تبیان، دستیار زندگی
در اصفهان و در ماه مبارك رمضان به دنیا آمد. مسعود آخوندی دوران ابتدایی خود را در دبستان تبریزی گذرانید. سپس با موفقیت دوران راهنمایی و دبیرستان را به پایان رساند. او از بچگی علاقه زیادی به نماز و عبادت داشت و از همان كودكی س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كلام شهید

مسعود آخوندی در سال 1342 در اصفهان و در ماه مبارك رمضان به دنیا آمد.

مسعود آخوندی دوران ابتدایی خود را در دبستان تبریزی گذرانید. سپس با موفقیت دوران راهنمایی و دبیرستان را به پایان رساند. او از بچگی علاقه زیادی به نماز و عبادت داشت و از همان كودكی سخاوتمند و مهربان بود‌. لبخند همیشه در سیمایش مشهود بود، همانگونه كه ادب و وقارش تحسین برانگیز بود.

سال اول دبیرستان او مصادف با پیروزی انقلاب در ایران بود، بنابراین در بسیاری از راهپیمایی شركت می‌كرد و در مبارزه با گروهك‌های ملحد و ضدانقلاب نقشی فعال داشت و با شروع جنگ تحمیلی با عشق و علاقه‌ای وافر راهی جبهه شد و در سال 1361 در جبهه شلمچه مجروح شد.

در سال 61 همچنین موفق به اخذ دیپلم شد و با سعی و تلاش بسیار در رشته مهندسی مكانیك دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شد؛ فكر شركت در جنگ به عنوان وظیفه اصلی او را مدتی از درس دور ساخت.

او در عملیات فتح‌المبین،بیت‌المقدس رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر یك،والفجر چهار،خیبر، بدر،والفجر 8، كربلای چهار و كربلای پنج شركت كرد و سرانجام در حالی كه فرماندهی گردان را به عهده داشت در عملیات غرور‌آفرین كربلای پنج در یكم آذرماه 65 در شلمچه به شهادت رسید.

قسمتی از نامه شهید مسعود آخوندی به پدرش:

سلام بر پدر زحمكتش و فداكارم. من همیشه در مقابل زحمات شما شرمنده بوده و هستم، هرچند كه دلم می‌خواست در پیری عصای دست شما باشم؛ اما شوق به انجام وظیفه و ادای تكلیف و عشق به جهاد و كسب فیض شهادت مرا از همه چیز جدا كرده است.

گوشه‌ای از وصیت‌نامه مسعود آخوندی:

ای جوانان، ای حزب‌اللهی‌ها، ای كسانی كه بیشترین زحمات را برای اسلام و انقلاب كشیده‌اید،مواظب شیطان‌های درونی و بیرونی باشید. مبادا هدف را خدای ناكرده گم كنید. هدف، بالاتر از این حرفهاست. این هواهای نفسانی را دور بریزید و سعی كنید در اعمال و رفتار و كردارتان اخلاص خدایی پیدا كنید، شجاع و قوی دل، پشتیبان ولایت فقیه و یاران با وفای او باشید و بدانید روزی در مورد یك یك حرفها و كارهایتان بازخواست خواهید شد.

دانشجویان و اساتید محترم دانشگاهی،بدانید اینكه شما می‌توانید آسوده به آموختن علم بپردازید و راحت به تحقیق مشغول باشید به آسودگی به دست نیامده، به جرات قسم می‌خورم در قبال فراهم آمدن این امكانات خون شهدای عزیز و گرانقدری بر زمین ریخته شده كه شاید شما تعداد كمی از آنها را بشناسید،پس زمان آن رسیده كه پی به مسولیت خودتان ببرید، به خدا قسم شما در كنار طلاب به گفته امام، مسئولترین افراد جامعه هستید، مواظب باشید فردای قیامت باید جوابگوی شهدا باشید.

باید به دستورات امام گوش فرا داده و فرامینشان را آویزه گوشهایتان قرار دهید، غرورهای درونی را دور بریزید، بنشینید با خود فكر كنید كه مبادا بی‌هدف درس بخوانید كه این بزرگترین گناه است.

ای برادران شما كه بهترین كارها را انجام می‌دهید، بكوشید اعمالتان را در راه خدا انجام دهید تا هم به ثواب آن نائل شویدو هم امام و امت از شما راضی باشند. بدانید فردای قیامت همین كسانی كه در كنار شما بوده‌اند جلوی شما را خواهند گرفت و از شما خواهند پرسید كه در مقابل خونهایی كه برای آسایش شما اهدا كردیم شما برای خدا و انقلاب چه كردید؟

بدانید ما حجت را بر شما تمام كردیم، ای استاد عزیز، ای كه در علم استادش بودی، بكوش در درس خداشناسی و تقوی با او همكلاس شوی و بكوش استاد فرزندان این امت باشی، در هر زمینه؛ چه درس و چه تقوا. مسوولیت شما به عنوان سازندگان یك كشور بسیار زیاد است و اجرتان بسیار. از این نعمت الهی خوب استفاده كنید مبادا یادتان برود كه اینها شاگردان شما بودند كه شهادت را بر مقامهای دنیایی ترجیح دادند.

لینک :

فرزند اسلام از جنگ نمی‌هراسد

همیشه منتظر ظهور امام زمان (عج) باشید

شهید باب‌الله یوسفی: شهیدان به عهد خویش وفا کردند

کلام شهید