تبیان، دستیار زندگی
پنجمین نشست دبیران استانی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان لاهیجان استان گیلان برگزار شد، دراین نشست حکم حکم دبیر استان خراسان جنوبی و چند استان دیگر نیز تنفیذ شد که در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر ف
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به سوی تشکل های ایثارگری


پنجمین نشست دبیران استانی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان لاهیجان استان گیلان برگزار شد، دراین نشست حکم حکم دبیر استان خراسان جنوبی و چند استان دیگر نیز تنفیذ شد که در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فقیهی معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید اعلام کرد که بنیاد شهید دست یاری به سوی تشکل های ایثارگری دراز می کند.

پنجمین نشست دبیران استانی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر

معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به توانمندی های جمعیت گفت: محدود تشکلی مانند جمعیت فرزندان شاهدو ایثارگرنواندیش خدمتگزار وجود دارد که بدون پشتیانی و وابستگی به مراکز دولتی بتواند مجموعه فعالیت های گسترده فرهنگی اجتماعی با کیفیت بالا انجام دهد.

وی در ادامه افزود: بنیاد شهید دست یاری به سوی چنین تشکل هایی فعال و پویایی دراز می کند و برای رسیدن به غایت مطلوب نیازمند کمک های تشکل های فعال مردم نهاد است.

گفتنی است که پنجمین نشست دبیران استانی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فقیهی معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زاده مدیر عامل تکاک به عنوان مهمانان ویژه سخنرانی کردند.

جمعیت فرزندان شاهد وایثارگر نواندیش خدمتگزار دارای 16 شعبه استانی و 11 مرکز و موسسه وابسته است و بدون هیچ گونه جهت گیری خاص سیاسی در جهت اهداف انقلاب و همسو با بیانات، رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری برای داشتن کشوری با صلابت و فرهنگ غنی روحیه شهادت گام برمی دارد و دغدغه آن جز رسیدن به یک فرهنگ جامع، کامل و انقلابی نبوده و همه توان جمعیت بر این است که ان شاء الله موفقیت های این نهاد روز به روز بیشتر و بهتر بوده و بتواند برای تعالی کشور قدم بردارد.

بنیاد شهید دست یاری به سوی چنین تشکل هایی فعال و پویایی دراز می کند و برای رسیدن به غایت مطلوب نیازمند کمک های تشکل های فعال مردم نهاد است

امسال جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر با رویکرد مسئله کار و اشتغال زایی جوانان برآن برآمده است که با تربیت و آموزش مدیرانی شایسته، لایق، ولایتمدار و کارآمد در تمامی حوزه ها و به کار گیری آنها در زمینه های مناسب با بازخورد و کارایی بالا در امر رشد، تعالی کشور و آرمانهای امام و شهدای عزیز گامی مهم بردارد.

پنجمین نشست دبیران استانی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر

درپایان نشست نیز اسماعیلی دبیر کل جمعیت به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به برنامه ها و چشم انداز های جمعیت در اساسنامه گفت:جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر یکی از بزرگترین تشکل های غیر دولتی می باشد که با مدد شهدا گامی ارزشمند در راه رفع مشکلات فرهنگی ،اجتماعی برداشته است .

اسماعیلی در ادامه افزود: دبیران استانی در پیشبرد اهداف جمعیت نقش مهمی دارند و تامین خوراک فرهنگی استان ها از فعالیت های عمده جمعت باید باشد.

در ادامه به معرفی نخستین جشنواره مجازی خاک سرخ در حوزه دفاع مقدس پرداخته شد.

جشنواره دفاع مقدسی خاک سرخ میل بر آن دارد تا با گستردن فضای تبادل اندیشه های نسل دفاع مقدس با نسل امروز فرزندان ایران زمینه ارتباط موثر و انتقال بیش از پیش معارف، ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس را از نسل گلگون کفنان دفاع مقدس به آیندگان این سرزمین فراهم آورده و یاد و خاطره روزهای رشادت و ایثار و روح صلابت و شهادت را در کالبد روزمره گی های نسل امروز بدمد.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر دراین زمینه می توانید به این  آدرس  مراجعه کنند.

در پایان مراسم نیز بیانیه ی اختتام پنجمین نشست شورای عالی استانی قرائت شد و دبیران استانی با فریاد الله اکبر مهر تاییدی بر این بیانیه زدند.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

فضایی برای هم اندیشی

یادهای نیک

گل مریم را اینجا بجویید!