تبیان، دستیار زندگی
روز یکشنبه 23 شهریورماه در مرز شلمچه مراسم استقبال از شهدای دفاع مقدس برگزار شد و پیکر پاک ۷۷ شهید شب درخرمشهر ماند و مراسمی با حضور خانواده های شهدا برای آن ها برگزار شد. در حاشیه این مراسم سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت  پرستوها از العماره


روز یکشنبه 23 شهریورماه در مرز شلمچه مراسم استقبال از شهدای دفاع مقدس برگزار شد و پیکر پاک 77 شهید شب درخرمشهر ‌ماند و مراسمی با حضور خانواده‌های شهدا برای آن‌ها برگزار شد. در حاشیه این مراسم سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از آغاز عملیات تفحص در شهر «العماره» عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بازگشت  پرستوها از العماره

مراسم استقبال با حضور امام جمعه خرمشهر، نماینده خرمشهر، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح فرمانده، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، سایر مسئولان شهری و شرکت جمعیت چشم گیری از مردم غیور و ولایی خرمشهری برگزار شد و پیکر گلگون کفن این شهدا همان شب در مسجد جامع خرمشهر مستقر و از آنجا به معراج شهدای اهواز منتقل شد.

حسین عشقی، مسئول قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: برای انس بیشتر با شهدا پیکر پاک این کبوتران خونین بال شب مهمان خرمشهری بود.

وی افزود: مراسمی در کنار پیکر پاک 77 شهید دوران دفاع مقدس با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان در مسجدجامع خرمشهر برگزار شد.

پس از این برنامه کاروان لاله‌های گلگون کفن به معراج شهدای اهواز منتقل و سپس از آنجا عازم تهران شد.

همچنین مسئول قرارگاه کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه استقبال از شهدای تازه تفحص شده در جمع خبرنگاران گفت: حضور در مراسم معنوی استقبال از شهدا نشانه علاقه‌مندی مردم به شهدا است و آن‌ها را تنها نمی‌گذارند.

حضور در مراسم معنوی استقبال از شهدا نشانه علاقه‌مندی مردم به شهدا است و آن‌ها را تنها نمی‌گذارند

وی با بیان اینکه مردم خرمشهر در گرما و سرما همراه شهدا بوده‌اند عنوان کرد: این قدر‌شناسی مردم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و موجب دلگرمی ما است.

عشقی اضافه کرد: عملیات تفحص شهدا کاری زمان بر و حساس است اما با یافتن هر شهید دل ما آرام می‌شود و حس و حالی به ما دست می‌دهد که قابل بیان نیست.

بازگشت  پرستوها از العماره

تفحص شهدا در «العماره»

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، سید محمد باقرزاده ظهر امروز در حاشیه مراسم استقبال از شهدا در شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد ورود 70 پیکر مطهر به میهن اسلامی بودید که در طی عملیات یک ماه گذشته در مناطق فاو، مجنون و شرق دجله با تلاش اعضای کمیته مفقودین و همکاری مسئولان عراقی کشف شدند.

وی اضافه کرد: این پیکر‌ها بازمانده از عملیات والفجر 8، خیبر و بدر و تک دشمن در مناطق فاو و مجنون هستند.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از آغاز عملیات جستجو در شهرالعماره در آینده‌ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: اخیرا در شهرالعماره یک قبرستان قدسی شناسایی شده و به زودی عملیات جستجو در این منطقه آغاز می‌شود.

این مسئول یادآور شد: برای انجام بهتر عملیات تفحص به اطلاعات نقطه‌ای رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس نیازمندیم که از این عزیزان خواستاریم اطلاعات نقطه‌ای خود را به نمایندگان کمیته مفقودان استان‌ها و یا امور ایثارگران سپاه و ارتش منتقل کنند.

اخیرا در شهرالعماره یک قبرستان قدسی شناسایی شده و به زودی عملیات جستجو در این منطقه آغاز می‌شود

باقر‌زاده به بیان لزوم کارهای مهندسی در عملیات تفحص پرداخت و عنوان کرد: تقویت کارهای مهندسی را در دستور کار داریم و در این راستا از هر استان خواسته‌ایم که یک سهمیه بیل مکانیکی در اختیار کمیته مفقودین قرار دهید.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بر امنیت مرز‌ها و مناطقی که عملیات در آن در حال اجراست تاکید کرد و گفت: مناطق مرزی ایران و عراق با همت مرزداران ما و نیروهای عراقی امن است و گروه‌های تفحص در شرایط همراه با امنیت در حال فعالیت هستند.

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع:تسنیم ،فارس ،مشرق

مطالب مرتبط:

 بازگشت پس از 26 سال