تبیان، دستیار زندگی
6 شهریور 1395 هجری شمسی یادآور رشادت 4 تن از جوانمردان این مرز و بوم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت برای چهار نفر

6  شهریور 1395 هجری شمسی یادآور رشادت 4 تن از جوانمردان این مرز و بوم است.

فرآوری: صادق جعفری - بخش فرهنگ پایداری تبیان

شهادت برای چهار نفر

شهید ناصر کاظمی

به دنبال غائله «خلق عرب در خوزستان» به این استان رفته و به مقابله با توطئه گران برخاست و تا آخر غائله در خرمشهر ماند.
کاظمی هنوز از این توطئه نیاسوده بود که برای مبارزه با گروهک های ضد انقلاب کردستان، راهی این خطه از میهن اسلامی شد و به پیشنهاد شهید محمد بروجردی، فرمانده وقت سپاه کردستان، همراه چند نفر، در 10 دی ماه 1358 به «پاوه » رفت.
ناصر فعالیت خود را در پاوه، با سمت «فرماندار» آغاز کرد.
شهید پس از یک سال و نیم خدمات ارزشمند در پاوه ، به سنندج رفت و به عنوان « مسوول سپاه پاسداران کردستان» منصوب گردید. پاکسازی مناطق حساسی همچون جاده« بانه- سردشت»، کامیاران،« مریوان»،«تکاب»، «صائین دژ»، « بوکان»،«سد بوکان»، از جمله اقدامات متهورانه او به شمار می رود.

رییس جمهور در دیدار با خانواده شهید فرشاد گفت: امروز نیروی دریایی نه تنها ازآبهای کشور بلکه در آبهای بین المللی نیز از آزادی کشتیرانی دفاع و حراست می کند و بسیاری از کشورها که مورد هجوم دزدان دریایی هستند به ما پناه می آورند و این افتخاری برای ایران اسلامی است

شهید کاظمی با تمام عشق، در خدمت مردم محروم بود. در کردستان، درخشید و چنان شخصیت والایی از خود بروز داد که مردم ، دل در گرو محبت او سپردند و حتی نام« ناصر» را بر کودکانشان برگزیدند و بر این نام مباهات کردند.
هوشمندی ، بصیرت، شجاعت و قاطعیت، از ویژگیهای بارز شهید ناصر کاظمی بود. کردستان به وجود او مباهات می کرد و در کنار او احساس تنهایی و غربت نداشت. این میداندار بزرگ جهاد سر انجام در تاریخ 6 شهریور1361، در حین پاکسازی محور پیرانشهر- سردشت، در یکی از روستاها، بر براق شهادت نشست و کردستان را در سوگ خود نشاند.

شهید غلامعلی مرادیان

شهید در سال 55 به خدمت سربازی رفت و مشغول خدمت شد که مصادف با نهضت اسلامی ایران شد با فرار از پادگان با لباس سربازی در تظاهرات شرکت می کرد پس از پیروزی انقلاب بر دامنه فعالیتهایش افزود تا اینکه در سال 1359 از طریق بسیج و جبهه غرب منطقه سر پل ذهاب اعزام شد در مرحله اول داوطلبانه به منطقه اسلام دشت به عنوان مسئول دسته فعالیت می نمود. در تاریخ اول آذر61به عضویت رسمی سپاه در آمد و در سمت هائی چون جانشین عملیات سپاه نکا ،مسئول پایگاه و مسئول  حراست کارخانه سیمان نکا فعالیت نمود  و مردم را نیز به فعالیت های بسیج هدایت می کرد. شهید غلامعلی مرادیان در عملیات پاکسازی اسلام دشت منطقه طنیال در جریان در گیری مقاومت زیادی کرد و تا آخرین فشنگ ، و تا آخرین نفس مقاومت کرد و با توجه به قرار گرفتن در محاصره کامل و مجروحیت از ناحیه پا خود را تسلیم نکرد و به مقابله پرداخت که سرانجام به اسارت در آمد و به طرز فجیعی شکنجه شد و پیکر نیمه جان او را  در منطقه گرداندند سپس بدن مطهرش را با آب جوش سوزاندند که در اثر تحمل این همه شکنجه در تاریخ ششم شهریور 65 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید ایرج بائوج لاهوتی

ایرج در تاریخ 11/10/1341 در روستای کشت   سرای شهر کومله از توابع استان گیلان پا به عرصه هستی نهاد. با تشکیل حکومت اسلامی عاشقانه گوش به فرامین رهبر انقلاب سپرد و با فرمان جهاد به سوی میدان   های رزم شتافت، از ابتدا به عضویت بسیج درآمد و چندی بعد به علت توانائی و لیاقت به ترتیب مسئولیت گردان   های حمزه سید   الشهدا ع و سلمان را از لشگر 16 قدس بر عهده گرفت، وی با حضور در عملیات کربلای 2 و کربلای 5 حماسه   ای بی   نظیر آفرید برای آخرین بار که به شهر بازگشت،   با دوشیزه   ای پارسا ازدواج نمود، و پانزده روز بعد دوباره عازم میدان   های نبرد شد پیکر پاک ایرج سرانجام در تاریخ ششم شهریور1366 در منطقه قروه کردستان در سن 25 سالگی بر خاک افتاد، اما نامش برای همیشه در دفتر امیران ایران اسلامی ثبت شد .

شهید فرشاد پاسدار

همچنین امروز سالروز شهادت شهید فرشاد پاسدار است که در سال 65 به شهادت رسید.
رییس جمهور در دیدار با خانواده شهید فرشاد پاسدار گفت: امروز نیروی دریایی نه تنها ازآبهای کشور بلکه در آبهای بین المللی نیز از آزادی کشتیرانی دفاع و حراست می کند و بسیاری از کشورها که مورد هجوم دزدان دریایی هستند به ما پناه می آورند و این افتخاری برای ایران اسلامی است.
نیروی دریایی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس کار بسیار بزرگی انجام داد و توانست در همان ابتدای جنگ، نیروی دریایی عراق را کاملاً  منهدم کند و این نیرو کار بسیار بزرگی را در دفاع از کشور و آب های خلیج فارس انجام داد.
درزمان جنگ دشمن تلاش می کرد که صادرات نفت ما متوقف شود اما نیروی دریایی و هوایی کشورمان با اسکورت نفتکش ها در خلیج فارس برای تأمین مایحتاج عمومی مردم و نیازهای اساسی کشور کار بسیار بزرگی را انجام دادند.
رشادت های شهید فرشاد پاسدار در هشت سال دفاع مقدس قابل تقدیراست و وی برای دفاع از وطن، ملت و حراست از آبهای ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.



منابع: ایسنا/ همشهری آنلاین/ وبلاگ شهید بلادیان/ وبسایت ستاره بی نشان