تبیان، دستیار زندگی
شماره جدید ماهنامه همشهری پایداری (دی و بهمن) در برگیرنده گفتگوهای جذاب و خواندنی از عکاسان ایرانی و خارجی انقلاب اسلامی و نیز پرونده هایی درباره عملیات والفجر 8 و فیلم های حوزه سینمای پایداری در جشنواره فیلم فجر است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روایت انقلاب

شماره جدید ماهنامه همشهری پایداری (دی و بهمن) در برگیرنده گفتگوهای جذاب و خواندنی از عکاسان ایرانی و خارجی انقلاب اسلامی و نیز پرونده هایی درباره عملیات والفجر 8 و فیلم های حوزه سینمای پایداری در جشنواره فیلم فجر است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
همشهری پایداری

تیتر پرونده ویژه این شماره همشهری پایداری «لحظه های انقلاب»، مربوط است به پرونده ای در خصوص بررسی عکس های تاریخی و ماندگار عکاسان ایرانی و خارجی از انقلاب اسلامی . در این پرونده گفت وگوی خواندنی با میشل ستبون عکاس فرانسوی، خاطرات دیوید بارنت عکاس آمریکایی و گفت وگو با حسین شرکت به ثبت رساننده نزدیک ترین قاب تصویری از لحظه تاریخی ورود امام به ایران و ماجراهایی خواندنی از زبان دیگر عکاسان صاحب نام انقلاب اسلامی، منتشرشده است.
در پرونده جغرافیای پایداری نیز گفت وگویی خواندنی با دکتر یعقوب توکلی، نویسنده کتاب «حقیقتِ سمیر» و مصاحبه ای منتشرنشده ای از «سمیر قنطار» به چشم می خورد.
«پرده نشین ها»، تیتر پرونده سینمای پایداری است که در آن درباره اکران فیلم های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر، سخن گفته شده است. بررسی فیلم های حوزه پایداری ازجمله «بادیگارد»، «دلبری»، «ایستاده در غبار»، «نفس»، «سیانور» و «امکان مینا»، گفت وگو با جلالی اشکذری، کارگردان فیلم «دلبری» در این پرونده برای خوانندگان تدارک دیده شده است.

تیتر پرونده ویژه این شماره همشهری پایداری «لحظه های انقلاب»، مربوط است به پرونده ای در خصوص بررسی عکس های تاریخی و ماندگار عکاسان ایرانی و خارجی از انقلاب اسلامی

در پرونده «نبرد ماندگار» که به بررسی دقیق عملیات افتخارآفرین والفجر 8 می پردازد نیز گفت وگو با سردارغلامپور در خصوص روزهای منتهی به شروع عملیات، بررسی عملکرد جهادگران سازندگی، اینفوگرافی بررسی عملیات والفجر 8، نقش توپخانه، نیروی هوایی، هوانیروز و پدافند هوایی، روایت فرمانده هان عراقی از والفجر 8 و معرفی کتاب های پیرامون این عملیات، بخشی از این پرونده به شمار می آیند.
پرونده جنگ افزار شماره 150 همشهری پایداری، آنچه از پهبادها و حاشیه های خواندنی آن می خواهید، پیشروی شما قرار داده است. بررسی تاریخچه به کارگیری پهباد در ایران، مروری بر پهبادهای رژیم بعث در جنگ تحمیلی، بررسی چگونگی به دام انداختن پهبادهای آمریکایی در ایران و پهباد در عرصه سینما دیگر مطالب این پرونده است.
ماهنامه همشهری پایداری در دی و بهمن 94، با آثار و گفتاری از یعقوب زهدی، عباس ملکی، دیوید بارنت، یعقوب توکلی، حمیدرضا شکارسری، جلال دهقانی اشک ذری، حسین شرکت و سمیر قنطار در 148 صفحه و باقیمت 2000 تومان منتشر شده است.


منبع:روابط عمومی همشهری پایداری