تبیان، دستیار زندگی
«عزیزالله پژوهیده» از جانبازان دوران دفاع مقدس است،‌ایشان درباره شهدای دوران دفاع مقدس اینگونه مینوسند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مظلومیت شهدا در دزفول بیداد می کند


«عزیزالله پژوهیده» از جانبازان دوران دفاع مقدس است،‌ایشان درباره شهدای دوران دفاع مقدس مینوسند

مظلومیت شهدا در دزفول بیداد میکند

چند روزی بود میخواستم در خصوص دوگانکی تفکر بعضی از مسئولین در خصوص فرهنگ ایثار و شهدا نقدی بزنم ولی نمیدانم چرا دستم به قلم نمیرفت نه اینکه میترسیدم نه .چون نه پستی دارم که بابت از دست دادن آن بترسم نه وامدار کسی هستم که ادعای طلبش را بکند بلکه فقط بخاطر اینکه بعضیها تحمل شنیدن نقدها را ندارند و فقط خود را عقل کل میدانند.

ولی امروز در یادواره سردار شهید عنبرسر، وقتی تا یک ساعتی که از برنامه گذشته بود از مسئولین شهرمان به اندازه ی انگشتان یک دست هنوز حضور پیدا نکرده بودند و وقتی سخنران برنامه برادر بزرگوارم سردار کوسه چی، در گوشه ای ازسخنرانی خود فرمود: (مظلومیت شهدا در دزفول بیداد میکند)

با خود گفتم تا وقتی بعضی از مسئولین ما اینطور با فرهنگ ایثار و شهادت با دوگانکی برخورد میکنند باید هم در شهر سرداران و2600شهید، مظلومیت شهدا بیداد بکند برای اینکه وقتی یک یادواره میخواهی بگیری هیچ سهمی از بودجه های فرهنگی که در اختیار سازمانهای مختلف در این شهر وجود دارد هیچ چیزی به زنده نگه داشتن این فرهنگ تعلق نمیگیرد و همه دم میزنند بودجه نداریم ولی وقتی همین مسئولین عزیز تصمیم میگیرند در شهر برنامه ای که خودشان دوست دارند و شاید برای خودشان سودی داشنه باشد برگزار کنند، چطور بودجه خرج میکنند و آنهم با افتخار می آیند و میگویند این برنامه از بودجه فرهنگی شهر اجرا میشود برنامه ایکه شاید هیچ نفعی برای مردم نداشته باشد پس آن بو جه ها از کجا می آید.

شهدا در این شهر مظلومند برای اینکه وقتی برای یادواره شهدا، میخواهی بنر بزنی، بعد از کلی نامه نگاری شما را به پیمانکار پاس میدهند و پیمانکار هم شما را به دورترین نقاط شهر هدایت میکند، آخر شهدا از فضای شهر هم سهمی ندارند ولی در عوض تبلیغ کت و شلوار و مواد غذایی در بهترین نقاط شهر به چشم میخورد چون فضای تبلیغی شهر دست سازمانی است که با آن در آمدزایی می خواهد بکند.

شهدا در این شهر مظلومند چون وقتی یادواره ای می گیری در دقایق اولیه همه مردم سالن را پر میکنند ولی ردیف جلو خالی است چون باید خالی بماند چرا که شاید در دقیقه های آخر مسئولی دلش میخواست تشریف بیاورد و اگر جلوی سالن جایش نبود شاید به قبایش بربخورد. ولی برنامه هایی که دلشان است و شاید سودی در آن داشته باشند فرش قرمز پهن میکنند انواع پرچمها را میزنند و در این جلسه ساعتها بدون هیچ خستگی می نشینند به امید اینکه نوبت آنها برسد و مجری اسم آنها را اعلام کند تا جمعیت حاضر برای آنها و خدماتشان کف بزند. ولی وقتی در یادواره شهدا شرکت میکنند مرتب برای رفتن بی تابی میکنند.

فرهنگ ایثار و شهادت در این شهر مظلوم است چون در هفته های دفاع مقدس مسئولین ما طوری وانمود میکنند انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است ولی در برنامه هایی که خودشان دوست دارند و شاید سودی در آن داشته باشند تمام ادارات شهر را ملزم به زدن بنرهای مد نظر میکنند و مسئولین ادارات هم که تابع دستور مافوق هستند و همه شهر و امکانات آن را پای کار می آورند که البته شما هنوز هم میتوانید بنرهای آن را در شهر رویت کنید. براستی این بودجه ها از کجا می آید؟ شهدا در این شهر مظلومند چون اگر بعضی از مسئولین را برای یادواره دعوت نامه کتبی ندهی به شاءنشان بر می خورد که در برنامه شرکت کنند، باز گلی به جمال نوجوانان و جوانان شهرمان که با اطلاعیه رادیو به این برنامه ها می آیند.

فرهنگ ایثار و شهادت در این شهر مظلوم است چون در هفته های دفاع مقدس مسئولین ما طوری وانمود میکنند انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است ولی در برنامه هایی که خودشان دوست دارند و شاید سودی در آن داشته باشند تمام ادارات شهر را ملزم به زدن بنرهای مد نظر میکنند و مسئولین ادارات هم که تابع دستور مافوق هستند و همه شهر و امکانات آن را پای کار می آورند که البته شما هنوز هم میتوانید بنرهای آن را در شهر رویت کنید

شهدا در این شهر مظلومند چون همه ی ما خود را از رزمندگان و جانبازان جنگ میدانیم ولی خیلی جاهها مسیرمان با گفته هایمان متفاوت است. قطعا بعضی از مسئولین باید از مردم پاسداشتن فرهنگ ایثار و شهادت را یاد بگیرند، آنها که با عشق به شهدا و خانواده های آنها در این مراسمات شرکت میکنند، آنها که قبل از حرف عمل میکنند، بنظر من تمام مسئولین باید دوباره وصیت نامه شهدا را مطالعه نمایند بنظر من آنها میدانستند بعد از شهادتشان و با گذشت زمان حتی بعضی از همرزمانشان نسبت به راه آنها بی تفاوت میمانند.

آنجا که شهید بیدخ میفرماید (میروم تا تو بیایی . این راه اگر بی یاور بماند زندگی را از من دزدیده ای)

یا شهید طیب طاهر می نویسد (شهدا از یک سو خوشحال که به کمال رسیده اند و یک سو ناراحت که آیا کسی پا روی خونشان نمی گذارد)

یا شهید حمید صالح نژاد میفرمود (رسالت زینبی سخت تر از شهادت حسینی است) شهدا با خدا معامله کردند ای وای برما اگر برای خدا راه آنها را ادامه ندهیم. ای وای بر ما اگر از اسم و رسم آنها برای رسیدن به اهداف دنیایی خود از آنها پلی بسازیم. ای وای اگر…….

خدایا چنان کن سر انجام کار        تو خشنود باشی و ما رستگار

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: اخبار دفاع مقدس دزفول، روناش