تبیان، دستیار زندگی
برخی منابع صهیونیستی هم مدعی شدند در این حمله تعدادی از نیروهای ایرانی هم کشته شده اند. سردار الله دادی از فرماندهان عالی رتبه سپاه و فرمانده سابق تیپ الغدیر یزد به فیض عظیم شهادت نائل آمد. این برای چندمین بار است که نیروی هوایی اسرائیل مناطقی از سوریه را
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت فرمانده به دست صهیونیست‌ها


برخی منابع صهیونیستی هم مدعی شدند در این حمله تعدادی از نیروهای ایرانی هم کشته‌شده‌اند. سردار الله دادی از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه و فرمانده سابق تیپ الغدیر یزد به فیض عظیم شهادت نائل آمد. این برای چندمین بار است که نیروی هوایی اسرائیل مناطقی از سوریه را بمباران می‌کند.

شهادت فرمانده به دست صهیونیست‌ها

منابع رسمی لبنان ازجمله حزب‌الله لبنان حمله صهیونیست‌ها به قنیطره و شهادت جمعی از اعضای حزب‌الله ازجمله شهادت فرزند شهید عماد مغنیه را تأیید کردند.

شبکه تلویزیونی المنار و المیادین لبنان در خبری اعلام کردند که یک فروند بالگرد رژیم صهیونیستی دو فروند موشک به منطقه «قنیطره» در خاک سوریه شلیک کرد و تعدادی از افراد حاضر در منطقه را مورد هدف قرارداد.

شهادت فرمانده الغدیر

متأسفانه امروز براثر حمله موشکی ارتش اسراییل به خودرویی که از لبنان به‌طرف سوریه عازم بود و سردار الله دادی فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد به همراه فرزند شهید عماد مغینه و 3 نفر دیگر در آن خودرو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سردار الله دادی در سال 85 بعد از سردار شهید قهاری سعید به‌عنوان فرمانده سپاه الغدیر استان یزد مشغول به خدمت شد و خدمات شایانی به توسعه و فعالیت‌های سپاه در استان داشت.

شبکه المنار وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کرد یک فروند بالگرد اسرائیل به استان قنیطره سوریه حمله موشکی کرد. در این حمله تعدادی از اعضای حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند.

سردار الله دادی در سال 85 بعد از سردار شهید قهاری سعید به‌عنوان فرمانده سپاه الغدیر استان یزد مشغول به خدمت شد و خدمات شایانی به توسعه و فعالیت‌های سپاه در استان داشت

شبکه العربیم هم اعلام کرد منابع لبنانی گفته‌اند در این حمله ارتش اسرائیل، چند عضو حزب‌الله لبنان و 6 ایرانی کشته شدند اما این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تأیید نشده است.

این در حالی است که شبکه الجزیره افزود یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران از این حمله جان سالم به دربرد.

این بمباران منطقه‌ای به نام مزارع امل را در استان قنیطره سوریه را هدف قرارداد.

استان قنیطره سوریه در نزدیکی مرزهای اسرائیل و منطقه جولان است. منطقه جولان بخشی از خاک سوریه است که هم‌اکنون در اشغال اسرائیل است. شبکه المنار هدف اصلی این بمباران هوایی را اعلام نکرد.

ارتش اسرائیل هم از واکنش به این خبر خودداری کرد.

تاکنون رسانه‌های رسمی سوریه دراین‌باره خبری منتشر نکرده‌اند.

شهادت فرمانده به دست صهیونیست‌ها

فرزند حاج رضوان

در برخی منابع غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی اعلام شد که «جهاد مغنیه»، فرزند عماد مغنیه (حاج رضوان)، فرمانده نامدار حزب‌الله در این حمله به شهادت رسیده است.

روزنامه جروزالم پست اسراییل نیز به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان نوشت: جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه نیز در میان کشته‌شدگان حمله روز یکشنبه اسراییل است. عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود که در سال 2008 در دمشق ترور شد.

جهاد مغنیه یکی از دو فرزند شهید عماد مغنیه بود که همواره همراه پدر بود، به‌طوری‌که برخی از سید حسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی از پدران معنوی وی یاد می‌کنند.

گفتنی است، شهید عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود که در 23 بهمن 1386 در انفجاری در دمشق ترور شد.

بر اساس گزارش‌ها، شهید جهاد مغنیه پس از شهادت پدر فرماندهی حزب‌الله در بلندی‌های جولان را بر عهده داشته است.

شهادت فرمانده به دست صهیونیست‌ها

پاسخ می‌دهیم

یک روزنامه اسراییلی نوشت یکی از اعضاء کشته‌شده حزب‌الله از فرماندهان ارشد این گروه مقاومت لبنانی است.

خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر حمله بالگردهای صهیونیستی به منطقه «مزارع الامل» در ریف القنیطره که در اثر آن تعدادی از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند.

این بالگرد رژیم صهیونیستی نقطه‌ای در شهرک «مزرعه الامل» در منطقه قنیطره در جنوب سوریه را هدف قرارداد.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید خبر هدف گرفتن نیروهای این گروه را در سوریه اعلام کرد 5 تن از مبارزان این گروه به شهادت رسیده‌اند.

این منابع همچنین از شهادت محمد عیسی فرمانده نیروهای ضربتی حزب‌الله لبنان به همراه تعدادی از اعضای حزب‌الله که شماره آن‌ها را از 7 تا 11 نفر اعلام کردند، خبر دادند.

شهادت فرمانده به دست صهیونیست‌ها

بنابراین خبر ابراهیم حجازی، محمدعلی حسن، غازی علی ضاوی، علی حسن ابراهیم از شهدای این حمله هستند.

پس از انتشار اخبار مربوط به شهادت اعضای حزب‌الله در حمله بالگرد صهیونیست‌ها به خاک سوریه و قول حزب‌الله برای پاسخ دادن به این اقدام، ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان به حالت آماده‌باش درآمد.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله امروز اسرائیل را پاسخ خواهد داد.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: خبرگزاری فارس، سایت: باشگاه خبرنگاران، یزدی نیوز

مطالب مرتبط:

 شهادت به دست موساد

مقاومت 33 روزه هفت‌ساله شد

 یک مدافع حرم