تبیان، دستیار زندگی
پدر سرلشگر خلبان شهید علیرضا یاسینی ساعت شش صبح امروز در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان درگذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پدر شهیدان یاسینی به فرزندانش پیوست


پدر سرلشگر خلبان شهید علیرضا یاسینی ساعت شش صبح دیروز (24 مرداد) در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان درگذشت.

شهید یاسینی

عبدالمطلب یاسینی که در ماه‌های گذشته براثر بیماری در بیمارستان بستری شده بود، در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفت.

او پدر دو شهید - علیرضا و رضا - و یک جانباز - عباس - بود که از بیماری آلزایمر و عفونت ریه رنج می‌برد.

سرلشگر خلبان یاسینی که از دستان مقام معظم رهبری مدال فتح دریافت کرده بود، 2759 ساعت پرواز داشت و رکورددار پرواز با هواپیمای جنگی اف – 4 و از قهرمانان عملیات بزرگ 140 فروندی بود که در روز دوم آغاز جنگ تحمیلی انجام شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به‌مناسب شهادت سرلشگر خلبان یاسینی، فرمودند: یاسینی مردی مۆمن بود، صادق بود و صمیمی بود. همین‌ها موجب شده بود من به این جوان‌ها امید داشته باشم.

یاسینی که همیشه داوطلب پرواز برون مرزی بود در اواخر سال 61 توانسته بود 75 عملیات برون مرزی را با موفقیت کامل به انجام برساند این تعداد فقط ماموریتهای برون مرزی بود وگرنه علیرضا در این مدت تعداد زیادی پرواز جنگی انجام داده بود و به دلیل رشادت و لیاقتهایی که از خود بروز داده بود در بهمن ماه سال 1361 به درجه سرهنگ دومی می رسد...

او پدر دو شهید - علیرضا و رضا - و یک جانباز - عباس - بود که از بیماری آلزایمر و عفونت ریه رنج می‌برد

عقربه های ساعت 30/6 صبح روز پانزدهم دی ماه سال 1373 را نشان می داد که هواپیمای جت استار حامل فرماندهان ارشد نیروی هوایی، از تهران به سمت کیش پرواز کرد تا فرماندهان در جلسه شورای هماهنگی نیروی هوایی در کیش شرکت کنند . بعداز ظهر قرار می شود که هواپیما قبل از عظیمت به تهران، در پایگاه هوایی اصفهان توقفی کوتاه کند. ساعت 30/8 شب است همه سوار می شوند و هواپیما آماده پرواز به سمت تهران می شود و پس از دقایقی هواپیما به پرواز درمی آید. ناگهان ساعت 42/8 شب از سوی خلبان اعلام می شود که به علت بازشدن پنجره کابین خلبان، هواپیما مجبور به فرود اضطراری می باشد. لحظاتی بعد هواپیما در حال گردش برای نشستن بر روی باند در 64 کیلومتری جنوب پایگاه اصفهان، سقوط می کند و چراغ زندگی سید علیرضا یاسینی برای همیشه خاموش می شود و او به درجه رفیع شهادت نائل می آید. ازاوسه فرزند پسر و یک دختر به یادگار مانده ولی یاد و خاطره دلاوریها و رشادت هایش، هیچگاه از ذهن مردم ایران و به خصوص پرسنل نیروی هوایی ارتش، پاک نخواهد شد.

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان

منابع: روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، سایت شهید آوینی

مطالب مرتبط:

درصدش اصلاح شد تا شهید شود

مرد آسمان

2579 ساعت پرواز جنگی