تبیان، دستیار زندگی
دفاع از حرم در امتداد دفاع مقدس است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع از حرم در امتداد دفاع مقدس است

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی ها» با بیان اینكه مدافعان حرم با الهام گرفتن از شهدای هشت سال دفاع مقدس به جنگ با داعش می روند، گفت: مدافعان حرم برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و ملت ایران به سوریه می روند و تلاش و مجاهدت شان ارزش والایی دارد.

title


فخرالدین صدیق شریف بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با «جوان» با اشاره به ارزش والای شهدای مدافع حرم گفت: اعزام مدافعان حرم به سوریه برای مقابله با داعش یكی از بحث های اصلی این روزهای كشورمان محسوب می شود؛ تا چندی پیش برخی معتقد بودند تا زمانی كه مرزهای داخلی كشورمان در مقابل داعش در امان هستند، نیازی به اعزام مدافعان حرم به سوریه نیست اما اكنون همگان به این درك رسیده اند كه حریم ما یك حریم كلی است و اهدافی كه مدافعان حرم طی می كنند، دفاع از حرم حضرت زینب(س) و دفاع از ایران است؛ بدون شك پیشروی تكفیری ها می تواند برای كشورمان ایران خطرناك باشد.
وی در ادامه با بیان اینكه یكی از اهداف مدافعان حرم، استحكام بخشی به مرزهای كشورمان و مصون ماندن از خطر تكفیری ها و داعش است، ابراز داشت: مدافعان حرم جان خود را فدای ما می كنند تا خطری امنیت داخلی كشورمان را بر هم نزند و تعدادی در این راه به مقام والای شهادت نائل می شوند و بنده معتقدم كه شهدای مدافع حرم ارزش والایی همچون شهدای دفاع مقدس نزد پروردگارشان دارند و دفاع در سوریه در امتداد دفاع مقدس قرار دارد.
بازیگر فیلم «آخرین پرواز» در ادامه با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم افزود: طبیعتاً رزمندگانی كه به خاطر حفظ امنیت در ایران، دست به جهاد در مقابل تكفیری های ملعون زده اند منزلت زیادی دارند و از آنجایی كه در كشوری بیگانه شهید می شوند، مظلوم تر هستند.
صدیق شریف، جبهه سوریه را یكی از سنگرهای اصلی جبهه مقاومت اسلامی دانست و گفت: سوریه خط مقدم ماست و اگر این سنگر به دست دشمن بیفتد، سنگر بعدی در ایران است و اینجاست كه ارزش والای شهدای مدافع حرم دیده می شود چراكه این عزیزان قبل از وقوع خطر در كشورمان، دست به جهاد زده اند تا هرگز جان یك ایرانی تهدید نشود. واقعاً خوشا به غیرت شان.
بازیگر سریال «كلاه پهلوی» با انتقاد شدید از برخی بیانات كنایه آمیز در خصوص اینكه رزمندگان مدافع حرم به خاطر پول به سوریه می روند، تأكید كرد: متأسفانه در دوران دفاع مقدس هم شاهد چنین تفكر بیهوده ای در برخی افراد بودیم و آن زمان هم به برخی از رزمندگان این تهمت روا می شد كه به خاطر پول به جبهه ها می روند، در حالی كه اصلاً این گونه نیست و هیچ فردی نمی تواند به خاطر پول از جان خود بگذرد مگر اینكه پای اعتقادات دینی و اسلامی به میان بیاید و هم رزمندگان دفاع مقدس و هم مدافعین حرم به خاطر اعتقادات خود پا در میدان جهاد گذاشته و می گذارند.
وی ادامه داد: مدافعین حرم برای حفظ ارزش ها و دفاع از ایران به سوریه رفته اند و حتی برخی كه تازه صاحب فرزند شده بودند، با الگو گرفتن از شهدایی همچون شهید همت از آغوش گرفتن فرزند خود گذشتند و به میدان جهاد رفتند تا امنیت جامعه اسلامی ما حفظ شود. معتقدم سخن افرادی كه شهدای مدافع حرم را با مادیات مقایسه می كنند، ارزشی ندارد و این حرف ها روی ملت شهیدپروری همچون ایران، هیچ تأثیری ندارد.
صدیق شریف در ادامه با اشاره به شهید مدافع حرم حسین همدانی گفت: شهید همدانی یكی از بزرگان عرصه دفاع مقدس و یكی از سرمایه های انقلاب اسلامی بود كه نقش زیادی در سوریه ایفا كرد و یكی از الگوهای ارزشی برای ما محسوب می شوند و امیدوارم جوانان ما با الهام گرفتن از این شهید، راهش را ادامه دهند.
این بازیگر سینما و تلویزیون كشورمان ابراز داشت: تكریم مقام شهدا را كمترین وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می كنیم چراكه به خانواده معظم شهدا مدیون هستیم و معتقدیم شهدای مدافع حرم درس آموختگان مكتب حسینی هستند و از واقعه ماندگار عاشورا درس ایثار و شهادت را آموختند.
وی در پایان خاطر نشان كرد: شهادت نصیب هر كسی نمی شود مگر اینكه انسان به حفظ ارزش های والای انسانی بیندیشد و نباید فراموش كرد كه شهدای مدافع حرم برای دفاع حق از باطل و بدون هیچ چشمداشت مادی پا به میدان می گذارند.


منبع: جوان آنلاین
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .