تبیان، دستیار زندگی
در پی گذشت پدر شهید جهان آرا مدیرعامل موزه دفاع مقدس پیام تسلیتی ارسال کرد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به مناسبت درگذشت آیت الله خزعلی، اطلاعیه صادر کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو سوگ در بین اهل ایثار

در پی گذشت پدر شهید جهان آرا مدیرعامل موزه دفاع مقدس پیام تسلیتی ارسال کرد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به مناسبت درگذشت آیت الله خزعلی، اطلاعیه صادر کرد.

فرآوری: سامیه امینی - بخش فرهنگ و پایداری تبیان
خزعلی

درگذشت اسوه ایثار

جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در پیامی درگذشت مرحوم هدایت الله جهان آرا، پدر شهید محمد جهان آرا را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون»

اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون ایثارگری پدران و مادرانی است که فرزندان خویش را نثار نظام اسلامی کردند. در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس باخبر شدیم پدر شهیدان جهان آرا به فرزندان شهیدش پیوست. بدون شک مردم قدرشناس ایران یاد و خاطره رشادت ها و فداکاری های این خانواده معزز را فراموش نخواهد کرد. این جانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این اسوه ایثار، به روح ملکوتی شهیدان جهان آرا درود می فرستم و از خداوند منان می خواهم توفیق ادامه راه شهیدان را به ما عطا فرماید.

درگذشت مجاهد نستوه

آیت الله خزعلی مجاهد خستگی ناپذیر و از بارزترین مدافع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در اطلاعیه ای با تسلیت درگذشت مجاهد نستوه حضرت آیت الله خزعلی (رحمه الله علیه) کارنامه درخشان و ماندگار و همچنین مجاهدت ها و تلاش های خستگی ناپذیر ایشان در اعتلای انقلاب اسلامی را منشوری الهام بخش برای مدافعان ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی دانست.
به گزارش معاونت روابط عمومی و تبلیغات در ابتدای این اطلاعیه آمده است؛

بی تردید عمر بابرکت این مبارز شجاع، فداکار، خطیب مشهور و یار دیرین حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برای صیانت از دین و پیشبرد اهداف نهضت مقدس اسلامی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب، سرمایه ای ارزشمند و منشأ خیر و امید در جامعه اسلامی بود و رحلت آن عالم وارسته سلمه ای بر رهروان راستین بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.
این اطلاعیه با تسلیت ارتحال آن عالم اندیشمند، مجاهد فداکار، مطیع و یاور رهبر انقلاب در لحظات سرنوشت ساز و حساس، تصریح کرده است؛ یقیناً حضور باشکوه مردم ولایتمدار ایران اسلامی به ویژه مردم شهیدپرور استان تهران در تشییع و تدفین آن فقید، نشان از حب و ارادت قلبی آگاهانه مردم به خدمتگزاران، ایثارگران و تلاشگران نظام و انقلاب اسلامی است.
در ادامه این اطلاعیه با یادآوری مجاهدت های مرحوم آیت الله خزعلی که خدمات فرهنگی و علمی شایانی را به جامعه اسلامی داشته آمده است: یکی از مهم ترین خدمات فرهنگی آن مرحوم، تنویر افکار عمومی و آگاه کردن جوانان مستعد انقلابی از خطرهای موجود و تأکید بر انس و اخوت مسلمین جهان، پیروی از ولایت مطلقه فقیه، شناخت هوشمندانه توطئه های دشمنان و مبارزه با خط نفاق بود.
در پایان این اطلاعیه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره حضور معنوی و بابرکت آن عالم و مجاهد نستوه در جبهه ها که مایه دلگرمی رزمندگان اسلام بود، اظهار امیدواری شده است؛ خداوند رحمان پاداش حسنات، استقامت و پایداری در مقابل فتنه گران، دانش افروزی، تلاش ها و مجاهدت های آن فقید در مجلس خبرگان قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و بنیاد غدیر را بافضل و کرم خویش در سرای جاودان به او عطا نماید.


منابع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار