تبیان، دستیار زندگی
پس از انتشار خبر تدفین یکی از شهدای گمنام غواص در حوزه هنری قائم مقام حوزه هنری ضمن تأیید درخواست برای این تدفین اعلام کرد: مدت هاست منتظر موافقت با این درخواست هستیم. همچنین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک گفت: سه شهید غواص دفاع مقدس همزما
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به‌پاس همت هنرمندان



پس از انتشار خبر تدفین یکی از شهدای گمنام غواص در حوزه هنری قائم‌مقام حوزه هنری ضمن تأیید درخواست برای این تدفین اعلام کرد: مدت‌هاست منتظر موافقت با این درخواست هستیم. همچنین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک گفت: سه شهید غواص
دفاع مقدس همزمان با شهادت امام علی (ع) تشییع و مردم ولایتمدار این خطه با آنان وداع
خواهند کرد.

تشییع شهدا

انتظار سرآمد

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه اعلام کرده است: در پی تشییع باشکوه و حماسی ۲۷۰ تن از شهدا و ازجمله ۱۷۵ شهید خط‌شکن و غواص دوران دفاع مقدس در روز ۲۶ خردادماه، با توجه به اینکه از سوی هنرمندان عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه گرافیک، عکاسی، نقاشی و همچنین در حوزه ادبیات، شاهد خلق آثار بسیار زیبا و برجسته‌ای بودیم، احساس شد لازم است از این عزیزان به نحو شایسته‌ای تقدیر شود.
وی ادامه داد: ازاین‌رو کمیته جستجوی مفقودین درصدد برآمده است تا به‌پاس همت هنرمندان عزیزی که در خلق حماسه ۲۶ خرداد نقش مهمی ایفا کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک، پیکر مطهر یکی از غواصان گمنام شهید را در مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی خاک‌سپاری کند.

میزبانی از سه شهید در شامگاه شهادت
همچنین آزمان کادری در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی شهرستان قرچک از سه غواص تازه تفحص شده دفاع مقدس اظهار داشت: شهرستان قرچک همزمان با ماه مبارک رمضان و لیالی پرفیض قدر، میزبان سه غواص شهید تازه تفحص شده است.

ازاین‌رو کمیته جستجوی مفقودین درصدد برآمده است تا به‌پاس همت هنرمندان عزیزی که در خلق حماسه ۲۶ خرداد نقش مهمی ایفا کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک، پیکر مطهر یکی از غواصان گمنام شهید را در مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی خاک‌سپاری کند


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک افزود: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و رایزنی‌های صورت گرفته، همزمان با شب شهادت امام علی (ع)، شهرستان قرچک از سه شهید تازه تفحص شده پذیرایی خواهد کرد.
وی ادامه داد: در این مراسم که در گلزار شهدای گمنام شهرستان قرچک برگزار می‌شود، مردم متدین و انقلابی این شهرستان با پیکر پاک و مطهر سه شهید غواص وداع کرده و بار دیگر با آرمان‌های بلند شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.
کادری اضافه کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و سلحشوری‌های شهدای انقلاب اسلامی است به همین خاطر امروز وظیفه همه ما پاسداشت یاد و خاطره این شهدا است.
این مسئول عنوان کرد: مردم شهرستان قرچک در مراسم وداع با شهدای غواص تازه تفحص شده، بار دیگر عشق و ارادت خود را به آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی نشان می‌دهند.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: پایگاه اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، مهر