تبیان، دستیار زندگی
حمیدعلی صمیمی، مدیر کل بنیاد شهید استان تهران بزرگ گفت: وام مسکن به 3 دسته از جامعه هدف تعلق می گیرد که شامل همسران و فرزندان شهیدان، آزادگان و جانبازان است. البته شرایط پرداخت وام به جانبازان قبلا شامل جانبازان 25 درصد به بالا بود که در سال جاری این وام
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از خانه تا ترافیک بر ای ایثارگران


حمیدعلی صمیمی، مدیر کل بنیاد شهید استان تهران بزرگ گفت: وام مسکن به 3 دسته از جامعه هدف تعلق می گیرد که شامل همسران و فرزندان شهیدان، آزادگان و جانبازان است. البته شرایط پرداخت وام به جانبازان قبلا شامل جانبازان 25 درصد به بالا بود که در سال جاری این وام به جانبازان 15 درصد به بالا هم تعلق می گیرد.

حمیدعلی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید استان تهران بزرگ

صمیمی ادامه داد: مبالغ وام در تهران و مراکز استان هایی که جمعیت بیشتر از 1 میلیون نفر دارند 72 میلیون تومان است در شهرستان ها 50 میلیون و روستایی 30 میلیون و در سایر استانها 60 میلیون است.

مدیر کل بنیاد شهید استان تهران در خصوص قوانین مربوط به فرزندان شاهد گفت: سعی برآن داشتیم که تا حد ممکن قوانین موجود را بازبینی و اصلاح کنیم تا تبعیض های موجود بین جامعه هدف کمتر شود و قوانین مربوط به فرزندان شهید و جانبازان بالای 50 درصد جز در 3 حوزه با دیگر اقشار جامعه هدف فرقی ندارد در بحث اشتغال، آموزش و حوزه فرهنگی قوانین یکی است اما در بعضی موارد ابتدا فرزندان شهید و بعد آزاده ها و جانبازان با توجه به درصدشان در اولویت قرار می گیرند.

وی درباره طرح ترافیک برای جامعه هدف گفت: در سال 92 مجموعا 90 هزار طرح ترافیک در تهران توزیع شد که سهمیه بنیاد شهید 10هزار طرح ترافیک بود که در سال 93 با توجه به آلودگی هوا از مجموع طرح های توزیع شده در تهران 25 درصد کاهش یافت ولی با همکاری سازمان ترافیک سهمیه مربوط به بنیاد کم نشد.

سعی برآن داشتیم که تا حد ممکن قوانین موجود را بازبینی و اصلاح کنیم تا تبعیض های موجود بین جامعه هدف کمتر شود و قوانین مربوط به فرزندان شهید و جانبازان بالای 50 درصد جز در 3 حوزه با دیگر اقشار جامعه هدف فرقی ندارد

حمیدعلی صمیمی همچنین اظهار کرد: 17 هزار فرزند شهید و 18 هزار والدین شهید و25 هزار و 600 نفر جانبازان زیر 25 درصد در تهران زندگی می کنند طبق بند الف ماده 44 طرح ترافیک به تمامی جانبازان بالای 25 درصد و فرزندان شاهد تعلق می گیرد اما سهمیه طرح ترافیک ما جوابگوی همه عزیزان ایثارگر نیست لذا الویت بندی کرده ایم.

وی در ادامه بیانات خود گفت: جانبازان بالای 50 درصد برای رفع مشکل تردد می توانند پلاک مخصوص بگیرند و به تعدادی از جانبازان بالای 35 درصد، همسران، فرزندان و والدین شهیدان که در محدوده ترافیک باشند طرح ارائه می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید استان تهران گفت: بقیه جامعه ایثارگری که تردد کمتری دارند می توانند کارت های شناور یا سهمیه روزانه طرح ترافیک را بگیرند که سهمیه اصلی برای افراد با تردد بالاتر استفاده شود.

وی در انتهای اظهرات خود اعلام کرد: در حال حاضر افزایش سهمیه طرح ترافیکی نخواهیم داشت اما با رایزنی های که با شورای عالی ترافیک داریم امیدواریم شرایط بهتر شود.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

اتاق فکری از جامعه ایثارگری تشکیل می شود

تغییر الگوی زندگی جانبازان

بیمه‌ای جامع برای خانواده شهدا و ایثارگران