تبیان، دستیار زندگی
مدتی بود که چندتا میکروب قلدر و زورگو رفته بودن پیک نیک ، یه پیک نیک عجیب و غریب .آخه اونا درست رفته بودن توی دهان مانی کوچولو و وسط دندوناش جا خوش کرده بودند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیک نیک میکروبها
پیک نیک میکروبها

مدتی بود که چندتا میکروب قلدر و زورگو رفته بودن پیک نیک ، یه پیک نیک عجیب و غریب .آخه اونا درست رفته بودن توی دهان مانی کوچولو و وسط دندوناش جا خوش کرده بودند . هر وقت مانی کوچولو شکلات و بستنی و آب نبات می خورد این میکروبا زورشون زیاد می شد و دست به کار می شدند و برای خوش گذرونیشون دندونای سفید و قشنگ مانی رو یه ذره یه ذره خورد و خراب می کردند.دندونای بیچاره از ترس این میکروبا هر روز گریه می کردن ولی مانی اصلا  از حالشون خبر نداشت . یکی از اون میکروبای بدجنس  یه دریل بزرگ داشت .هر وقت دندونای مانی کثیف می شدن دریلشو روشن می کرد و روی دندون آسیای مانی رو سوراخ می کرد و هر روز انقدر به این کارش ادامه می داد تا این سوراخ رو بزرگ و بزرگتر می کرد .یکی دیگه از اونا با چکش از بغل به دندون مانی می کوبید و می کوبید .یکی دیگه روی لثه های مانی نشسته بود و هی اونارو اذیت می کرد .

خلاصه این میکروبا انقدر تو دهان مانی کوچولو دندونا و لثه های مانی رو آزار دادن و اذیت کردن که دندونای زبون بسته حسابی مریض شدن .وقتی مریض شدن مانی درد زیادی توی دندوناش احساس کرد .از درد دندون ،مانی هم گریش گرفت .کم کم انقدر قضیه جدی شد که کار به دندون پزشکی کشید .آقای دکتر یه نگاهی توی دهن مانی کرد و با تعجب گفت وای وای وای  اینا دیگه چی هستن. دندوناتو کرم خورده .سوراخ شدن .داغون شدن مگه دندوناتو مسواک نمی زنی ؟

مانی گفت کرم چجوری رفته تو دهن من ؟

دکتر گفت کرم به میکروبایی می گن که لابلای دندونهای کثیف زندگی می کنن. اگه دندوناتو بعد از خوردن غذا و شکلات و شیرینی مسواک می زدی این میکروبها نمی تونستن اینهمه دندوناتو اذیت کنن.مانی دلش برای دندونای بیچارش سوخت و به آقای دکتر قول داد که دیگه مواظب دندوناش باشه .

وقتی برگشتن خونه مانی با مسواک دندوناشو تمیز تمیز شست .وقتی مسواک وارد دهان مانی شد یه دفعه میکروبا جیغ زدند و بیهوش شدن .دریل و چکش  و ابزارشون هم توی آب شسته شد بیرون اومد.اینطوری شد که بالاخره خوشگذرونی میکروبای قلدر و زورگوی دهن مانی کوچولو هم تموم شد .مانی از اون موقع تا حالا با دندوناش خیلی دوست  شده و نمی ذاره هیچ کرمی دندوناشو اذیت کنه .

راستی بچه ها حال دندونای شما چطورن ؟ مواظبشون هستید ؟

انسیه نوش آبادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

عادت بد

هزار کیلومتر امید

بیماری سارا

خشمگین نشو

سخن چین نباش

قابل شما را ندارد!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.