تبیان، دستیار زندگی
در کشور مصر شربینی شهیده حجاب نام گرفته‌است. شربینی، مبدل به نمادی برای تظاهرات کنندگان در اعتراض به آنچه «اسلام‌ستیزی در غرب» می‌دانند شده‌است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودک "شهیده حجاب" زیر نظر روانشناسان

"مروه شربینی" شهیده حجاب سال گذشته در شهر درسدن ایالت ساکسونیا کشور آلمان با ضربات چاقوی یک نژادپرست آلمانی روس تبار به شهادت رسید، ضارب شخصی بود که شربینی از او به اتهام اهانت بدلیل پوشیدن حجاب شکایت کرده بود.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از رهوا، اول ژوئیه ٢٠٠٩ میلادی در حین برگزاری جلسه دادگاه تجدید نظر در یک دادگاه درجه دو در شهر درسدن، فرد آلمانی در جلوی چشمان قاضی و سایر حاضرین به شربینی حمله کرده و با ضربات چاقو وی را که سه ماهه باردار بوده از پا در آورد و همسر این زن و مرد دیگری را زخمی کرد.

مروه شربنی

در بسیاری از دادگاهای آلمان از جمله این دادگاه در درسدن، هیچ گونه بازرسی از افراد صورت نمی‌گیرد همچنین به علت آنکه الکس (قاتل) تا زمان حضور در داگاه هیچ گونه سابقه بازداشت نداشت، هیچ گونه تدابیر امنیتی برای دادگاه در نظر گرفته نشده بود.

در حین ضربات، شوهر مروه برای نجات همسرش به طرف او شتافت که توسط پلیس آلمان مورد تیراندازی قرار گرفت، پس از آن شوهرش با وضعیتی بحرانی در بیمارستان بستری گردید، برخی تیراندازی پلیس آلمان به وی را از روی اشتباه دانسته اندو برخی به نقل از ماموران امنیتی دادگاه اعلام کرده‌اند که گمان بر این بوده که شوهرش فرد مهاجم بوده و بدین خاطر وی را هدف قرار داده‌اند.

همچنین فرزند خردسال سه ساله شان که شاهد این ماجرای خونبار بوده، برای معالجه تحت نظر روانشناس است.

در تشییع جنازه او در مصر هزاران نفر از مردم و از جمله چند تن از وزیران دولت مصر شرکت داشتند، این مراسم تبدیل به تظاهراتی اعتراضی شد که سرانجام با دخالت و برخورد پلیس مواجه گردید.

همچنین در کشور مصر  شربینی "شهیده حجاب" نام گرفته‌است. شربینی، مبدل به نمادی برای تظاهرات کنندگان در اعتراض به آنچه «اسلام‌ستیزی در غرب» می‌دانند شده‌است.

به گفته روزنامه گاردین، با اینکه این حادثه در اروپا پوشش کمی داشته ولی در کشور آلمان هم باعث ایجاد بحث‌هایی در مورد تأمین امنیت در دادگاه شده‌است، و بصورت نسبی توجه کمتری به روی آنچه این روزنامه «انگیزه‌های نژادپرستانه انجام قتل» می‌خواند شده‌است.

در کشور مصر  شربینی "شهیده حجاب" نام گرفته‌است. شربینی، مبدل به نمادی برای تظاهرات کنندگان در اعتراض به آنچه «اسلام‌ستیزی در غرب» می‌دانند شده‌است

در آلمان، «کنسول مرکزی مسلمانان» و «کنسول مرکزی یهودیان» دو گروهی بوده‌اند که شدیداً نسبت به آنچه «واکنش‌های بصورت غیرقابل توضیحی پراکنده سیاست مداران و دستگاه‌های ارتباط جمعی» می‌خوانند واکنش نشان داده‌اند.

دولت آلمان در پاسخ به این اعتراض گفته که جزئیات ماجرا مشخص نشده‌است و اینکه اگر معلوم شود که واقعاً انگیزه نژادپرستانه در میان بوده نسبت آن واکنش مناسب نشان خواهد داد.

سالگرد "مروه شربینی" در حالی برگزار شد که مسئولان ایالتی به اشتباهاتی که در گذشته روی داده است معترف بوده و بر عزم خود برای مبارزه با مظاهر نژادپرستی و اسلام ستیزی تاکید کردند.

یورگن مارتینز وزیر دادگستری در ایالت ساکسونیا در خبری که شبکه تلویزیونی الجزیره در این زمینه به تصویر کشید گفت: پس از قتل مروه دریافتیم که باید با پدیده دشمنی با اتباع خارجی و پیروان دیگر ادیان مقابله کنیم .

هیلما اوروچ شهردار شهر درسدن آلمان می گوید: ما از طریق برگزاری مراسم یادبود مروه شربینی می کوشیم اشتباهات گذشته را جبران کنیم.

بخش هنرمردان خدا - سیفی