تبیان، دستیار زندگی
شماره ی 145ماهنامه همشهری پایداری با انتشار پرونده ای ویژه در باره زمینه های آغاز جنگ تحمیلی از بهمن 57 تا شهریور 59 با تیتر «توهمات دیکتاتور» و با چاپ تصویری از صدام حسین در حال کشیدن سیگار برگ کوبایی در اجلاس سران عدم تعهد در هاوانا به چاپ رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از فردو تا هاوانا

شماره‌ی 145ماهنامه همشهری‌پایداری با انتشار پرونده‌‌ای ویژه در‌باره زمینه‌های آغاز جنگ تحمیلی از بهمن 57 تا شهریور 59 با تیتر «توهمات دیکتاتور» و با چاپ تصویری از صدام حسین در حال کشیدن سیگار برگ کوبایی در اجلاس سران عدم تعهد در هاوانا به چاپ رسید.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
ماهنامه همشهری

گزارشی از سفر خبرنگار همشهری پایداری به روستای فردو پر شهیدترین روستای ایران اسلامی به همراه گزارش تصویری اختصاصی از این روستا در بخش گزارش این ماه به چشم می‌خورد.
پرونده‌ی ویژه‌ی این شماره با تیتر «توهمات دیکتاتور» و در گفتگو با محمد غرضی  استاندار خوزستان در زمان آغاز جنگ تحمیلی به بررسی تحرکات و اقدامات رژیم بعث در دو سال پیش از شروع رسمی جنگ در این استان پرداخته، گزارشی با عنوان «اجتنا‌ب‌پذیری‌جنگ» که به عملکرد دولت موقت در عرصه دیپلماسی کشور و محاسبات غلط این دولت در پیش‌بینی جنگ تحمیلی اشاره دارد بخش دیگر این پرونده است، همچنین شرح تلاش‌های رسمی جمهوری‌اسلامی برای پیشگیری از وقوع جنگ‌تحمیلی با استناد به پیام حضرت امام(ره) به دولتمردان وقت پیش از برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در سال 1358و نیز روایتی از دیدار ابراهیم یزدی وزیر خارجه ایران با صدام حسین از زبان عمر صلاح العلی نماینده عراق در سازمان ملل در این بخش به چاپ رسیده است.

پرونده‌ی ویژه‌ی این شماره با تیتر «توهمات دیکتاتور» و در گفتگو با محمد غرضی  استاندار خوزستان در زمان آغاز جنگ تحمیلی به بررسی تحرکات و اقدامات رژیم بعث در دو سال پیش از شروع رسمی جنگ در این استان پرداخته

بررسی سرنوشت محور مقاومت پس از توافق هسته‌ای در گفتگو با هادی محمدی کارشناس مسائل غرب آسیا و گفتگو با مهناز فتاحی نویسنده کتاب فرنگیس و نیز یادداشت اسماعیل امینی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز تولد ساعد باقری با تیتر «خالق سرود ملی» بخشی از پرونده دیده‌بان این شماره ماهنامه پایداری است.
از جمله دیگر مطالب این شماره می‌توان به گفتگو با همسر جانباز مجتبی شاکری با تیتر «ملاقات در منزل شهید بروجردی»،‌ خاطرات یکی از دانشجویان ایرانی ساکن آمریکا از اعتراض به کشتار مردم در 17‌شهریور و نیز روایتی از رشادت‌های محمد مهدی خادم الشریعه اولین فرمانده تیپ 21‌امام رضا(ع) اشاره‌کرد.
شماره 145 مجله همشهری‌پایداری با آثار و گفتاری از محمد غرضی،‌ هادی محمدی،‌ اسماعیل امینی، محمد‌علی‌رحمانی، مجتبی شاکری، جعفر قنادباشی،‌ مرتضی سرهنگی، مهناز فتاحی و صلاح عمر‌العلی در 84 صفحه منتشر و در کیوسک‌های مطبوعات عرضه شده است.


منبع: روابط عمومی ماهنامه همشهری پایداری