تبیان، دستیار زندگی
جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از برگزاری سلسله همایش¬های علمی سالیانه «دفاع مقدس و الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت کشور مبتنی بر مکتب دفاعی ولایت فقیه» خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع مقدس و الگوی اسلامی - ایرانی

جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از برگزاری سلسله همایش های علمی سالیانه «دفاع مقدس و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کشور مبتنی بر مکتب دفاعی ولایت فقیه» خبر داد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
دفاع مقدس

سردار «عبدالرضا خداکرمی» جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ضمن گرامیداشت روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس نماد بارزی از حماسه و مقاومت مردمی بود، بی شک دو عامل بی بدیل در تبلور حماسه و پیروزی های رزمندگان اسلام تأثیر قطعی داشت، نقش ولایت فقیه در فرماندهی و مدیریت جهادی و دیگر روحیه حماسی مردم عزیز کشورمان و در صف مقدم آن، وجود رزمندگان و فرماندهان ایمانی بود که با توکل بر خداوند متعال، باورهای دینی، فرهنگ عاشورایی و عشق به میهن توانستند ناممکن هارا ممکن و بر دشمن فائق آیند.

در پی چند نشست علمی این پژوھشگاه با سردار سه دهی رئیس محترم دفتر ارتباطات نیروهای مسلح برگزاری سلسله همایش های علمی  دفاع مقدس و الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت کشور مبتنی بر مکتب دفاعی ولایت فقیه در دستور کار پژوھشگاه قرار گرفت

وی افزود: از این رو پژوھشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تأکید بر آموزه های مکتب دفاعی ولایت فقیه و بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر تولید علم و نظریه سازی در علوم و معارف دفاع مقدس و در راستای انجام فعالیت های پژوھشی و صیانت از میراث گران بهای حماسه عظیم مقاومت ملت ایران به منظور درک همه ابعاد دفاع مقدس برای مخاطبین خاص و عام و انتقال معارف دفاع مقدس به نسل های آینده در نظر دارد با تعامل و همکاری دفتر ارتباطات نیروھای مسلح با بهره گیری و الهام از فرمایشات حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) و نیز منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه¬ای (مدظله العالی) و با الگوگیری از آموزه های هشت سال دوران دفاع مقدس به تبیین آینده پژوھی دفاع مقدس با تاکید بر تمدن نوین اسلامی مبتنی بر مکتب ولایت فقیه بپردازد.
سردار خداکرمی گفت: در پی چند نشست علمی این پژوھشگاه با سردار سه دهی رئیس محترم دفتر ارتباطات نیروهای مسلح برگزاری سلسله همایش های علمی دفاع مقدس و الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت کشور مبتنی بر مکتب دفاعی ولایت فقیه در دستور کار پژوھشگاه قرار گرفت.
وی ادامه داد: این سلسله همایش ها به صورت سالیانه در آذرماه هر سال ھمزمان با هفته پژوھش برگزار خواھد شد و با تأسی از نامگذاری سال توسط مقام معظم رھبری (مدظله العالی)  نسبت به واکاوی و استخراج الگوھای نهفته از گنجینه دفاع مقدس مرتبط با عنوان سال اقدام و عملیاتی خواھد شد. بر این اساس در نظر است برای سال 95 ھمایش "دفاع مقدس  - اقتصاد مقاومتی - اقدام و عمل" با مشارکت دفتر ارتباطات نیروھای مسلح برگزار شود.
خاطرنشان می سازد؛ بر اساس اعلام روابط عمومی پژوھشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از برگزاری این ھمایش و محورھای عمده آن متعاقباً اطلاع رسانی خواھد شد.


منبع: روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس