تبیان، دستیار زندگی
همه ی باباها خوب و مهربان اند و توی دل بچه ها جا دارند. یکی از باباهای خوب و به یادماندنی، امام علی علیه السلام است که پسرهای بزرگی چون امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام را داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین بابا
کعبه

همه ی باباها خوب و مهربان اند و توی دل بچه ها جا دارند. یکی از باباهای خوب و به یادماندنی، امام علی علیه السلام است که پسرهای بزرگی چون امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام را داشت. امام علی علیه السلام ، هم بچه های خود و هم بچه های دیگر را دوست داشت؛ همانطوری که بچه ها، او را دوست داشتند و از دیدن او خوشحال می شدند. الان هم، بچه ها از شنیدن نام آن امام شجاع و مهربان شاد می شوند و از این که چنین رهبری دارند، افتخار می کنند و با گفتن «یا علی» یاد او را همیشه بر زبان ها زنده نگه می دارند.

در کلاس امام علی علیه السلام

ما همیشه می توانیم در کلاس درس امام علی علیه السلام شرکت کنیم. شاید بپرسید چگونه؟ پاسخ آن آسان است، با خواندن سخنان امام علی علیه السلام ، در واقع شاگرد آن امام می شویم و بعد از سال ها از گذشتن زمان آن صحبت ها، هنوز می بینیم که آن سخنان الآن هم در زندگی ما به کار می روند.

کار امروز را به فردا نسپار!

بعضی از روزها کارهایمان زیاد می شود. گاهی وسوسه می شویم که قسمتی از آن کار را روز بعد انجام دهیم؛ ولی وقتی روز بعد فرا رسید، متوجه می شویم که اشتباه کرده ایم؛ چون همان روز هم کارهای مخصوص خودش را دارد. امام علی علیه السلام هم به ما یک نصیحت زیبا در این باره دارد و می فرماید: " در هر روز کار همان روز را انجام بده؛ چون فردا کارهای خودش را به همراه دارد".

احترام پدر و پسر

پدر و پسری مهمان حضرت علی (ع) شدند. بعد از غذاخوردن، حضرت علی (ع) برای آن ها آفتابه و لگن آورد و حوله آورد تا دست خود را بشویند. حضرت شخصاً نزد پدر رفت و آب ریخت تا دستش را بشوید. او خجالت می کشید و عذرخواهی می کرد، ولی حضرت علی (ع) با اصرار دست او را شست؛ سپس آفتابه و لگن را به پسرش محمد حنیفه داد و فرمود: دست این پسر میهمان را بشوی. آنگاه فرمود: اگر این پسر تنها بود، دستش را می شستم، اما خداوند ابا دارد از اینکه پدر و پسری در یک مکان باشند و به طور مساوی احترام شوند.

فرآوری: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


منابع: بوستان نور، وبلاگ بهنام

مطالب مرتبط:

بدی‌ها با کار خوب پاک می‌شود

به پدر و مادرمون احترام بذاریم

به خاطر چه کسی ...

خدا هرگز نمی‌میرد

معجزه‌ی کودکانه

یک جشن آسمانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.