تبیان، دستیار زندگی
عملیات والفجر 8 در تاریخ 20 بهمن 1364 با هدف آزادسازی این منطقه شروع شد و با خلق حماسه ای تاریخی و عبور رزمندگان اسلام از رودخانه خروشان اروند و فتح فاو پایان یافت. فتح فاو توازن نظامی جنگ ایران و عراق را به سود ایران رقم زد اما این فتح شاهذ شهادت فاتحانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاهد فتح فاو


عملیات والفجر 8 در تاریخ 20 بهمن 1364 با هدف آزادسازی این منطقه شروع شد و با خلق حماسه‌ای تاریخی و عبور رزمندگان اسلام از رودخانه خروشان اروند و فتح فاو پایان یافت. فتح فاو توازن نظامی جنگ ایران و عراق را به سود ایران رقم زد اما این فتح شاهد شهادت فاتحانی چون شهید «حبیب الله دانه گردی» نیز بود.

شهید حبیب الله دانه گردی

پاسدار شهید «حبیب الله دانه گردی» سال 1347 در خانواده ای مذهبی واقع در محله حجتیه آران دیده به جهان گشود. وی در دوران كودكی هوش و استعداد سرشاری داشت. پس از گذراندن دوره راهنمایی با هدف كمك مادی به خانواده مشغول كار شد و ترك تحصیل نمود. پس از پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی (قدس سره) مبنی بر تشكیل ارتش بیست میلیونی در آن ثبت نام كرد و در سال 1362 به عضویت سپاه درآمد.

قبل از عضویت در سپاه با شركت در عملیات تنگه چزابه مجروح شد و عملیات محرم حضور خویش را در خیل عظیم پاسداران اسلام اعلام كرده بود و بعد از حضور رسمی در سپاه با حدود یك سال خدمت در منطقه محروم سیستان و بلوچستان سعی كرد بیشتر با درد زجركشیدگان جامعه آشنا شود. عشق به خدا نگذاشت تا بعد از پایان مأموریت در دیار خود بسر ببرد و دوباره به سوی جبهه شتافت. در عملیات های بدر و قادر شركت كرد. عملیات بدر بود که از ناحیه دست مجروح شد اما بلافاصله پس از بهبودی به میدان رفت.

او قبل از شركت در عملیات والفجر 8 ازدواج كرد اما دو ماه طول نكشید كه عشق به معبود وی را دوباره به میدان نبرد خواند و در واحد اطلاعات و عملیات لشکر 8 نجف اشرف به عنوان یك نیروی فعال مشغول به كار شد و خداوند او را چون گلی از گل های بستان عشق در عملیات والفجر8 چید و به شهادت رسید.

در واحد اطلاعات و عملیات لشکر 8 نجف اشرف به عنوان یك نیروی فعال مشغول به كار شد و خداوند او را چون گلی از گل های بستان عشق در عملیات والفجر8 چید و به شهادت رسید

شهید «حبیب الله دانه گردی» در وصیت نامه خود اینگونه می نویسد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولا تداوم دهنده راه شهیدان باشید.

دوم اینکه وحدت و یگانگی خود را حفظ کنید.

سوما سنگر و پشت جبهه ها را خالی مگذارید و نگذارید منافقین در گوشه و کنار به فعالیت خود کوشا باشند. همیشه آسایش را از آنها سلب کنید.

وصیت شهدا را جامه عمل بپوشانیم. وصیت من نیز وصیت شهدا است.

شهدا می گویند باید در خط ولایت فقیه بود. باید در جامعه وحدت حاکم باشد. فرصت به منافقین و فرصت طلبان ضد انقلاب نباید داده شود. باید همه دست در دست هم دهیم جهت پیاده کردن احکام قرآن و شریعت محمد (ص).

هیچ وقت سوژه ای در دست دشمن های این مرز و اسلام ندهید.

از شما می خواهم که همیشه سنگرها را پر کنید که مهمترین آن سنگر نماز جمعه می باشد و از جلسات دعا و روضه خوانی کوتاهی نکنید چون امام فرمودند که همین جلسات سوگواریها بود که ما را به پیروزیهای بزرگ رسانید.

مرا ببخشید و حلال کنید و من هم همه را بخشیدم.

والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته

حبیب اله دانه گردی

بیستم بهمن ماه 1364

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: مرکز اسناد انقلاب، روزنامه کیهان، سایت 33 طلایه دار

مطالب مرتبط:

وصیتی از دعای مشلول

شهید شعبانعلی کاظمی

فرازی از وصیت نامه شهید مقیمی