تبیان، دستیار زندگی
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به برگزاری یادواره شهید ورزشکار شاخص سال کشور در شاهرود گفت: شهید حسین غنیمت پور از شاهرود به عنوان شهید شاخص ورزشکار کشور معرفی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی ورزشکاران شهید می شوند


فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به برگزاری یادواره شهید ورزشکار شاخص سال کشور در شاهرود گفت: شهید حسین غنیمت‌پور از شاهرود به عنوان شهید شاخص ورزشکار کشور معرفی شده است.

وقتی ورزشکاران شهید می شوند

سیدمحمدتقی شاهچراغی در نخستین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری یادواره شهید حسین غنیمت‌پور شهید شاخص بسیج ورزشکاران که با حضور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در سالن جلسات فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزار شد، خاطرنشان کرد: 225 شهید ورزشکار از استان سمنان تقدیم انقلاب و اسلام شده است و باید این شهدا در جامعه به ویژه جامعه ورزشکاران شناسنانده شوند.

سردار شاهچراغی گفت: کنگره 3000 شهید استان در آبانماه سال جاری در مرکز استان برگزار می‌شود که برای اجرای این کنگره 260 برنامه در نظر گرفته شده است. مفتخریم که امسال شهیدی از خطه استان سمنان به عنوان شهیدشاخص بسیج ورزشکاران کشور انتخاب شده است.

وی گفت: بخشی از این برنامه‌ها انجام شده و بخشی از آن نیز تا آبان ماه سال جاری که مقارن است با سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان، اجرا خواهد شد.

عباس مطهری فرمانده سپاه ناحیه شاهرود نیز با تقدیر از مسئولان به خاطر انتخاب شهید حسین غنیمت‌پور به عنوان شهید شاخص کشور در جامعه ورزش گفت: با توجه به این که چند برنامه سنگین طی سال گذشته توسط سپاه ناحیه شهرستان شاهرود برگزار شده است، نیازمند به مساعدت مالی از مسئولین ذیربط هستیم.

وی خاطره‌ای از شهید غنیمت‌پور در جریان عملیات والفجر 8 بیان کرد و افزود: فعالیت مرکز انیمیشن شهرستان شاهرود اقدام به ساخت کلیپ شهید غنیمت‌پور کرده است.

وقتی ورزشکاران شهید می شوند

تکواندوکار شهید

شهید حسین غنیمت‌پور در تاریخ دهم فروردین هزار و سیصد و چهل و یک در خانه محمدعلی غنیمت‌پور در تهران دیده به جهان گشود.

از کودکی آرام و صبور بود. شرکت در نماز جماعت، نماز جمعه و دعای توسل و… شخصیتش را بیش از پیش رشد داد. در زمان شروع جرقه‌های انقلاب، حسین در مقطع راهنمایی درس می‌خواند. او از تک‌تک اعلامیه‌های امام پس از مطالعه، یادداشت برمی‌داشت و در کتابخانه‌اش حفظ می‌کرد . همچنین در راهپیمایی‌ها هم شرکت می‌کرد. تحصیلاتش را تا دیپلم در تهران به پایان رساند. همزمان با تحصیل به ورزش تکواندو نیز می پرداخت و توانست دان چهار ورزش تکواندو را با موفقیت پشت سربگذارد. مدتی رئیس هیئت تکواندو در شهرستان شاهرود بود، همچنین در کلاس‌های بسیج هم حضوری فعال داشت.

وقتی در سن هجده سالگی همراه خانواده به شاهرود نقل مکان کردند، از طرف سپاه پاسداران عازم جبهه شد. مدت سی ماه در گردان کربلا به عنوان فرمانده دسته تا فرمانده گردان جانفشانی کرد. در عملیات‌های کربلای چهار، پنج و والفجر هشت هم حضور داشت.

بیست و چهارمین روز دی ماه سال هزار و سیصد و شصت و پنج، در منطقه شلمچه ترکش خمپاره‌ای در قلب حسین فرو رفت و او را که در زمان شهادت فرمانده گردان کربلا بود، به شهادت رساند. پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای شاهرود آرام یافت.

حاجت مهمی دارم، ولی عجیبه که پام به حرم می‌رسه آروم آروم می‌شم

پابوس امام رضا(علیه السلام)

هر بار که از جبهه برمی‌گشت اول به مشهد می‌رفت، بعد به خانه می‌آمد. یک بار از او پرسیدم:« حکایت چیه که این قدر زیارت امام رضا می‌ری؟»

گفت:« حاجت مهمی دارم، ولی عجیبه که پام به حرم می‌رسه آروم آروم می‌شم»

بعد از شهادتش، پانزده روز همه جای تهران دنبال جنازه گشتیم اما پیدا نشد»

از طرف بنیاد شهید تماس گرفتند و گفتند:« جنازه شهیدتون توی مشهده»

با تعجب پرسیدم:« شهید ما چطوری به اون‌جا رسید؟»

گفتند:« امروز شهدا رو دور حرم امام رضا طواف دادیم. کسی به استقبال شهید شما نیامده بود. ناچار کفن رو باز کردیم و اسم و آدرس شما رو توی جیبش پیدا کردیم.»

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: خبرگزاری ایسنا، بسیج ورزشکاران

مطالب مرتبط:

رفتار عجیب یک شهید با دزد

 از توپ فوتبال تا مین میدان

بزرگداشت سید اهل قلم و صیاد دل‌ها