تبیان، دستیار زندگی
اعتماد به نفس امروز ملت ایران در نتیجه پیروزی های دوران دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر، به دست آمده است. البته دشمنان اسلام در مقابل این پیروزی ها تلاش کردند، با سفسطه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های بزرگداشت فتح خرمشهر

نشست تشریح برنامه های بزرگداشت حماسه سوم خرداد/ رئیس بنیاد حفظ آثار:‌ نگاه الهی به حماسه سوم خرداد در مسیر ادای حق شهدا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری تشریح برنامه های سالروز حماسه سوم خرداد، روز سه شنبه با حضور سردار سرتیپ سید محمد باقرزاده؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در محل این مرکز برگزار شد.

خرمشهر

سردار سرتیپ سید محمد باقرزاده؛ در این نشست اظهار کرد: اعتماد به نفس امروز ملت ایران در نتیجه پیروزی های دوران دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر، به دست آمده است. البته دشمنان اسلام در مقابل این پیروزی ها تلاش کردند، با سفسطه این پیروزی را زیر سوال ببرند و با محال دانستن آن، از اثرات کوبندگی و سرعت  عمل رزمندگان را در نابودی دشمن بکاهند.

حتی دشمنان زمانی که دیدند، تمام تدابیر صدام برای حفظ خرمشهر بی نتیجه ماند، تلاش کردند این پیروزی را تهدیدی جدی برای کل منطقه جلوه دهند و همگان را از توان نظامی ایران بترسانند. این روش همواره در طول 31 سال گذشته در دستور کار بنگاه های تبلیغاتی دولت های استکباری قرار داشته است و آن ها برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران با مخاطره آمیز جلوه دادن موفقیت هایمان، آن را تهدید جلوه دادند.

باقرزاده در ادامه این نشست به جوانان پیشنهاد کرد برای آگاهی از روند تبلیغات دشمن در جریان فتح خرمشهر، جلد هشتم از مجموعه "جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان" را بخوانند که این کتاب توسط پژوهشگاه علوم و معارف دینی دفاع مقدس نوشته شده است.

باقرزاده اظهار کرد: همیشه توصیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به نهادهای مختلف این بوده که در پرداختن به حادثه سوم خرداد، نگاهی الهی داشته باشند. یعنی ببینند خداوند چه نگاهی به این حماسه دارد. این اولین توصیه برای ادای حق شهدا است.

در پرداختن به حادثه سوم خرداد، نگاهی الهی داشته باشید. یعنی ببینید خداوند چه نگاهی به این حماسه دارد. این اولین توصیه برای ادای حق شهدا است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر، پرداخت و گفت: اولین برنامه ، تجدید میثاق فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با حضرت امام خمینی (ره) است که با اهدای گل به مرقد ایشان صورت می گیرد. این مراسم ساعت 8 صبح روز 3 خرداد برگزار می شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود:‌ غبار روبی و عطر افشانی گلراز شهدا در روز 30 اردیبهشت ماه، زیارت شهیدان در کلکچال روز جمعه 31 اردیبهشت ماه، توزیع بروشور فتح بزرگ در متروی تهران، چاپ اطلس جیبی با موضوع مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، پخش سه نماهنگ از صدا و سیما، اجرای 100 نمایش صحنه ای، برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس،‌ چاپ نشریه "پلاک 8" با موضوع فتح خرمشهر، رونمایی از تصاویر 30 سردار شهید در جنوب شرق تهران، برگزاری همایش رزمندگان عملیات دفاع مقدس، مراسم شعر و خاطره و سخنرانی سردار فیروز آبادی در مراسم نماز جمعه از مهمترین برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر است.


تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی