تبیان، دستیار زندگی
این حیوانات خانواده موش ها است. همیشه مراقب اطرافش است. حتی وقتی در حال پر کردن لب هایش از دانه ها و کرم ها و تخم های پرندگان است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

20 حیوان بامزه

(بخش اول)

20 حیوان بامزه (بخش اول)


موش خرماهای شرقی
20 حیوان بامزه (بخش اول)

این حیوانات خانواده موش ها است. همیشه مراقب اطرافش است. حتی وقتی در حال پر کردن لب هایش از دانه ها و کرم ها و تخم های پرندگان است. اگر خطر به آن ها نزدیک شود جیغ های بلندی می کشد تا بقیه را هم خبر کند.

کرگدن های سفید
20 حیوان بامزه (بخش اول)

کرگردن ها، حیواناتی با پوست بسیار کلفت هستند. پوست آن ها حدود 5/2 سانت یمتر ضخامت دارد. این پوست ضخیم از آن ها در برابر خارها و نیش حشرات محافظت می کند. کرگدن ها حیوانات بزرگی هستند و نوزادان آن ها جزو بزرگ ترین نوزادان محسوب می شوند. آن ها می توانند تا 85 کیلوگرم وزن داشته باشند. یک نوزاد هر روز 5/2 کیلو وزن اضافه می کند تا زمانی که به وزن خیره کننده 2 تن برسد.

پاندای قرمز
20 حیوان بامزه (بخش اول)

این حیوانات که به روباهای آتشین هم معروف هستند مانند خویشاوندان سیاه و سفید خود، از درختان بامبو تغذیه می کنند. بر خلاف پانداهای بزرگ، این پانداهای قرمز آسیایی سبیل های سفید و بامزه ای دارند. این موهای نازک به آن ها کمک می کند تا بتوانند از شاخه های باریک به این طرف و آن طرف بروند. مخصوصاً در طول شب.

میرکت
20 حیوان بامزه (بخش اول)

این میرکت ها که بومی آفریقا محسوب می شوند همیشه مراقب شکارچیان خود یعنی شغال ها و شاهین ها هستند. این میرکت ها به صورت گروهی زندگی می کنند و وظایفشان را با هم تقسیم می کنند. کارهایی مانند مراقبت و نگه داری از بچه. آن ها به این ترتیب همه کارهایشان را انجام می دهند.

موش مزرعه

20 حیوان بامزه (بخش اول)

این موش ها با بدن هایی شبیه گلوله نرم مو و بینی های دکمه ای، کوچک ترین و بامزه ترین گونه موش ها در انگلستان هستند. دم این موش ها از بدن آن ها بلند تر است و موش ها از آن برای گرفتن ساقه های غلات و نگه داشتن و بالا رفتن از آن ها استفاده می کنند. گاهی اوقات آن ها دم هایشان را به یکدیگر گره می زنند.

شیر دریایی گالاپاگوس

20 حیوان بامزه (بخش اول)

نوزادادن این شیرهای دریایی با موهای بلندی به دنیا می آیند که در زبان محلی به آن ها « لانوگو » می گویند. این موهای بلند به آن ها کمک می کند تا زمانی که چربی پوستشان به اندازه کافی برای گرم کردنشان ضخیم نشده خود را گرم کنند. وقت این نوزاد چند ماهه شود دیگر می تواند شنا کند و وقتی و سالش بشود تبدیل به یکی از چاق ترین پستانداران آب های کره زمین می شود. آن ها با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت در آب شنا می کنند.

جوجه تیغی آمریکای شمالی

20 حیوان بامزه (بخش اول)

این بچه جوجه تیغی ها ممکن است خیلی بامزه به نظر برسند؛ امام به زودی سیستم دفاعی شان فعال خواهد شد؛ « تیغ های بلندشان». این خارهای نرمی که به نظر می آید اگر جوجه تیغی را بغل کنیم خطری ندارد در طول چند روز سفت می شوند. حدود 30000 تیغ بلند و تیز از این جاندار دربرابر شکارچیان محافظت می کند.

پلنگ برفی

20 حیوان بامزه (بخش اول)

چه لباس پشمی زیبایی! پلنگ های برفی در یکی از سردترین بخش های آسیا زندگی می کنند و برای همین به گرم ترین نوع پوست نیاز دارند تا بتوانند خودشان را گرم نگه دارند. پنجه های این پلنگ های نادر از پشم پوشیده شده است که مانند کفش های برفی برایشان عمل می کند و اجازه نمی دهد دربرف فرو بروند. پلنگ های برفی برای اینکه در برف خود را گرم کنند وقتی می خواهند بخوابند دمشان را مانند یک پتو به دور خود می پیچند.

میمون های دم کوتاه ژاپنی
20 حیوان بامزه (بخش اول)

این میمون های برفی که دارای صورت رنگی هستند فقط خودشان را به یک حمام آب گرم در چشمه های جوشان دعوت می کنند تا گرم شوند. بعضی از آن ها هم غذایشان را در آب شور می شورند تا به آن طعم جدیدی بدهند.

خرس سیاه

20 حیوان بامزه (بخش اول)

خرس کوچولو! وزن این حیوانات وقتی به دنیا می آیند به اندازه یک توپ هاکی است و وقتی مادرشان به آن ها غذا می دهد دائم خرخر می کنند. وقتی از شیر خوردن می افتند تقریباً از همه چیز تغذیه می کنند: حشرات، دانه ها و حتی علف.

منبع: ماهنامه نبات
تنظیم: فهیمه امرالله

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.