تبیان، دستیار زندگی
امروز میخواهیم با هم یک کار جالب انجام بدهیم. تا به حال فکر کردید که می توانید در خانه کود درست کنید؟ ما به شما یاد می دهیم که چطور این کار را انجام دهید. برای این کار فراموش نکنید که حنما از دستکش استفاده کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور کود درست کنیم؟

امروز میخواهیم با هم یک کار جالب انجام بدهیم. تا به حال فکر کردید که می توانید در خانه کود درست کنید؟ ما به شما یاد می دهیم که چطور این کار را انجام دهید. برای این کار فراموش نکنید که حنما از دستکش استفاده کنید.

مواد لازم

یک لیوان یکبار مصرف با سوراخ هایی در انتهای آن

یک جفت دستکش

کاسه ی بزرگ

مواد ارگانیگ: برگ ها، چمن ها، سبزیجات، میوه ها، دانه های قهوه

یک چهارم فنجان خاک

یک تا دو قاشق چایخوری آب

تکه ای از کیسه ی پلاستیکی

کش

قاشق پلاستیکی بزرگ

کود

دستورالعمل

قبل از شروع آزمایش شما باید مواد ارگانیک موردنیاز را جمع آوری کنید. این مواد ارگانیک شامل هر چیزی از گیاه یا درخت می شود. مواد لبنی و گوشتی جزو این مواد نمی باشند. چون بعد از مدت کوتاه بوی بدی می گیرند. وقتی این مواد را جمع آوری کردید آن ها را در یک کاسه ی بزرگ قرار دهید و یک چهارم پیمانه خاک و یک یا دو قاشق چایخوری آب به آن اضافه کنید و خوب آن ها را با هم مخلوط کنید.

کود

حالا یک لیوان یکبار مصرف بردارید و انتهای آن را سوراخ کنید. یک قاشق پلاستیکی بزرگ بردارید و دو قاشق از این مواد را درون لیوان بریزید. حالا پلاستیک را بردارید و آن را در قسمت بالای لیوان قرار دهید و با یک کش دور آن را محکم ببندید.

کود

کود

کود نیاز به آفتاب، سایه، آب و حرکت دارد. شما می توانید لیوانتان را پشت پنجره یا در فضای باز بگذارید. هرزگاهی یک قاشق چایخوری آب به موادتان بدهید و کمی آن را تکان دهید. آب و حرکت به فرآیند کودسازی کمک می کند.

منطقه ای که انتخاب می کنید لیوانتان را قرار دهید به دلایلی اهمیت دارد. آفتاب لیوان مواد ارگانیک را گرم می کند و باعث افزایش فعالیت میکروبی می شود. میکروب ها عاشق زندگی کردن در محیط گرم هستند. سایه، کودها را از بیش از حد گرم شدن دور نگه می دارد و باعث می شود رطوبت مورد نیاشان را از دست ندهند.

لیوان کود شما آماده است و فرآید کودسازی احتیاج به زمان دارد تا کامل شود.

شما می توانید از ظرف های تیره برای کودسازی استفاده کنید چون آن ها گرمای بیشتری از ظرف های روشن جذب می کنند.

ترجمه: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:sciencemadefunkids

مطالب مرتبط:

خطای چشم

حیوانات سایه‌ای درست کنیم

سکه‌ها را با سرکه تمیز و براق کنید!

آزمایش تخم مرغی

شیرِ رنگی اسرارآمیز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.