تبیان، دستیار زندگی
انسان از دیرباز به دنبال کشف فضا بوده و تا حدود بسیار زیادی هم موفق شدند شش رویداد مهم فضایی این مطلب را باز گو می مند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شش رویداد مهم فضایی

در قرون گذشته انسان ها توانستند به آرزویی که سال ها داشتند دست پیدا کنند و خود را به آسمان و فضا برسانند.

شش رویداد مهم فضایی

1957 میلادی،پرواز اسپوتنیک: روس ها توانستند به عنوان اولین کشور قمر اسپوتنیک را در مدار اطراف زمین قرار دهند. روزنامه ها نیز این رویداد مهم را تیتر اول خود قرار دادند. آمریکایی ها این واقعه مهم را مرحله ای جدید در جنگ سرد و جنگ قدرت آمریکا و شوروی سابق(روسیه فعلی) به حساب آوردند.

1961 میلادی،اولین انسان در فضا: یوری گاگارین فضانورد روسی،اولین انسانی بود که توانست با سفینه در مدار بالا زمین حرکت کند

1962 میلادی،اآمریکایی ها در فضا: هم چنین در سال 1962 میلادی تنها پس از چند روز که روس ها فضانورد خود را به آسمان فرستادند آمریکایی ها نیز جان گلن را به فضا فرستادند.

1965 میلادی،  راه پیمایی  در فضا: الکسی لئونوف فضانورد روس با سفینه خود در اسفند ماه همین سال در فضا قرار گرفت و پس از این که ازسفینه خارج شد راهپیمایی کرد. سه ماه بعد آمریکایی ها هم بیکار ننشستند و ادوار وایت فضانورد خود را برای راه پیمایی به فضا فرستادند.

1969 میلادی ،مقصد کره ماه: در تیر ماه همین سال ،آرزوی فرود انسان در کره ماه به تحقق پیوست. کالینز ،آمسترانگ و آلدرین با سفینه آپولو که با موشک به ماه فرستاده شده بود بر سطح کره فرود آمدند.جای پای چپ آلدرین بر خاک ماه نمادی از افتخار ملی بشریت است.

 1981 میلادی، شاتل فضایی: اولین فضا پیما بشر با نام فضاپیما((کلمبیا)) در این سال به فضا پرتاب شد. فضاپیما ها یا شاتل ها با موشک به فضا پرتاب می شوند. پس از انجام ماموریت این سفینه ها  درست مانند هواپیما در سطح باند فرودگاه مخصوص فرود می آیند.

شش رویداد مهم فضایی

کانال کودک و نوجوان تبیان

koodak@tebyan.com

شهرزاد فراهانی-مجله دوست
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.