تبیان، دستیار زندگی
حاج یدالله سامعی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس که او را به عنوان پیر بسیجی خرمشهر می شناسند، دعوت حق را لبیک گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیر بسیجی خرمشهر درگذشت

حاج یدالله سامعی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس که او را به عنوان پیر بسیجی خرمشهر می شناسند، دعوت حق را لبیک گفت.

فرآوری: سامیه امینی- بخش فرهنگ پایداری تبیان

پیر بسیجی خرمشهر

اگر هنرمندی یا یک ورزشکار و حتی یک سیاسی و شاید یک ضد ارزش هم اگر در ایران زندگی نمی کرد و حرفی برای زدن داشت شاید وقتی می خواستی خبر فوتش را بزنی پس از سرچ مختصری در جناب گوگل خان چه فارسی و چه انگلیسی آن قدر مطالب جورواجور و حتی ضدونقیضی می آمد که نمی دانستی از کدام بگویی و کدام را رها کنی.
اما دریغ وقتی خواستم خبر فوت...را بدهم و قبل از آن وی را به خوانندگان معرفی کنم و سپس خبر فوتش را اعلام کنم، دریغ از یک جمله تنها مطلبی که پشت سر هم این جناب خان گوگل ردیف می کرد همین تیتر «حاج یدالله سامعی درگذشت» بود.

سامعی، در دوران نبردهای خونین خرمشهر در خط اول و مقدم کمک رسانی به مدافعان خونین شهر بود و خود و پسران رزمنده اش درنبرد با دشمن بعثی متجاوز حماسه آفریدند

سامعی، در دوران نبردهای خونین خرمشهر در خط اول و مقدم کمک رسانی به مدافعان خونین شهر بود و خود و پسران رزمنده اش درنبرد با دشمن بعثی متجاوز حماسه آفریدند.
این پیر بسیجی که بیش از 90 سال از خداوند عمر گرفت در سال 1360 همراه و همدم شهیدان رجایی و باهنر بود و تصاویر به یادماندنی با این شهیدان و به ویژه شهید باهنر در جبهه های نبرد او را نشان می دهد چندی پیش به عنوان یکی از افتخارآفرینان بسیجی مدافع خرمشهر موردتقدیر قرار گرفت. حاج یدالله سامعی که از مستندات رزم مدافعان و از شاهدان جنایات صدامیان در خرمشهر بوده است دریکی از نبردهای خرمشهر به حلقه محاصره دشمن وارد می شود و به طور معجزه آسایی از این محاصره نجات پیدا می کند. خاطرات او از دفن شهدا در قبرستان خرمشهر تکمیل کننده مطالبی است که در کتاب ها بیان شده است. پیش ازاین، آیت الله سید ابوالحسن نوری امام جمعه خرمشهر این رزمنده دوران دفاع مقدس را پیر بسیجی استان خوزستان نامیده بود.


منابع: جام جم آنلاین، کلیه سایت ها و خبرگزاری ها