تبیان، دستیار زندگی
شهید بزرگوار و دل ‌سوخته ما که طی ده سال اخیر، دردهای ناشی از جراحت‌ شیمیایی عملیات های بدر و خیبر او را به شدت آزرده و بارها روانه بیمارستان و بستری شدن کرده بود، سرانجام در نیمه شب ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشکسوت جهاد و شهادت به جمع یاران دیرینش پیوست

شهید سید مصطفی الموسوی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که نیمه شب 30 فروردین بر اثر عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی و پس از تحمل رنج های بسیار به آرزوی قلبی خویش که همانا شهادت بود ، نائل آمد .

پیشکسوت جهاد و شهادت به جمع یاران دیرینش پیوست

در اطلاعیه ای که به همین مناسبت منتشر شده، آمده ‌است:

بسم‌ رب‌الشهداء و الصدیقین

با کمال تأسف و اندوه فراوان ، شهادت شهید والامقام سید مصطفی الموسوی از پیشکسوتان جهاد و شهادت در جبهه سوسنگرد «شهر عاشقان شهادت» را به اطلاع می‌ رساند.

شهید الموسوی، با شروع جنگ تحمیلی به همراه دوستان و هم رزمان خود به جبهه ‌های حق علیه باطل در جبهه سوسنگرد شتافت و با توجه به روحیه خلاق و پرتلاش ‌اش به عنوان مسئول مخابرات گروه المهدی که متشکل از رزمندگان سلحشور خطّه آذربایجان در این منطقه بود، مشغول دفاع از مرزهای ایران اسلامی گردید و در عملیات های ظفرمند رزمندگان اسلام در این جبهه همچون امام مهدی (عج)، شهید مدنی- امام علی (ع) شرکت فعال داشت.

اما با تشکیل اولین تیپ رزمی سپاه به نام تیپ عاشورا، شهید الموسوی به عنوان مسئول مخابرات این تیپ در عملیات طریق‌القدس «آزادسازی بستان» مشارکت و بعد از آزاد شدن منطقه دشت آزادگان از چنگال دشمن بعثی، در دیگر جبهه‌ ها حضور پیدا کرده و تا پایان دوران دفاع مقدس افتخار شرکت در جهاد مقدس و همراهی با مجاهدان فی‌ سبیل ‌الله را از آن خود نمود.

در نیمه شب 30 فروردین جسم رنجور و نحیف او بالاخره پس از سال ها مقاومت، تاب تحمل در برابر جراحت های شیمیایی نیاورده و روح بلند او  به سوی بهشت و رضوان الهی پر کشید.

شهید الموسوی در طی حضور هشت ساله ‌اش در جبهه ‌ها ، مشارکت فعال و خستگی ناپذیر داشته و شاهد و ناظر رشادت ها و عشق بازی شهیدان والامقام دفاع مقدس با معبود خود و مخزن خاطرات بسیار شیرین و فراموش نشدنی از آن عزیزان بود.

وی در عملیات های مختلف از جمله سوسنگر، بدر و خیبر دارای جراحت های شدید شد ولی افتخار شهادت و پیوستن به دوستان شهیدش مقدّر نگشت و همچنان در آرزوی شیرین آن باقی ماند.

شهدا

شهید بزرگوار و دل ‌سوخته ما که طی ده سال اخیر، دردهای ناشی از جراحت‌ شیمیایی عملیات های بدر و خیبر او را به شدت آزرده و بارها روانه بیمارستان و بستری شدن کرده بود، سرانجام در نیمه شب 30 فروردین جسم رنجور و نحیف او بالاخره پس از سال ها مقاومت، تاب تحمل در برابر آلام و جراحت های شیمیایی نیاورده و روح بلند او که چند دهه‌ بی‌ صبرانه منتظر پیوستن به ارواح دوستان شهیدش از جمله شهیدان باکری، تجلایی، یاغچیان، توانا و مهدوی بود، از کالبد جسم رها و به سوی بهشت و رضوان الهی پر کشید.

بدینوسیله شهادت این شهید بزرگوار را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، ملت شهید پرور کشورمان، خانواده محترم آن شهید و نیز دوستان و هم رزمانش بویژه پیشکسوتان جهاد و شهادت طی دوران پرافتخار دفاع مقدس تبریک و تسلیت عرض نموده و حشر با شهدای عزیز را برای آن عزیز شهید پیشکسوت دفاع مقدس ، از خدای بزرگ خواستاریم.

لازم به ذکر است، ‌مراسم تشیع پیکر پاک آن شهید چهارشنبه یکم اردیبهشت ‌ماه جاری ساعت 11 صبح در تبریز، خیابان جمهوری اسلامی از مقابل مسجد شهدا با حضور مردم شهید پرور تبریز به سوی جایگاه ابدی ‌اش در گلزار شهدای وادی رحمت انجام و روح بی‌قرارش در کنار یاران و دوستان شهیدش آرام گرفت.

همچنین مراسم شام غریبان شهید الموسوی در همین روز ساعت 18 تا 20 در خیابان آزادی، مسجد طوبی و مراسم ختم آن مرحوم نیز در روز جمعه سوم اردیبهشت از ساعت 18 تا 20 در خیابان آزادی مسجد طوبی تبریز برگزار می‌شود.


منبع :

فارس

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی