تبیان، دستیار زندگی
دومین سال است که دیگر بابا کنار دخترش نیست. رسیده دومین سالگرد شهادت بابا و روز تنهایی دختر، می گویند بابا مستندساز بود اما حال نامش شهید است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دخترانه‌ای برای دختر مدافع حرم


دومین سال است که دیگر بابا کنار دخترش نیست. رسیده دومین سالگرد شهادت بابا و روز تنهایی دختر، می‌گویند بابا مستندساز بود اما حال نامش شهید است.

شهید هادی باغبانی

وقتی رضوانه بهانه نبودنش را می‌گرفت مادر می‌گفت: بابا مدافع حرم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است؛ تو دعا کن دشمن نابود شود تا بابا هم زود بازگردد؛ اما امروز دو سال است که شده مستندساز شهید.
مراسم بابای رضوانه با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی شروع و با شعرخوانی صابر خراسانی برقرار شد. محله حکیمیه همزمان با روز دختر و میلاد مناسبت میلاد کریمه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حضرت فاطمه معصومه (علیها سلام) باسعادت تهران میزبان این مهمانان بود.

مستندساز شهید
شهید هادی باغبانی مستندساز و خبرنگاری است که از ابتدای نبرد سوریه به همراه یک گروه از مستندسازان ایرانی برای ثبت جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌ها در این کشور حضور یافته بودند.
وی در تاریخ 28 مرداد سال 92 در آخرین جنایت گروه‌های تروریستی در درگیری مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید. در پایان مراسمی که برای سالگرد وی برپاشده بود، به مناسبت میلاد کریمه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حضرت فاطمه معصومه (علیها سلام) و روز دختر، از دختر شهید مدافع حرم «هادی باغبانی» تقدیر و هدیه‌ای به وی تقدیم شد.

باغبانی محور سوم بیانات وی را در خصوص جامعه اسلامی و لزوم حفظ و حراست از آن بیان می‌کند

سه محور سخن
حاج اسماعیل باغبانی برادر بزرگ‌تر شهید مدافع حرم هادی باغبانی به‌طور مختصر مراسم دومین سالگرد شهید را در گفتگو با خبرنگار حوزه پایداری تبیان این‌گونه روایت می‌کند: در این مراسم از نام جدید کوچه محل زندگی شهید باغبانی که به نام این شهید تغییر یافت رونمایی شد و برخی نمایندگان مجلس ازجمله حجت‌الاسلام نبویان و رسایی نیز در این مراسم حضور داشتند.
وی از سخنرانی حاج‌آقا صدیقی در این مراسم می‌گوید: وی سه محور صحبت کرد که ابتدا شرحی از مردم قم و عالم پروری و ارادت این شهید به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) داد و گفت: «حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) وقتی در ساوه بیمار شدند از اطرافیان خواستند که به مردم قم اطلاع دهند و پس از ورود به قم مورد استقبال قرار گرفتند و در مکانی که الآن «بیت النور» نامیده می‌شود ساکن شدند.»

سالگرد شهید هادی باغبانی

در محور دوم از امام زمان (عجل الله تعالی) صحبت کرد و گفت که الآن عصر ظهور آغازشده و در دوران نزدیک به آمدن حضرت هستیم و برای شاهد این مطلب دو خاطره بیان کرد؛ یکی از مرحوم آیت‌الله بهجت که فرمودند ظهور نزدیک است و حدیث امام صادق علیه‌السلام را که هرگاه مرگ پادشاه عربستان عبدالله فرارسید منتظر ظهور باشید و خاطره‌ای از علامه حسن‌زاده آملی که هم به خود آیت‌الله صدیقی گفته است: «عصر ظهور با آغاز انقلاب اسلامی ایران شروع‌شده است و بیداری ملت‌ها و آشنایی بافرهنگ مهدویت در حال گسترش است.»
باغبانی محور سوم بیانات وی را در خصوص جامعه اسلامی و لزوم حفظ و حراست از آن بیان می‌کند و می‌گوید: در هشت سال دفاع‌مقدس رزمندگان ما با ایثار و فداکاری و نثار خون خود انقلاب را بیمه کردند و مرزهای عقیدتی ما را تا لبنان و یمن و عراق و سوریه گسترش دادند. حفظ و حراست وظیفه همه ماست؛ این شهدای بزرگوار مظلومانه دور از وطن در مقابل دشمنی خون‌خوار و بی‌رحم که از سوی استکبار جهانی ایجاد و تا بن دندان مسلح شده است در حال دفاع از حرم‌های مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام در عراق و سوریه هستند.

سالگرد شهید هادی باغبانی

خون ‌های در حال جوشش
خون شهدای مدافع حرم در حال جوشش است و آگاهی و بصیرت را در جهان اسلام و ایران بیشتر نشان داده است این شهیدان عزیز با تفکر اسلام جهانی به دفاع از کیان اسلام و تشیع برخاسته و همچنین از پیشروی داعش به سمت ایران جلوگیری کرده‌اند چون داعش هدف اصلی خود را ایران اعلام کرده است.
وی اعلام کرد: همچنین آیت‌الله صدیقی در پایان سخنانشان از لزوم حفظ وحدت در کشور مخصوصاً در قضیه توافق هسته‌ای تصریح کرد که نباید گروهی این توافق را حاصل تلاش خودشان دانسته و آن را مصادره کنند و در مقابل عده‌ای تلاش‌های گروه هسته‌ای را ضایع کنند. فصل الخطاب در کشور نظر صریح رهبر معظم انقلاب است و همه ما باید از این سید بزرگوار و بصیر همه‌جانبه حمایت و دفاع کنیم تا انقلاب و اسلام از گزند حوادث مصون باشد.

خاتمه مراسم
برادر شهید بیان می‌کند: پس از سخنان آیت‌الله صدیقی شاعر متعهد صابر خراسانی ابیاتی در وصف شهیدان و اسلام و انقلاب برای حاضران سرود و در پایان با غزلی حاضرین در مراسم را میهمان حرم امام رضا (علیه‌السلام) کرد.
نکته قابل‌توجه حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم بود و در بین حضار شخصیت‌های کشوری لشگری علمی نمایندگان مجلس حضور چشمگیری داشتند.

مصاحبه: بهروز بیات/ جانباز شیمیایی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

نوروزی برای نُه شهید و یک جانباز

نصب‌العین مدافع حرم

از عزیمت تا عروج