تبیان، دستیار زندگی
چهاردهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا صبح روز جمعه 29 آبان ماه سال جاری در حالی برگزار شد که نوای عاشورایی شان فضای سالن همایش های ملاصدرا را پر کرده بود و شاهد حضور جمعی از مسئولان، مدیران و خیرین بود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امدادگران در صحنه هستند

چهاردهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا صبح روز جمعه 29 آبان ماه سال جاری در حالی برگزار شد که نوای عاشورایی شان فضای سالن همایش های ملاصدرا را پر کرده بود و شاهد حضور جمعی از مسئولان، مدیران و خیرین بود.

مصاحبه: سامیه امینی-بخش فرهنگ پایداری تبیان
مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا

نصرالله فتحیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه گزارشی از فعالیت های این موسسه ارائه کرد، در ادامه دکتر سید یحیی صفوی رئیس هیات امنای موسسه سخنرانی کرد.در ادامه این مجمع، مهندس فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی مطالبی را بیان کردند.

در ادامه مجمع چهاردهم از قریب چهار دهه فعالیت هنری فرج الله سلحشور کارگردان سینمای دینی و انقلابی کشور که مبتلا به عارضه سرطان شده، با اهدای بیرق گنبد حضرت ابالفضل العباس(ع) قدردانی شد.در این مجمع که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، در قالب طرح مسافر کربلا تعدادی از خیرین به قید قرعه برنده سفر زیارتی کربلا و عتاب عالیات شدند.
فرج الله سلحشور کارگردان دینی و انقلابی کشور که مجموعه های ماندگاری از جمله؛ یوسف پیامبر، مردان آنجلس و فیلم های سینمایی؛ توبه نصوح، حضرت ایوب، دید در شب و... را در کارنامه هنری خود دارد و مبتلا به بیماری سرطان است به دعوت موسسه خیریه امدادگران عاشورا در مجمع چهاردهم حضور یافت.

بنیان گزاران امدادگران عاشورا اعضای بهداری رزم بودند کسانی که طی هشت سال دفاع مقدس در مناطق جنگی مشغول امدادرسانی بودند و پس از پایان دفاع تصمیم گرفتند که کاری خیرخواهانه و خدا پسندانه انجام دهند

سلحشور در این مجمع در سخنان کوتاهی گفت: آرزو داشتم بتوانم در چنین ایامی عازم کربلای معلا شوم اما بخاطر بیماری توان و شرایط آن را ندارم.وی ضمن التماس دعا از حاضرین افزود: در صورتی که توفیق زیارت حضرت اباعبدالله را داشته باشم دعاگوی همه خیرین خواهم بود.

در انتهای برنامه برای آشنایی بیشتر با این نهاد تبیان به گفتگو با ناهید نجفیان، مدیر فرهنگی و روابط عمومی موسسه خیریه امدادگران عاشورا که خود یک سال حضور در منطقه جنگی غرب و جنوب به عنوان امدادگر خدمت کرده و اکنون کارشناس پرستاری است و از سال۱۳۸۶ به عضویت افتخاری موسسه در آمده می نشیند:

چنددرصد از اعضاء هیت مدیره از ایثارگران هستند؟

بنیان گزاران امدادگران عاشورا عزیزان بهداری رزم بودند، کسانی که طی هشت سال دفاع مقدس در مناطق جنگی مشغول امدادرسانی بودند و پس از پایان دفاع تصمیم گرفتند کاری خیرخواهانه و خدا پسندانه ای انجام دهند . آن ها تصمیم گرفتند پتانسیل موجود گروه تخصصی پزشکان متخصص و پیراپزشکان که دوران جنگ را در خدمت مجروحین و نظام بودند ، صرف محرومین جامعه بشود.

در چه سالی این موسسه شکل گرفت؟
در واقع از سال ۱۳۸۲ موسسه خیرین امدادگر عاشورا را شکل گرفتو به عنوان یک سازمان مردم نهادبه ثبت رسید.

ناهید نجفی

در حال حاضر چند نفر عضو دارد؟
حدود هزار و 500 نفر در تهران عضو دارد و درکل کشور به هشت هزار نفر می رسد.

اعضا را چه قشری تشکیل می دهند؟
اکثرا از جامعه پزشکی هستند اما در بین اعضا افراد مختلف با تخصص های متفاوت هم دیده می شود و خدمات مالی و تخصصی را به خیریه می کنند و ما هم واسطه ای برای رساند این کمک ها به بیماران نیازمند سرطانی و صعب العلاج هستیم.

الویت استفاده از این مزایا با چه کسانی است؟
بیماران سرطانی نیازمندی که نمی توانند دارو و هزینه درمان را تامین کنند است که کفالت آنان را خیرین به عهده می گیرند.

ایثارگران چگونه می توانند به این موسسه کمک کنند؟
از طریق سایت و یا حضوری می توانند با موسسه آشنا شوند و عضو افتخاری موسسه بشوند.
اگر کادر تخصصی پزشکی و درمان هستند، از طریق خدمات تخصصی خود ما را یاری کنند و اگر توان مالی دارند با برعهده گرفتن کفالت مالی بیماران خدمت رسانی کنند.اکثر بیماران ما به خاطر مشکل تهیه داروهای گران قیمت نیازمند حمایت مالی هستند.

این نهاد در حوزه آموزش و پژوهش هم گامی برداشته است؟
سعی شده تا با توجه به گسترش کانسر، برای خانواده ها دوره های آموزش در چهار مرحله با همکاری سازمان نظام پزشکی انجام شود.