تبیان، دستیار زندگی
میگو آخوندکی یک آبزی سنگین وزن نیست ولی یکی از قوی ترین چنگال ها را در طبیعت برای گاز گرفتن دارد و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میگو آخوندکی

میگو آخوندکی یک آبزی سنگین ‌وزن نیست ولی یکی از قوی‌ترین چنگال‌ها را در طبیعت برای گاز گرفتن دارد و یکی از مرگ بارترین موجودات زنده است. قدرت این چنگال‌ها در این جانور می‌تواند به راحتی پوسته‌  یک خرچنگ را خرد کند.

میگو اخوندکی

این جانور زیبا انرژی را در بازوی خود ذخیره می‌کند که مکانیزمی فنر مانند دارد.
میگو اخوندکیچشمان میگو آخوندکی پیچیده‌ترین چشم‌ها در قلمرو جانوری است. چشمان آن‌ها آن‌چنان مجهز است که هم می‌تواند نور قطبیده را ببیند و هم قادر به دریافت رنگ‌های فراطیفی است. چشم‌ میگوی آخوندکی قادر به دیدن  پرتوهای فرابنفش و فروسرخ است.
میگوی آخوندکی قادر است انواع مرجان‌دریایی، طعمه‌ها یا طعمه‌خواران را از هم بازبشناسد در صورتی که همه این‌ها ممکن است به چشم انسان به صورت هم‌رنگ دیده شوند هم چنین  چشمان میگوی آخوندکی توانایی تشخیص طیف‌های ماورای بنفش و مادون قرمز را نیز دارند و هر کدام به تنهایی دارای سه کانون هست


میگو اخوندکیطول میگو آخوندکی به ۳۰ سانتیمتر می‌رسد البته موارد استثنایی ۳۸ سانتیمتری هم گزارش شده‌است. رنگ این جانداران از انواع قهوه‌ای تا رنگ نئون روشن در انواع و اقسام زیادی دارد.

میگو اخوندکی


میگو آخوندکی شاید شکارچیان ماهری باشند، اما آن ها به دانشمندان در زمینه‌های مختلفی الهام داده‌اند. چشمان این نوع میگوها ۱۶ گیرنده رنگ دارد (چشم ما ۳ گیرنده رنگ دارد) و میگوی آخوندکی آن ها را می‌چرخاند تا نور قطبیده را ببیند. این ترفندی است که می‌تواند برای ربات‌زیرآبی، بهبود عینک‌های آفتابی یا شاید حتی تشخیص سرطان مفید باشد.
از طرف دیگر، انگشت ضدگلوله‌ی آن ها کمک می‌کند تا هرچیزی را از زره گرفته تا بدنه هواپیماها مستحکم کرد. این اسلحه‌ی سرسخت می‌تواند در مقابل ضربات سنگین و قوی دوام بیاورد و هیچ آسیبی نمی‌بیند چون روی سطحش ضربه‌گیرهای بسیار کوچکی دارد.  این میگو‌ها موجودات تندی هستند.
میگو اخوندکی میگو آخوندکی موجودات خشن هستند  آن‌ها در جلوی بدن خود یک جفت پا برای گرفتن شکار دارند که ۴۰ برابر سریع تر از میگوی شکارچی است. آن‌ها می‌توانند ضربه ای برابر با یک گلوله کالیبر وارد  کنند و شیشه آکواریوم را بشکنند، دیگر میگو‌های آخوندکی این را می‌دانند و روی تپه دریایی که محل زندگی آن‌ها است، به شدت مراقب هستند.

کانال کودک و نوجوان تبیان

koodak@ tebyan.com
شهرزاد فراهانی-برترین ها



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.