ موزه دفاع مقدس برپا خواهد بود.

دستاوردهایی که به نقد کشیده می شوند

مدیرعامل موزه دفاع مقدس از برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی توسط موسسات فرهنگی  و اهالی منطقه خرمشهر و آبادان به عنوان بخشی از برنامه های هفته مقاومت خبر داد که از 4 تا 10 خردادماه در خیابان سرو باغ موزه دفاع مقدس برپا خواهد بود

سید مهدی طباطبایی معاون فرهنگی هنری باغ موزه دفاع مقدس اعلام کرد: کتاب «دستاوردهای دفاع مقدس» که توسط نشر موزه دفاع مقدس در سال 94 منتشرشده است با حضور آقایان علی سلیمی، سید محمد میرکاظمی، علی رستمی، حسین زنجانی، محمد صادق نیا و محمد رستمی از اساتید و صاحب نظران این حوزه نقد و بررسی می شود.وی اظهار داشت: پس از جلسه نقد و بررسی با توجه به مصوبه شورای نشر موزه دفاع مقدس کتاب «دستاوردهای دفاع مقدس» به سه زبان انگلیسی، فرانسه و عربی ترجمه خواهد شد.
طباطبایی بیان داشت: سردار هادی مراد پیری از جانبازان دوران دفاع مقدس و دارای مدرک دکترا مدیریت و امور دفاعی از دانشگاه عالی دفاع ملی است و پیش ازاین در تدوین آثاری چون «دایره المعارف دفاع مقدس»، «فرماندهی و ستاد» و مجموعه 9 جلدی «عملیات والفجر 4» همکاری و فعالیت داشته است.
معاون فرهنگی و هنری باغ موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ازاین پس کتاب هایی که توسط شورای نشر موزه دفاع مقدس برای ترجمه به دیگر زبان ها انتخاب شوند پیش از ترجمه با حضور اساتید این حوزه نقد و بررسی خواهند شد.


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس