تبیان، دستیار زندگی
یادواره سوره های سرخ با شعار «شهدای قرآنی؛ پرچم داران بصیرت» برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوره های سرخ حرم

یادواره سوره های سرخ با شعار «شهدای قرآنی؛ پرچم داران بصیرت» برگزار می شود.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
سوره‌های سرخ حرم

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران در نشست بررسی برنامه های یادواره سوره های سرخ بیان کرد: یادواره امسال در روز 9 دی ماه با شعار «شهدای قرآنی؛ پرچم داران بصیرت» با موضوع شهدای مدافع حرم در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.
نشست تحلیل و بررسی چهارمین دوره یادواره سوره های سرخ امروز شنبه 13 آذرماه در موسسه دارالقرآن بسیج، با حضور رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران و نمایندگان جامعه قرآنی برگزار شد.

تاکنون 320 قاری، حافظ و خادم قرآنی را در بین شهدای استان تهران شناسایی کرده ایم، این در حالی است که بیش از 1500 شهید قرآنی در سراسر کشور شناسایی شده اند

قربانی در این نشست به تشریح یادواره های دوره های گذشته اشاره کرد و گفت: یادواره سوره های سرخ در سه دوره در حال برگزاری بود است و در جهت نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگوهای سبک زندگی قرآنی، تکریم خادمان قرآنی، زمینه سازی برای ایجاد معرفت و بصیرت در جامعه برپاشده است.
وی افزود: تاکنون 320 قاری، حافظ و خادم قرآنی را در بین شهدای استان تهران شناسایی کرده ایم، این در حالی است که بیش از 1500 شهید قرآنی در سراسر کشور شناسایی شده اند.
قربانی در مورد فعالیت های یادواره سوره های سرخ گفت: سال اول برگزاری این یادواره در برج میلاد و سال دوم آن در مصلا امام خمینی (ره) و سال گذشته در فرهنگسرای بهمن برگزار شد. در کنار برگزاری یادواره سوره های سرخ دو کتاب و 135 فیلم مستند از زندگی شهدای قرآنی ساخته شده است.
وی در رابطه با موضوعات یادواره امسال گفت: یادواره امسال نیز در روز 9 دی ماه با شعار «شهدای قرآنی؛ پرچم داران بصیرت» با موضوع شهدای مدافع حرم در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد و تاکنون حدود 31 شهید قرآنی مدافع حرم نیز شناسایی کرده ایم و در حال ساخت مستند از زندگی این شهدا هستیم که تا روز 9 دی ماه حدود 20 مستند آماده پخش خواهد شد.
در ادامه این نشست در مورد نحوه برگزاری و زمان دقیق این مراسم در بین نمایندگان جامعه قرآنی گفت وگو شد.


منبع: ایکنا