تبیان، دستیار زندگی
شهیده هنادی تیسیر جرادات در روز 22/9/1975 میلادی در الحی الشرقی واقع در شهر جنین به دنیا آمد. خانواده 12 نفره وی متشکل از 8 دختر و دو پسر بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شام آخر در رستوران ماکسیم


شهیده هنادی تیسیر جرادات در روز 22/9/1975 میلادی در الحی الشرقی واقع در شهر جنین به دنیا آمد. خانواده 12 نفره وی متشکل از 8 دختر و دو پسر بودند.

شام آخر در رستوران ماکسیم

هنادی به هنگام شهادت 29 سال داشت. وی دوران راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه الزهرا گذراند و سپس برای ادامه تحصیلات دانشگاهی به اردن رفت و وارد دانشگاه جرش شد. هنادی در رشته حقوق به ادامه تحصیل پرداخت و در سال 1999 فارغ‌التحصیل و موفق به اخذ لیسانس در این رشته گردید. در سال 2001 میلادی به دوره‌های آموزش وکالت پیوست.

اما هنادی علاوه بر همه تعلقات مادی‌اش سودای دیگری در سر داشت، سودایی که بر همه زندگی او غلبه کرد. او می‌توانست به زندگی در این دنیا ادامه بدهد در حالی که به لحاظ موقعیت فردی آینده روشنی داشته باشد. خانواده آن‌ها پسرشان فادی را نیز در راه آزادی فلسطین از دست داده بودند و همین می‌توانست بهانه‌ای باشد برای هنادی که ما سهم خود را برای مبارزه با دشمنانمان پرداخت کرده‌ایم. ولی او که یک وکیل موفق بود خوشبختی را برای همه ملتش می‌خواست. او تصمیم گرفت انتقام خون فادی‌ها را از دشمن اشغالگرش که در سرزمین آن‌ها جا خوش کرده بودند بگیرد.

سرانجام هنادی جرادات در روز 4/10/2003 در رستوران ماکسیم واقع در شهر حیفا (در اراضی اشغالی سال 1948 میلادی) عملیات استشهادی‌ای را که بر عهده گرفته بود به مرحله اجرا گذاشت و بدین ترتیب انتقام خون شهدای بی گناهی را که هر روز هدف تروریسم صهیونیسم قرار می‌گیرند، گرفت.

ما باید کاری کنیم که مادران صهیونیست‌ها را به عزایشان بنشانیم. پس از توکل به خداوند متعال تصمیم گرفتم با مرگ که صهیونیست‌ها با آن ما را احاطه کرده‌اند خودشان را به محاصره در آورم

شام آخر در رستوران ماکسیم

هنادی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد:

به نام خداوند بخشنده مهربان

به حول و قوه الهی تصمیم گرفتم ششمین شهادت طلب زن باشم که پیکر خود را منفجر می‌سازد تا صهیونیست‌ها را به هلاکت رسانده و شهرک‌نشین‌ها و صهیونیست‌ها را نابود سازد. ما فقط خواهان آن نیستیم که باید بهای جنایات آن‌ها را بپذیریم تا مادران ما دیگر به کودکان و فرزندانشان شیون و زاری نکنند، بلکه ما باید کاری کنیم که مادران صهیونیست‌ها را به عزایشان بنشانیم. پس از توکل به خداوند متعال تصمیم گرفتم با مرگ که صهیونیست‌ها با آن ما را احاطه کرده‌اند خودشان را به محاصره در آورم و کاری کنم که مادرانشان اشک حسرت بریزند از پروردگار می‌خواهم ما را در بهشت برین و آن‌ها را در جهنم قرار دهد!

دختر شهادت طلب شما، هنادی تیسیر جرادات

3/10/2003 میلادی

شام آخر در رستوران ماکسیم

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری فارس