تبیان، دستیار زندگی
همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) روز 24 اردیبهشت ماه سال جاری پیکر پاک و نورانی پیکر 42 شهید گمنام در 15 استان و 21 نقطه تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور 55 شهید در سراسر کشور


همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) روز 24 اردیبهشت‌ماه سال جاری پیکر پاک و نورانی پیکر 42 شهید گمنام در 15 استان و 21 نقطه تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.


تشیع شهدا

همچنین پیکر پاک 13 شهید شناسایی‌شده نیز که پیش‌تر خبر شناسایی آن اعلام شد در همین ایام تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، قم، قزوین، فارس، گیلان، یزد، کرمانشاه و استان همدان میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

جزئیات مراسم تشییع و خاک‌سپاری 42 شهید گمنام به شرح زیر است:


استان آذربایجان غربی
شهر فیرورق، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید 22 ساله و 35 ساله در عملیات خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در منطقه مجنون کشف شد.
استان اردبیل
شهر اصلاندوز، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید 18 ساله و 24 ساله در عملیات خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در منطقه عملیاتی مجنون کشف شد.
استان اصفهان
شهرک عاشق‌آباد، میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 19 و 20 ساله در عملیات محرم و تک دشمن 67 به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی زبیدات و فکه کشف شد.
شهر دولت‌آباد، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 20 ساله و 19 ساله در عملیات والفجر مقدماتی و کربلای 2 به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق فکه و حاج عمران کشف شد.
استان بوشهر
شهر دلوار، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 22 ساله و 17 ساله در عملیات والفجر مقدماتی و خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی فکه و مجنون کشف شد.
شهر امام حسن، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 19 ساله و 20 ساله در عملیات خیبر و تک دشمن 67 به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی مجنون و زبیدات کشف شد.
استان تهران
دانشگاه آزاد اسلامی پرند، روز 30 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 20 ساله و 19 ساله در عملیات خیبر و آفندی سال 65 به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی مجنون و فکه کشف شد.
شهرک کهنز شهریار، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 20 ساله و 23 ساله در عملیات خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در منطقه عملیاتی مجنون کشف شد.
استان خراسان جنوبی
شهر ذهان، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 26 ساله و 19 ساله در عملیات خیبر و آفندی سال 65 به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی مجنون و زبیدات کشف شد.
استان خوزستان
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 28 ساله و 27 ساله در عملیات تک دشمن 67 و بدر به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی زبیدات و شرق دجله کشف شد.
بخش زیدون، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 17 ساله و 20 ساله در عملیات خیبر و محرم به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی مجنون و شرهانی کشف شد.
استان زنجان
شهرستان خرمدره، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 27 ساله و 23 ساله در عملیات خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در منطقه مجنون کشف شد.

شهر دولت‌آباد، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این دو شهید بزرگوار 20 ساله و 19 ساله در عملیات والفجر مقدماتی و کربلای 2 به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق فکه و حاج عمران کشف شد


استان قم
مرکز جامعه الزهرا، روز 23 اردیبهشت‌ماه میزبان 3 شهید گمنام است. این شهدای بزرگوار 25 و 19 ساله و 22 ساله در عملیات محرم و خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق شرهانی و مجنون کشف شد.
مرکز آموزشی پژوهشی امام علی علیه‌السلام، روز 23 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این شهدای بزرگوار 27 ساله و 20 ساله در عملیات خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در منطقه مجنون کشف شد.
استان قزوین
شهر بوئین‌زهرا، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان سه شهید گمنام خواهد بود. این شهدای بزرگوار 22، 30 ساله و 17 ساله در عملیات خیبر و کربلای 2 به شهادت رسیدند و در مناطق عملیاتی مجنون و حاج عمران کشف شد.
استان فارس
شهربیضا، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام خواهد بود. این شهدای بزرگوار 25 ساله و 20 ساله در عملیات محرم و خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی شرهانی و مجنون کشف شد.
دانشگاه آزاد فسا، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دو شهید گمنام است. این شهدای بزرگوار 19 ساله و 21 ساله در عملیات تک دشمن 67 به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق عملیاتی شلمچه و فاو کشف شد.
استان گیلان
شهرستان صومعه‌سرا، روز 7 خردادماه میزبان دو شهید گمنام است. این شهدای بزرگوار 22 ساله و 25 ساله در عملیات تک دشمن 67 به شهادت رسیدند و پیکرشان در منطقه عملیاتی شلمچه کشف شد.
استان یزد
ستاد سپاه الغدیر، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان یک شهید گمنام است. این شهید 25 ساله در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و پیکر مطهرشان در شلمچه کشف شد.
استان کرمانشاه
ستاد سپاه نبی اکرم، روز 24 اردیبهشت‌ماه میزبان یک شهید گمنام است. این شهید 30 ساله در عملیات خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان در منطقه عملیاتی مجنون کشف شد.
استان همدان
شهر سرکان (شهرستان تویسرکان)، میزبان دو شهید گمنام است. این شهدای بزرگوار 21 ساله و 25 ساله در عملیات کربلای 2 به شهادت رسیدند و پیکرشان در منطقه عملیاتی حاج عمران کشف شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری فارس