تبیان، دستیار زندگی
فاطمه مغنیه دختر شهید عماد مغنیه در سالگرد شهادت پدرش با بیان ناگفته هایی از وی، اظهار داشت:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناگفته های دختر شهید عماد مغنیه

فاطمه مغنیه دختر شهید عماد مغنیه در سالگرد شهادت پدرش با بیان ناگفته هایی از وی، اظهار داشت:

عماد مغنیه

- شهید عماد مغنیه یک پدر واقعی بود که همه وظایف پدری را به خوبی انجام می‌داد، رابطه من با پدرم یک رابطه دوستانه و صمیمی بود و همیشه با او در ارتباط بودم و حتی در خیلی از مسایل جزئی نیز از او مشورت می‌گرفتم. وی پدری مهربان و مسؤولیت پذیر در خانه، دوستی واقعی و خیرخواه برای من و استادی دلسوز برای فرزندانش بود.

- وی که در گفت و گو با پایگاه الانتقاد ،افزود: ما مدتها بود نگران بودیم که نکند برای پدر اتفاقی بیافتد و گریه می‌کردیم. ما وضعیت سخت امنیتی وی را درک می‌کردیم و در ذهنمان بود که ممکن است شهید یا اسیر شود اما سعی داشتیم این افکار را از خودمان دور کنیم. ما فکر نمی‌کردیم که شهادت او تا این حد نزدیک باشد.

- پدرم به رعایت شؤون و عقاید اسلامی از جمله حجاب پایبند بود. او افراطی نبود ولی بر دوری از محرمات خیلی تأکید داشت.

مسؤولیت ما در این است که آنچه از شهدا آموخته‌ایم برای دیگران بازگو کنیم و آنان را به ویژه با افکار شهدا آشنا کنیم.

- شهید عماد مغنیه برای من یک استاد مشاور دلسوز بود، قبل از شهادتش من مشغول امتحانات علوم سیاسی بودم. پدرم یک بار یکی از کتاب های درسی ام را خلاصه کرد و بعضی موارد را برایم تشریح و تفسیر کرد. وقتی از او درباره یک موضوع سؤال می‌کردم بسیار با حوصله برایم توضیح می‌داد.

- وی افزود: شهدا ، زندگی شان را فدای جامعه می‌کنند و از میان ما می روند اما با این حال گویی او اکنون بخشی از زندگی ما را تشکیل داده است و با ما زندگی می کند.

 عماد مغنیه

بسیاری از دوستان و همکاران من نمی‌دانستند که من دختر عماد مغنیه هستم و خیلی از آنان بعد ازشهادت پدرم مرا مورد عتاب قرار می‌دادند که چرا به آنان نگفته‌ام ولی من به دلیل مسایل امنیتی نمی‌توانستم واقعیت را به آنان بگویم و امروز با افتخار به آنان می‌گویم.

-  ضرورت ندارد که پسر یا همسر یا دختر شهید نسخه‌ای از شخصیت شهید باشد. هر کسی در زندگی خود روش و اهدافی دارد اما مسؤولیت ما در این است که آنچه از شهدا آموخته‌ایم برای دیگران بازگو کنیم و آنان را به ویژه با افکار شهدا آشنا کنیم.

شهید "عماد مغنیه " معروف به "حاج رضوان " که بیشترین تعداد عملیات علیه رژیم صهیونیستی را در جهان به نام خود ثبت کرده است، در ماه جولای سال 1962 میلادی در شهر صور دیده به جهان گشود.

عماد مغنیه 12 فوریه 2008 در پی انفجار بمبی که در خودروی وی کار گذشته شده بود در دمشق به شهادت رسید.

مطلب مرتبط :

مردی با مشخصات نا معلوم !


منبع :

تابناک

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی