تبیان، دستیار زندگی
شهید «علی محمد دهقانی تفتی» در ابتدای وصیت نامه اش می نویسد: به شما خواهرانم توصیه می کنم که از این به بعد باید بار مسئولیت و رسالت پیام خون را بدوش بگیرید و زینب گونه عمل کنید زیرا آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آن ها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام خون شهدا را برسانید

شهید «علی محمد دهقانی تفتی» در ابتدای وصیت نامه اش می نویسد: به شما خواهرانم توصیه می کنم که از این به بعد باید بار مسئولیت و رسالت پیام خون را بدوش بگیرید و زینب گونه عمل کنید زیرا آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آن ها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
علی محمد دهقانی تفتی

علی محمد دهقانی تفتی در تاریخ 1340/11/10 در تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در تهران شروع کرد و سپس همراه با خانواده به شهر تفت آمد و تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم خدمات ادامه داد و سپس در انستیتو تکنولوژی یزد ادامه تحصیل داد.

او که از اوایل جوانی مقید به احکام شرعی بود، با شروع انقلاب اسلامی به خیل یاوران انقلاب پیوست و در تظاهراتی که در مرکز استان برگزار می گردید فعالانه شرکت داشت و یک بار به جرم شعار علیه رژیم پهلوی و آتش زدن مظاهر آن رژیم دستگیر و زندانی شد.

علی محمد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نهادهای انقلابی همچون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران فعالیت کرد و با شهادت دوست صمیمی و باوفایش سید محمد جعفری که اولین شهید شهرستان تفت بود عازم جبهه شد و در مناطق عملیاتی بستان، سرپل ذهاب و سوسنگرد حضور یافت و سرانجام پس از چندین ماه جهاد شبانه روزی در عملیات طریق القدس در تاریخ 9/9/60 به شهادت رسید.

از این شهید سرافراز وصیت نامه ارزشمندی به یادگار مانده است که در بخشی از آن چنین آمده است: «به شما خواهرانم توصیه می کنم که از این به بعد باید بار مسئولیت و رسالت پیام خون را بدوش بگیرید و زینب گونه عمل کنید زیرا آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آن ها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند. در اینجا لازم دانستم که این چند نکته را به عرض برادران و خواهران دینی برسانم شما که در پشت جبهه هستید و این گونه ایثار و فداکاری می کنید قدر این رهبر عظیم الشان را بدانید و در این زمان که فریاد حسین گونه اش به گوش شما می رسد او را یاری کنید و همیشه وحدت را که ضامن پیروزی است حفظ کنید و برای تحقق اسلام و آگاه کردن نسل جوان جامعه از هیچ کوششی دریغ نورزید و از انقلاب اسلامی که با خون شهیدانی همچون مطهری، بهشتی، رجائی و باهنرها آبیاری شده، حراست کنید؛ و پیام خون این شهیدان عزیز و همه از جان گذشتگان راه دین را به گوش جهانیان برسانید و این را بدانید و ابرقدرت ها بدانند تا پیروزی انقلاب و برقراری حکومت عدل اسلامی در جهان از پای نخواهیم نشست و از خدا می خواهم که انقلابمان را به حکومت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) متصل کند به امید چنین روزی ای پدرم: برای مدت یک سال برایم نماز بخوانید و به مدت دو ماه هم روزه بگیرید، دوچرخه ای دارم آن را هم بفروشید و پول حاصله را به حساب کمیته امداد امام تفت واریز کنید و چند کتاب هم هست که آن ها را هم به کتابخانه سپاه اهدا کنید و در صورتی که برایتان امکان داشت پولی که تاکنون از سپاه گرفته ام بپردازید. به امید فتح و پیروزی سپاه اسلام بر کفر جهانی و برقراری حکومت عدل اسلامی در جهان. »


منبع: دفاع پرس